Klopjacht S3

Op vreemde tijdstippen ook lijkt me? Ze moeten er duidelijk zo rap mogelijk vanaf.
Ik denk dat ze "contractueel" verplicht zijn om het uit te zenden, buiten primetime dat de mensen al slapen is ideaal om nog minder ruchtbaarheid te geven. Alles proberen om het geruisloos te laten verlopen. Portretten van de koppels in de dagbladen of Story zetten zullen ze ook niet doen (bij De Mol is er elke dag een artikel ergens).

Maandag begint ook Blind Gekocht. Dat programma leidt tot vele discussies en artikels dat Klopjacht al helemaal naar de achtergrond verdwijnt.

De "opdracht" lijkt ook geslaagd want de kijkcijfers zijn idd bijzonder laag, op de CIM website buiten de top 20 en volgens Humo amper 100.000 kijkers.
Tot slot nog een andere manier van uitgesteld kijken: het vierde seizoen van ‘Klopjacht’ had oorspronkelijk in het najaar van 2024 op televisie moeten komen, maar is door de gerechtelijke problemen rond één van de deelnemers anderhalf jaar op de plank blijven liggen. Op paasmaandag mocht de realityreeks dan toch beginnen, elke weekdag op Play in de late avond, telkens voor een kleine 100.000 kijkers. Dat cijfer zal natuurlijk nog stijgen, maar er zullen toch een hoop mensen uit hun pijp moeten komen om de score van het vorige seizoen te evenaren: die reeks, in het najaar van 2023 op zondagavond uitgezonden, had gemiddeld een half miljoen kijkers.

Laatst bewerkt:
Momenteel gok ik dat het broer en zus duo het gaat halen. Ze hebben tot nu toe al goeie ideeën gehad om hun opdracht te volbrengen zoals bijvoorbeeld eerst verkenners op pad sturen op de kermis.

De 2 vriendinnen zie ik niet ver meer geraken, idem voor Yaha.

Dat jong duo en Werner zouden het ook nog kunnen halen.

-Die moeder en dochter die als eerste gepakt werden toch ongelofelijk dom door naar die bakkerij te gaan en dan ook nog telefoon van daar te gebruiken.
-Die 2 vrienden dan ook niet echt slim door wat te gaan uitdagen, maar die zijn vooral gejost door de laptop die gevonden werd. Maar een whatsappgroep laten open staan met daarin de voorbereidingen voor Klopjacht en daar dan alle helpers in dat is ook niet echt snugger.
- Desmond en Chris hadden ook wel de pech dat ze vrij opvallend zijn door hun huidskleur met die kermis-opdracht. Die vermomming was zeer slecht maar zonder vermomming zouden ze ook wel herkend worden. Voor de rest hadden die eigenlijk een foutloos parcours afgelegd.
- Werner natuurlijk een baas, maarja niet iedereen heeft een tweelingbroer natuurlijk.
- Yahya alle cliché's aan het bevestigen met zijn leger helpers met fietsen, brommers, steps en bmw's

- Die 2 vriendinnen zijn met meer geluk dan kunde hier geraakt, dus die zie ik als eerste afvallen.
- Yahya gaat niet snel gepakt worden, maar mist nu al cruciale informatie om nog ver te geraken.
- De 2 jonge meisjes toch ook al wel wat foutjes gemaakt dus ik vermoed dat zij ook nog gepakt gaan worden.

Blijven voor mij Werner en het broer/zus duo over. Het kermis-verhaal hebben ze overleefd door slim te zijn en niet op goed geluk. Werner zijn move met de tweelingbroer was top, maar ik vond de tactiek van Dirk om met andere mensen een gezinnetje op de kermis te vormen echt wel heel slim.

Die 2 vriendinnen zijn gepakt door 1 stomme fout 😂

Die Yaha zie ik nog terug in het spel komen aangezien hij via de foon ook wel de coördinaten zal krijgen van dat huis. Met wat geluk komt hij daar andere deelnemers tegen.

Die 2 vriendinnen zijn gepakt door 1 stomme fout 😂

Die Yaha zie ik nog terug in het spel komen aangezien hij via de foon ook wel de coördinaten zal krijgen van dat huis. Met wat geluk komt hij daar andere deelnemers tegen.

Stomme fout is een enorme understatement :LOL: Hoe dom kan je zijn om je lief te bellen.

In spoiler voor wie de laatste aflevering nog niet gezien heeft:
Die 2 jonge meisjes waren ook niet echt slim van om daar open en bloot op hun gemak aan de voorkant van dat station te gaan zitten wachten.
En ook, waarom die in die parking hun fiets uit plooien, en dan om een of andere reden via de straat komen ze gefietst naar het station. Er is een brugje van die parking recht naar de perrons. :unsure:

Yahya enorm veel geluk gehad, maar ik zou niet weten hoe die nog aan dat 2e coördinaat gaat geraken. Ik zie die nooit dat extractiepunt vinden, tenzij die op een of andere manier nog ergens "hoeresjance" gaat hebben.

Wat ik me wel afvraag, was het in de vorige seizoenen niet zo dat ze maximum 20 minuten in een auto mochten zitten? Of verwar ik het met een ander gelijkaardig programma?

Wat ik me wel afvraag, was het in de vorige seizoenen niet zo dat ze maximum 20 minuten in een auto mochten zitten? Of verwar ik het met een ander gelijkaardig programma?
Volgens mij was dat van een VTM-programma waar BV's op de vlucht moeten zijn. De regels van Klopjacht zijn gaandweg veranderd dus mss is er idd ooit een of andere limiet geweest.

De semafoon is een leuke toevoeging voor het seizoen geweest.

