Kleine nieuwtjes

rap nog ne cashgrab. Wel grappig dat ze de verwerkingskost in dollar zetten. Beetje doen alsof het daar een amerikaanse kost is, terwijl dit toch gewoon voor hun eigen zak is? Of interpreteer ik dat verkeerd.

BPost verhoogt al jaren de prijzen meer dan de algemene inflatie (m.a.w. zijn deels mee verantwoordelijk voor de stijgende inflatie) om de dalende volumes te compenseren (en het verlies van het krantencontract) zonder hun (winst)marges te laten aantasten.

Kan het zelf helaas niet meteen terugvinden, maar ik vermoed dat een stevig stuk van die $2 extra ook gewoon bij Bpost blijft plakken.

Schitterend dat systeem van flexijob

Uw werkgever moet 4 gewaarborgd loon betalen bij ziekte en intussentijd een flexijobke gaan doen

De ongeschiktheid voor één job betekent niet automatisch ongeschiktheid voor elke job”, stelt juridisch adviseur Nele Mertens van hr-dienstenbedrijf Acerta. “Op voorwaarde dat de flexi-job fysiek of mentaal minder zwaar is dan de voltijdse job en het herstelproces dus niet dreigt te bemoeilijken of te vertragen. Iemand met een fysiek veeleisende job zou bijvoorbeeld tijdens zijn ziekteverlof probleemloos enkele uurtjes licht administratief werk kunnen verrichten. Net zoals iemand die langdurig out is door een stressvolle job rust zou kunnen vinden in een bloemenwinkel.”

Dat is toch onmogelijk na te gaan aangezien de "ziekte" onder het medisch geheim valt

Schitterend dat systeem van flexijob

Uw werkgever moet 4 gewaarborgd loon betalen bij ziekte en intussentijd een flexijobke gaan doen

De ongeschiktheid voor één job betekent niet automatisch ongeschiktheid voor elke job”, stelt juridisch adviseur Nele Mertens van hr-dienstenbedrijf Acerta. “Op voorwaarde dat de flexi-job fysiek of mentaal minder zwaar is dan de voltijdse job en het herstelproces dus niet dreigt te bemoeilijken of te vertragen. Iemand met een fysiek veeleisende job zou bijvoorbeeld tijdens zijn ziekteverlof probleemloos enkele uurtjes licht administratief werk kunnen verrichten. Net zoals iemand die langdurig out is door een stressvolle job rust zou kunnen vinden in een bloemenwinkel.”

Dat is toch onmogelijk na te gaan aangezien de "ziekte" onder het medisch geheim valt
Lijkt me gedeeltelijk op te lossen door een verplichting dat je nog elders werkt te moeten melden bij je werkgever, waarbij deze dan de kans krijgt om aangepast werk aan te bieden.

Als je elders werk kan verichten, kan je ook aangepast werk verichten voor je eigen werkgever.

Weet niet of ik dit in wtf thread moet zetten of hier... Zonet dit interview uitgekeken.

Interview met Alex Carp, CEO van Palantir. Kerel is precies volledig op coke. Kan gewoon niet stilzitten. En die zijn wereldbeeld en zijn manier van omgaan met de interviewer is gewoon weird. En die ket staat aan't hoofd van Palantir. Vrij angstwekkend.

Lijkt me gedeeltelijk op te lossen door een verplichting dat je nog elders werkt te moeten melden bij je werkgever, waarbij deze dan de kans krijgt om aangepast werk aan te bieden.

Als je elders werk kan verichten, kan je ook aangepast werk verichten voor je eigen werkgever.
Je insteek siert je, maar de realiteit zal je vaak inhalen, de basis is immers dat de Belg een foefelaar eersteklas is die op alle mogelijke wijzen de staat, de werkgever, de belastingen ... zal proberen om de tuin te leiden. De regering zet terug de kat bij de melk - ik begin echt gaan te denken dat onze ministers pertinent onbekwaam zijn en 0,0 gevoel hebben met de realiteit.

Dus ik ben bijgevolg radicaal tegen en zeg: geen flexi job en een uitkering, ongeacht de omstandigheden - maar ik ben wel pro aangepast werk.

Waarom moeten we het zo complex maken?
Ben je ziek dan kan je niet elders gaan flexi-jobben. Toch zeer duidelijk en simpel.

In dit geval heeft men de vrouw betrapt buiten haar normale werkuren. Maar ik zou er ook niet van schrikken mochten sommige gewoon tijdens hun normale werkuren gaan flexi-jobben.
Dit geval is trouwens voor mij nog maar een argument om heel die onzin van flexi-jobs af te schaffen.

Weet niet of ik dit in wtf thread moet zetten of hier... Zonet dit interview uitgekeken.

Interview met Alex Carp, CEO van Palantir. Kerel is precies volledig op coke. Kan gewoon niet stilzitten. En die zijn wereldbeeld en zijn manier van omgaan met de interviewer is gewoon weird. En die ket staat aan't hoofd van Palantir. Vrij angstwekkend.
dat ge uw firma die AI supervision-oplossingen biedt aan overheden noemt naar een spionnentoestel van de "evil forces" in LotR, wilt ook wel wat zeggen, natuurlijk.

