Klopjacht S3

Ondertussen blijft de deelnemer in de cel:
Ik denk dat de productie niet wilt dat tijdens de uitzendingen een slecht verdict valt en ze met de gebakken peren zitten. Maar dan kunnen ze niet anders dan reshoots doen, hier en daar wat knippen voor de start. De gedeeltes van de speurders worden apart ingeblikt dus dat is makkelijker in enkele dagen te doen.

Of ze halen toch al bij voorbaat de handen in de lucht en geven het op.

Gewoon afvoeren deze handel... Eerste seizoen was leuk tot ik idd ook begon door te hebben hoe scripted en fake het eigenlijk is. 2e seizoen daardoor gewoon volledig aan mij laten voorbij gaan.

Gewoon afvoeren deze handel... Eerste seizoen was leuk tot ik idd ook begon door te hebben hoe scripted en fake het eigenlijk is. 2e seizoen daardoor gewoon volledig aan mij laten voorbij gaan.
In die artikels in de kranten nu waarin men zegt dat de “echte politie” werd gebeld, daarin geven ze onderaan dan duiding, zonder quotes:

In klopjacht werken echte speurders van de politie mee, en ze behouden daarbij toegang tot alle hulpmiddelen zoals camera’s, gsm tracering, geld opnames…

Wat een bullshit dat zelfs de gazetten hier nog in mee gaan.

Nu heeft er vandaag weer een van dat speurteam gereageerd dat hij bij zo’n fake huiszoeking bivakmutsen en leger outfits had teruggevonden. Omdat criminelen blijkbaar de politie graag uitdagen door zich in te schrijven. Het is een lachertje.

Deze denigrerende toon mag je achterwege laten
In klopjacht werken echte speurders van de politie mee, en ze behouden daarbij toegang tot alle hulpmiddelen zoals camera’s, gsm tracering, geld opnames…

Wat een bullshit dat zelfs de gazetten hier nog in mee gaan.
Idd.
Dat gekleurd madammeke van bij de speurders is journaliste bij het Nieuwsblad...

Zelfs het Jachtseizoen dat nu bezig is (peins elke woensdagavond) is meer entertainender dan dit programma.

Was een goed idee maar uitvoering was ondermaats.
Jachtseizoen is nog plezant omdat ze bepaalde regels en tools hebben die legaal zijn en ze doen zich niet voor als een eliteteam dat toegang tot alle middelen.....

Klopjacht is gewoon fake, want ze hebben tot niets toegang, behalve als de "verdachten" zelf toegang geven... anders hebben ze;

- geen toegang tot camerabeelden
- geen toegang tot ANPR camera's
- geen toelating om "huiszoekingen" uit te voeren of gsm's te doorzoeken
- geen toegang tot bankgegevens
- geen mogelijkheid om plots "spyware" te installeren op de verdachten hun telefoon

Ik zie nog de eerste onderzoeksrechter mandaten en vorderingen geven voor hen, denk dat kot te klein zal zijn....

Na de allereerste aflevering werd er toen ze gezegd door het Parket dat de mensen achter het programma nul, nul toegang hebben tot de politionele middelen. Zou nogal een schending van privacy en misbruik van belastinggeld zijn.

Jachtseizoen is nog plezant omdat ze bepaalde regels en tools hebben die legaal zijn en ze doen zich niet voor als een eliteteam dat toegang tot alle middelen.....

Klopjacht is gewoon fake, want ze hebben tot niets toegang, behalve als de "verdachten" zelf toegang geven... anders hebben ze;

- geen toegang tot camerabeelden
- geen toegang tot ANPR camera's
- geen toelating om "huiszoekingen" uit te voeren of gsm's te doorzoeken
- geen toegang tot bankgegevens
- geen mogelijkheid om plots "spyware" te installeren op de verdachten hun telefoon

Ik zie nog de eerste onderzoeksrechter mandaten en vorderingen geven voor hen, denk dat kot te klein zal zijn....

Na de allereerste aflevering werd er toen ze gezegd door het Parket dat de mensen achter het programma nul, nul toegang hebben tot de politionele middelen. Zou nogal een schending van privacy en misbruik van belastinggeld zijn.

Dat werd toch ook al gezegd in het programma zelf, dat ze niet echt toegang hebben tot al die middelen en dat ze dit naspelen.

Dat werd toch ook al gezegd in het programma zelf, dat ze niet echt toegang hebben tot al die middelen en dat ze dit naspelen.
Dat wordt absoluut niet gezegd in het programma. De bedoeling is dat de kinderen etc namelijk denken dat het echt is.

Het is niet dat het elke afl gezegd werd, wel 1x per seizoen ;-)
Ze zeggen het zeker niet hoe jij het zei. De eerste afleveringen is er dan ook ophef ontstaan omdat wat ze in beeld brachten echt niet kon. Ik heb trouwens alle afleveringen ook gezien. Wat ze in de pers wel aanhalen na alle kritiek over montagefouten leugens etc, niet in de reeks, is het woord “simulatie” volgens mij maar ze gaan er verder niet op in wat simulatie dan concreet betekent. Verder is er nog helemaal niks gelost door de makers of in het programma zelf over hoe fake dit allemaal is.

Laatst bewerkt:
Dat wordt absoluut niet gezegd in het programma. De bedoeling is dat de kinderen etc namelijk denken dat het echt is.
Ik herinner mij van het eerste seizoen dat jij er in elk geval volledig mee weg was. Maar je hebt wel gelijk dat het zeker in het eerste seizoen allemaal niet letterlijk gezegd is geweest, de andere seizoenen heb ik niet meer gevolgd wegens de bagger dat het is.

Het eerste seizoen was het nog wel eens geestig om de werking en bepaalde zaken en middelen van de politie aan het werk te zien. Maar daarna had ik het wel gezien. Er zaten dan bepaalde gaten en vreemde bochten in het verhaal waardoor het uiteindelijke spel op niet veel trok. Voor mij eigenlijk goed voor 1 reeks maar niet om er meerdere van te maken. En dat ze die dan nog eens de zondagavond gaan uitzenden is nog absurder. Waar is de tijd dat zondag de avond was waar alle zenders hun beste programma's zetten in de strijd om de kijker. Ofwel zegt dat veel over het niveau van de kijker.

Ik heb het ook opgezet maar het is eerder een parodie waar de deelnemers, goed beseffende dat ze BV moeten zijn en blijven, een typetje spelen en hier en daar weinig met het spel bezig zijn en eerder op zoek naar de volgende pint.

LOL de nieuwe reeks begint en de speurders krijgen een 10-tal camera's binnen van het startpunt. Het eerste wat ze moeten doen "zoek op waar die camera beelden vandaan komen?! Gooi dat beeld in Google image!".

"Een realistische simulatie"... ja ze hebben wel toegang tot die camera's en de beelden en ze kunnen direct de kandidaten daarop zien maar ze weten niet waar die camera's staan, dat moeten de flikken proberen achterhalen via google image :rofl:omgekeerde wereld

Nog maar tot aflevering 2 gekeken, maar hoezo komen de speurders bij Lennert Coorevits terecht? :laugh:
Op voorhand een lijst namen van BV's doorgekregen die ze mogen lastigvallen zeker?

Terug
Bovenaan