Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Dan kan je wel TikTok filmpjes maken van "I'm back" maar als je het niet kan waarmaken...
Vooraleer zo een belachelijke onzin te schrijven.. kijk eens naar die zijn blessures en zijn te smalle basis dat is de oorzaak van zijn offday vandaag. Heeft maar 1,5 maand getraind en dat betaal je cash op dit niveau, zelfs een talent als Remco Evenepoel.

En ja hij is al deels terug. Dat heeft de Brabantse Pijl en Amstel duidelijk bewezen. Geduld is blijkbaar moeilijk voor sommige wielerliefhebbers. Direct afkraken na een mindere dag.

Vooraleer zo een belachelijke onzin te schrijven.. kijk eens naar die zijn blessures en zijn te smalle basis dat is de oorzaak van zijn offday vandaag. Heeft maar 1,5 maand getraind en dat betaal je cash op dit niveau, zelfs een talent als Remco Evenepoel.

En ja hij is al deels terug. Dat heeft de Brabantse Pijl en Amstel duidelijk bewezen. Geduld is blijkbaar moeilijk voor sommige wielerliefhebbers. Direct afkraken na een mindere dag.
Moest het maar 1,5 maand zijn dan had hij vandaag niet aan de start gestaan, volgens zijn Strava trainde hij terug buiten vanaf 1 februari.

Jammer dat hij een off day had, iedereen keek uit naar een mooi duel.

Verstrynge ook 15de ! Jezus als dat al geen reclame is om in de jeugd cyclocross en weg te combineren, mannen doet het echt stevig mee.
Ge rijdt niet efkes toevallig top20 in Luik. Top
Voor een reden dat hij bij de WT-ploeg zit natuurlijk.
Heeft het te maken met de cross, of is het gewoon het resultaat van een degelijke motor?
Het is overigens niet de eerste, en en het zal niet de enige zijn, die zijn eerste stappen in de cross zet om dan op de weg open te bloeien.

Hoe ziet Pogacar zijn verdere programma er uit?

Volgend seizoen komt die terug om MSR en PR te winnen, waarna hij zich voorbereidt op een tweede Giro eindwinst.

Hoe ziet Pogacar zijn verdere programma er uit?

Volgend seizoen komt die terug om MSR en PR te winnen, waarna hij zich voorbereidt op een tweede Giro eindwinst.
Hij zou beter eerst eens écht de Vuelta starten. :unsure: :tongue:
De laatste 5 jaar heeft die Vuelta volgens mij minstens 3 keer op zijn programma gestaan tijdens het seizoen om hem dan toch finaal te schrappen. Aan de andere kant verwacht ik niet dat hij die Vuelta ook dit jaar nog eens gaat schrappen en er zal een heel goeie Vingegaard nodig zijn om hem van de triple te houden. Ik hoop voor de Tour toch op een scenario dat dichter bij 2023 dan 2024 ligt alvast, zeker na dit voorjaar...

Tiesj wint niet veel maar toch zot hoe consistent, zeker op de lastigere parcours en dat al bijna een decennia lang
Als hij finisht is het zo goed als altijd die top 15.
  • RVV 9 van de 11 deelnames in de top 15 (en 2 opgaves)
  • Amstel 6 van de 8 deelnames in de top 15 (en 2 opgaves)
  • LBL 5 van de 6 deelnames in de top 13 (1ste deelname 23ste)
  • Strade 5 van de 7 deelnames top 8 (en 2 opgaves)
  • Waalse pijl 4 van de 5 deelnames top 11 (1ste deelname 52ste)

Ja, toprenner die Benoot. Iedere kopman wil er toch zo eentje in de ploeg?

De Belgische ploeg heeft er de laatste 10 jaar ook al heel veel aan gehad. Waarschijnlijk na de kopmannen meteen altijd de eerste naam op papier voor de selecties.

Ja, toprenner die Benoot. Iedere kopman wil er toch zo eentje in de ploeg?

De Belgische ploeg heeft er de laatste 10 jaar ook al heel veel aan gehad. Waarschijnlijk na de kopmannen meteen altijd de eerste naam op papier voor de selecties.
Zou wel kunnen dat hij naar een ploeg vertrekt waar hij zelf kopman is in de klassiekers, nu moet hij bijna alle klassiekers knechten voor VA.

Zit gewoon geen verval bij hem, rijd zo goed als alles en is dan inderdaad super consistent. En doet dan ook nog verdween tijdens de wedstrijd voor zijn absolute kopman. Klasserenner den Tiesj!

Zou wel kunnen dat hij naar een ploeg vertrekt waar hij zelf kopman is in de klassiekers, nu moet hij bijna alle klassiekers knechten voor VA.
Ik weet nu niet of dat zijn ambitie nog is?

In een ploeg als Visma kan hij af en toe nog eens een gooi doen naar een zege, want er zijn in principe genoeg bliksemafleiders in de ploeg (dit voorjaar nu wat minder). Als hij écht de enige kopman moet zijn, dan is het toch een ander verhaal. Een winnaarstype is het nu eenmaal niet.

Maar is toch ook al 31 of 32 zeker. Als hij nu nog een lucratieve transfer kan maken, dan zal hij er waarschijnlijk wel goed over nadenken. Al lijkt hij me ook wel gelukkig en zeer gewaardeerd bij Visma.

Normaal tien monumenten dit jaar al, ongelooflijk straf. Volgend jaar waarschijnlijk alleen nog Merckx voor zich op zen 27ste... .

Benoot is top 5 onderschatte renner in het peloton, al heel zijn carrière eigenlijk; Zelfs bij Lotto was die al zeer constant, met die overwinning in de Strade als hoogtepunt. In zjin korte periode bij DSM werd die tweede in Parijs Nice. Ik weet niet zeker of hij betere resultaten zou kunnen bijeen rijden bij een ploeg waar hij kopman is, maar ik wil het hem graag nog eens zien proberen. Decathlon zou wel een goede keuze zijn denk ik.

Zou wel een groot verlies zijn voor Visma.

Moest het maar 1,5 maand zijn dan had hij vandaag niet aan de start gestaan, volgens zijn Strava trainde hij terug buiten vanaf 1 februari.

Jammer dat hij een off day had, iedereen keek uit naar een mooi duel.
Die eerste trainingen dat was nog niet vol kunnen trainen. Hij traint pas sinds 1,5 echt op volume daar komt het op neer. Dat hij begin februari op de fiets al zat is idd wel zo.

Hij zit bij Visma goed omringd en voelt zich daar ook gewoon goed zo blijkt.
Dat hij bij Visma rijdt helpt ook dat hij die resultaten kan rijden. In zijn huidige rol een man van gouden waarde.
Hij is geen echte duidelijke winnaar en mist die absolute procent om het af te maken.
Maar als het een beetje meezit is het altijd een potentiële winnaar.

en er zal een heel goeie Vingegaard nodig zijn om hem van de triple te houden. Ik hoop voor de Tour toch op een scenario dat dichter bij 2023 dan 2024 ligt alvast, zeker na dit voorjaar...

Hij zal afwachten worden tot de tour.
Maar het is weer een ander soort koers en ik sluit niet uit dat Vingegaard zijn niveau terug in orde zal zijn en hij het hem knap lastig kan maken. Zeker als de ploeg rond hem ook top is.
Zeker op zoveel koersdagen is een fout snel gebeurd en bij Visma zullen ze niet twijfelen om die te benutten.

Terug
Bovenaan