Hier een ander interview. Van een tijdje geleden. Is die gewoon niet enorm onrustig/autistisch ipv coke? Denk wel dat governement contracters geregeld drugtesten moeten ondergaan.

Nieuw onderzoek toont aan dat gerecycleerd polyester meer vervuilt dan nieuw, Nike blijkt veel milieubelastender dan Shein

Of hoe de oplossing feitelijk voor meer problemen zorgt...
Ik weet niet of er sprake is van bias of economische belangen bij die NGO of universiteit (anti-China of iets anders), maar het blijft toch onbegrijpelijk dat nieuwe ontwikkelingsmethoden om de afvalberg of vervuiling te verminderen niet grondig en rigoureus worden getest om hun echte impact te kunnen inschatten. De houding 'We recycleren en dat is goed' volstaat gewoon niet. Met het legertje klimaat en milieuwetenschappers die er rond loopt lijkt me het toch eenvoudig om nieuwe recyclage productieprocessen te testen. De rPET is medio jaren 90 op de markt gekomen. Lijkt me wel leuk dat we 35 jaar na datum eens gaan checken wat de effecten zijn. Ik mag hopen dat de gerecycleerde flessen ook getest zijn.

Hier een ander interview. Van een tijdje geleden. Is die gewoon niet enorm onrustig/autistisch ipv coke? Denk wel dat governement contracters geregeld drugtesten moeten ondergaan.

Hoe kom je daarbij? Enkel voor specifieke functies/rollen. Lijkt mij vrij illegaal in de VS om zomaar drugstesten te doen omdat iemand rechtstreeks of onrechtstreeks voor de overheid werkt zonder een specifieke reden.

Positions designated for testing (TDPs) in GSA include:

(1) positions in which incumbents hold active Top Secret security clearances;

(2) positions in which the incumbents are authorized to carry firearms in the performance of their duties;

(3) positions which have a direct and immediate impact on public health and safety; and

(4) positions involved in the direct administration of the random testing component of the program.

En contractors moeten daaraan ook aan voldoen. Behalve als de CEO van Palantir een rol uitvoert die onder 1 valt maar ik betwijfel dat.

Nieuw onderzoek toont aan dat gerecycleerd polyester meer vervuilt dan nieuw, Nike blijkt veel milieubelastender dan Shein

Of hoe de oplossing feitelijk voor meer problemen zorgt...
Ik weet niet of er sprake is van bias of economische belangen bij die NGO of universiteit (anti-China of iets anders), maar het blijft toch onbegrijpelijk dat nieuwe ontwikkelingsmethoden om de afvalberg of vervuiling te verminderen niet grondig en rigoureus worden getest om hun echte impact te kunnen inschatten. De houding 'We recycleren en dat is goed' volstaat gewoon niet. Met het legertje klimaat en milieuwetenschappers die er rond loopt lijkt me het toch eenvoudig om nieuwe recyclage productieprocessen te testen. De rPET is medio jaren 90 op de markt gekomen. Lijkt me wel leuk dat we 35 jaar na datum eens gaan checken wat de effecten zijn. Ik mag hopen dat de gerecycleerde flessen ook getest zijn.
Heel de problematiek van microplastics was in de jaren '90 toch compleet onbekend? Verder ook niet echt verrassend dat als je het gemiddeld moleculair gewicht van die ketens verkleint ze meer microplastics gaan vrijstellen.

Het is ook een economisch gegeven, "bottle grade" PET is hogere kwaliteit (hoger MW), door recyclage is dat niet meer geschikt voor flessen en worden er dan vezels van gemaakt.

En cynisch: door de subsidies die hierin omgaan heb je ook gewoon plants waar een % nieuwe flessen meteen worden verhakseld en "gerecycleerd".

Heel de problematiek van microplastics was in de jaren '90 toch compleet onbekend? Verder ook niet echt verrassend dat als je het gemiddeld moleculair gewicht van die ketens verkleint ze meer microplastics gaan vrijstellen.

Het is ook een economisch gegeven, "bottle grade" PET is hogere kwaliteit (hoger MW), door recyclage is dat niet meer geschikt voor flessen en worden er dan vezels van gemaakt.

En cynisch: door de subsidies die hierin omgaan heb je ook gewoon plants waar een % nieuwe flessen meteen worden verhakseld en "gerecycleerd".
Blijkbaar al bekend sinds 1970 alhoewel de term blijkbaar pas 20 jaar later gebruikt werd.
The first studies on microplastics date back to the 1970s, but it wasn’t until twenty years ago that the term ‘microplastics’ was officially introduced. Since then, the amount of plastic in the oceans has increased by approximately 50%, and the scale of pollution continues to grow. These particles, smaller than five millimeters, come from various sources such as tire wear, textile fibers, cosmetics, and the breakdown of larger plastic items.
Nu ik denk ook wel dat we sinds de jaren 70 naar een andere schaal gegaan zijn ook. Microplastics worden nanoplastics. Blijkbaar kunnen laatsgenoemde in hun huidige vorm zo klein zijn dat ze de bloed hersenbarriere kunnen doorbreken. Heel rooskleurig zie ik dit toch allemaal niet in. Het is wel een complexe problematiek die ik ook niet op 1-2-3 zie opgelost geraken. Kzie deze moeilijker opgelost geraken dan de co2 uitstoot.

En mijn god die subsidies...

Terug
Bovenaan