Klein verlet overlijden oom pc200

fjskmdl2

New member
Hallo,

Ik werk als bediende via paritair commitee 200

Mijn oom is net overleden, maar via internet vind ik nergens een duidelijk antwoord op de volgende vragen
1) of ik hiervoor klein verlet kan opnemen op de dag van de begrafenis
2) of dit automatisch om een ganse dag gaat, of enkel de duur van de begrafenis
3) of dit klein verlet impact heeft op totale aantal verlofuren voor het volgende werkjaar.
(Een aantal jaar geleden had ik namelijk een aantal op te nemen verlofuren minder het jaar nadien)

Indien iemand met "kenis van zaken" ;) hier meer over weet zou ik dit appreciëren

Volgens mij kun je geen klein verlet opnemen :

Overlijden van de echtgen(o)t(e), van een kind van de bediende of van zijn echtgeno(o)t(e), van de vader, moeder, schoonvader, stiefvader, schoonmoeder of stiefmoeder van de bediende.
-> Drie dagen door de bediende te kiezen binnen een periode van 12 dagen welke begint met de dag van het overlijden.

Overlijden van een broer, zuster, schoonbroer, schoonzuster, van de grootvader, de grootmoeder, van een kleinkind, schoonzoon of schoondochter die bij de bediende inwoont.
-> Twee dagen door de bediende te kiezen binnen een periode van 12 dagen welke begint met de dag van het overlijden.

Overlijden van een broer, zuster, schoonbroer, schoonzuster, van de grootvader, de grootmoeder, van een kleinkind, schoonzoon of schoondochter die niet bij de bediende inwoont.
-> de dag van de begrafenis

Zelf verlofdag insteken lijkt mij wel mogelijk.

@JPV

Hallo,

Ik werk als bediende via paritair commitee 200

Mijn oom is net overleden, maar via internet vind ik nergens een duidelijk antwoord op de volgende vragen
1) of ik hiervoor klein verlet kan opnemen op de dag van de begrafenis
2) of dit automatisch om een ganse dag gaat, of enkel de duur van de begrafenis
3) of dit klein verlet impact heeft op totale aantal verlofuren voor het volgende werkjaar.