Ik kan nu wel begrijpen dat ze het seizoen doorspoelen in sneltempo. Yahya is altijd in beeld, wat lastig om het weg te moffelen want het is niet 1 korte verschijning en arrestatie.

Detail, maar is er nog iemand die alleen maar wenkbrauwen ziet als speurder Bieke in beeld komt? Dat viel me vorig seizoen nog niet zo op eigenlijk.

De vriendinnen: heel lomp om te denken dat werk-gsm niet getapt zou worden. En heel lomp om naar het lief te gaan.

De jonge meisjes: ze zaten daar niet heel erg verborgen buiten aan het station, maar vond wel dat ze redelijk goed haar cool kon behouden toen ze er nog alleen zat. Als je doet alsof je er niks mee te maken hebt, denken mensen dat soms ook effectief. Of als ze op zoek zijn naar een duo, valt iemand alleen misschien niet zo op. Maar niet gelukt helaas. :-) Wel slim ook om de coördinaten te wissen.

(Ik sta nog een aflevering achter...)

Alez het zit erop. Het einde is ook weer zo abrupt zonder reacties van speurders of eventuele winnaar(s).

Dat leek wat op het eerste seizoen (hoewel daar echt de ontsnapping in de laatste seconde was), hier was er nog een kleine overwinnings"tocht". Wss wilden ze er echt vanaf zonder nog een stuk achteraf te moeten opzetten.

Ik moest wel nog één keer hard lachen. Bieke van Team Charlie deed niet veel moeite meer om te rennen en schoot op een bepaald moment zelf in de glimlach. Wss was ze nog uitgeput van die run op de jonge meisjes even terug.

Vond het jammer voor den Dirk dat het extractiepunt op het water was.
Hij liep die speurders er los af.

Alez het zit erop. Het einde is ook weer zo abrupt zonder reacties van speurders of eventuele winnaar(s).

Zo nog 1 extra aflevering waarbij iedereen nog eens samenkomt en men bepaalde zaken, gebeurtenissen,... nog eens bovenhaalt zou me wel tof lijken.

Zoals ze bvb in Over De Oceaan doen.

Ik moest wel nog één keer hard lachen. Bieke van Team Charlie deed niet veel moeite meer om te rennen en schoot op een bepaald moment zelf in de glimlach. Wss was ze nog uitgeput van die run op de jonge meisjes even terug.

Ik schoot keihard in de lach. Iedereen daar zo hard lopen achter Judith en Dirk, en dan zie je haar daar zo al puffend in een enorme slakkengang "lopen" naar het grote niets en ver van de actie.

Vond het jammer voor den Dirk dat het extractiepunt op het water was.
Hij liep die speurders er los af.

Ja, die heeft een serieus deftige conditie. En dan al half uitgeput nog fris genoeg in z'n hoofd om door dat terras te lopen en die stoelen in de weg te duwen van zijn achtervolger.

Ik zag hem al zo los in het water springen.
En ik denk dat hij nog zo zot zou geweest zijn als hij de Jetski's al zou zien afkomen hebben.

Jammer voor Dirk en Judith want die deden ook echt alles juist gedurende de hele klopjacht. Enkel het slot hadden ze moeten incalculeren dat de speurders dat punt kenden en zouden omsingelen. Enige manier is elders een boot zoeken en naar het punt varen, of zoals Werner handlangers inschakelen.

Werner heeft wel redelijk vaak handlangers gebruikt, komen deze mensen dan niet uit zijn netwerk? Of ver genoeg in zijn netwerk zodat ze niet bekend zijn bij de speurders?

Ik moest ook lachen toen Bieke daar aan het lopen was. Zeker in vergelijking met Dirk en de andere speurders die daar aan het lopen waren.
Dat is meer iemand die op de uitkijk kan staan en zo haar collega de juist richting in kan sturen.

Werner heeft wel redelijk vaak handlangers gebruikt, komen deze mensen dan niet uit zijn netwerk? Of ver genoeg in zijn netwerk zodat ze niet bekend zijn bij de speurders?
Ik denk dat de productie de jacht stuurt om de speurders meer of minder informatie te geven. Ze zullen hier wss Werner de meeste kans willen geven om als winnaar eruit te raken. Dirk en Judith zouden er ook raken maar die laatste minuten hadden hen genekt.

Als Dirk en Judith ook handlangers hadden ingeschakeld, hadden die misschien met een (relatief snelle) boot langs de steiger kunnen varen en snel optrekken en wegvaren zonder dat de speurder mee op de boot had kunnen springen. Zelf op zo'n trage toeristenboot springen en alles in gang zetten: dan heb je al een serieus stuk voorsprong nodig om op tijd weg te raken van de kant, dat was niet haalbaar. Maar langsvaren met een snellere boot zou zeerrrrrr strikte timing vereist hebben, bijna niet realiseerbaar denk ik.

Als ik Dirk en Judith was, had ik wel nog overwogen rugzak af te werpen om nog sneller te kunnen lopen. Spijtig voor hen inderdaad, want ze deden veel juist.

Laatst bewerkt:
Toen ik in de vorige aflevering zag dat er reddingsvesten e.d. in die zakken zaten, had ik echt verwacht dat er minstens ene ging zijn die die spullen zou gebruiken om in het water te springen. Bijna spijtig dat ze het niet deden.

Vanaf dat ik zag dat Dirk en Judith in de laatste aflevering nogal slecht vooruit gepland hadden gaf ik ze weinig kans op succes. Werner aan de andere kant, terecht gewonnen. Heeft het hoofd altijd koel gehouden en heeft serieus slimme zetten gedaan, zeker met de tweelingbroer + de boot.

Terug
Bovenaan