Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Die mannen van Visma rijden tot ze dood vallen en Powless gaat gewoon meerijden: gtd top 4 t.o.v. heel misschien een top 10 voor de ploeg ofzo als ze terug gepakt worden.

En wie gaat het daarachter nog doen? Pedersen is terug heel goed, dat zie je, maar met écht absolute super benen had dat had hij de sprong wel terug gemaakt op de Trieux zou ik denken...

Het is nog niet 100% gereden maar dit ziet er toch goed uit voor de gele mannen. Zelfs als ze terug gepakt worden is dit nog geen slechte situatie voor Visma. Als er nu nog mannen terugkomen hebben die ook al meer dan een jasje uitgedaan...

Intermarché heeft nog 4 man vanachter, ma 2 daarvan hebben daarnet al gereden en gaan dus zeker geen terrein goedmaken. Nog een paar ploegen met 3 maar die hebben niet echt een sprinter dus ja. Er moet nog veel volk terugkomen vooraleer er echt organisatie komt denk ik.

Het blijft een beetje status quo. Maar ja wie rijdt dat dicht? Telkens éénzaten?
Solo krijg je dat gewoon nooit nog dicht.

En het is ook niet vlak. Af en toe zit er nog ne puist tussen. 100% bestaat niet maar ik denk nu toch ook wel dat de winnaar vooraan zit.

Het is gedaan hé, wie gaat dit dichtrijden? Welke sprinters zitten er? Girmay heeft Rex ma ze gaan die echt niet opofferen want UCI punten, Coquard heeft niemand, Pedersen heeft Stuyven, UNO X geen sprinter. Philipsen is net gelost dus Del Grosso gaat niet werken voor hem.

Ja, blok er helemaal op. Het zal wachten zijn tot een 2e pelotonnetje terugkomt vooraleer er wat organisatie komt, maar dan zal het te laat zijn. Mannen als Pedersen zich laten verrassen door Visma, maar Visma uiteindelijk ook gewoon heel goed. En Powless/EF heel slim.

Voorsprong zou toch beter wat sneller stijgen, tot boven de minuut. Al is het maar voor de volgwagens door te laten.

Gewissma Lease-a-bike
Ik weet dat je dit niet serieus bedoelt maar het is nu ook niet dat ze klets ne minuut wegrijden hé.

Ze hebben den boel op een lint getrokken, Van Baarle heeft slim het gaatje laten vallen en de andere favorieten hebben zich ietsjes laten verrassen. Vervolgens heeft de grote groep een hele lang tijd op 12-20" gehangen tot de veer een beetje gebroken is daarachter en dan zijn ze in schuifjes naar 30-40-50" gereden.

Die heeft zich gewoon enorm laten verrassen hé. Kung ook. Visma ook wel slim, die gingen heel snel echt al paar kilometer voor de klim en waar de wind in de zij stond.
Dit is eigenlijk een blauwdruk van wat ze gedaan hebben in Parijs-Nice 2 jaar geleden met hun 1-2-3tje en de Cap Blanc Nez etappe in de Tour van dat jaar. Den boel dynamiteren nog voor de klim en daarvan maximaal profiteren.

Stuyven kan/kon toch ook meer doen voor Pedersen. Waarom doet die geen leadout voor een bergje dat gat tot 10" brengen. Nu te laat natuurlijk.

Ongeacht het resultaat en dat niet iedereen erbij is.
Leuk dat we weer een og visma (jumbo) zien.

Maar ik ben jammer genoeg wel fan van Powless ook :p
Dus ik hoop op een stannardje

Terug
Bovenaan