Knockouts: Halve finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net nog eens gekeken en hij maakt echt wel de beweging naar rechts, naar de speler toe, op moment dat die stift. Kijkt gij anders ook nog eens "tegoei".

Alléja, stel nu dat de spits niet stift maar de bal linksom rond de keeper probeert te spelen, dan ziet deze fase er helemaal anders uit en gaat er wellicht quasi geen twijfel zijn.

Maar nogmaals, het is imo een twijfelgeval. Fluit hij niet gaat de VAR imo ook niet tussenkomen. En ga ik zelf er ook niet veel spel van maken. Maar ik kan ook wel begrijpen dat hij hem geeft.
Als als als. Tis nu niet zo.
Als die naar links speelt dan ontneemt ge hem een open doelkans. Logisch dat dat penalty is dan. Maar dat gebeurde nu niet

Keeper heeft echt zijn been gezet op het moment dat die spits de bal speelt dus geen beweging naar de man sorry hoor

Maar die commentaren als "schande, verkocht, Messi moet wereldkampioen worden" zijn gewoon ergerlijk irritant en zouden in de Jupiler pro league thread bij een match tussen pakweg Club en Gent verwijderd worden of op zijn minst berispt worden.
Vermoeiend is het. Op het werk lopen ook zo'n paar mensen rond. Dat zijn dan nog Hollanders, maar dan nog. En maar overal complotten inzien :sleep:

Ik heb net nog eens gekeken en hij maakt echt wel de beweging naar rechts, naar de speler toe, op moment dat die stift. Kijkt gij anders ook nog eens "tegoei".

Alléja, stel nu dat de spits niet stift maar de bal linksom rond de keeper probeert te spelen, dan ziet deze fase er helemaal anders uit en gaat er wellicht quasi geen twijfel zijn.

Maar nogmaals, het is imo een twijfelgeval. Fluit hij niet gaat de VAR imo ook niet tussenkomen. En ga ik zelf er ook niet veel spel van maken. Maar ik kan ook wel begrijpen dat hij hem geeft.

Maar die commentaren als "schande, verkocht, Messi moet wereldkampioen worden" zijn gewoon ergerlijk irritant en zouden in de Jupiler pro league thread bij een match tussen pakweg Club en Gent verwijderd worden of op zijn minst berispt worden.
Die haat voor Argentinië begint belachelijke proporties aan te nemen hier. Ge kunt daar gewoon penalty voor geven. Daarnaast staat er maar een ploeg op het veld.

Die penaltyfase is hetzelfde als in Argentinie - Polen. Keeper en Messi gaan duel aan voor de bal, keeper mist de bal en slaagt (lichtjes) Messi in het gezicht nadat Messi kopt en de bal naast doel beland. Penalty.
Hier hetzelfde, keeper raakt de bal niet, enkel de speler. Dus penalty. Als de keeper de bal raakt, wordt dit geen penalty.

Ik vind het vooral triestig dat de Argentijnen zo'n makkelijk programma naar de finale krijgen. Holland en Kroatië zijn op papier sterk maar zijn in feite echt zwakke elftallen. Kroatië heeft 6 goals gemaakt waarvan 4 tegen Canada en werd door België weggespeeld.

Kroatië is echt niet veel.

Als als als. Tis nu niet zo.
Als die naar links speelt dan ontneemt ge hem een open doelkans. Logisch dat dat penalty is dan. Maar dat gebeurde nu niet

Keeper heeft echt zijn been gezet op het moment dat die spits de bal speelt dus geen beweging naar de man sorry hoor
Ik zeg niet dat het dan sowieso fout is, ik zeg dat het er anders gaat uitzien. Erger, meer fout dan nu. Maar de actie van de keeper zou gewoon exact hetzelfde blijven.

Want het feit dat die bal niet binnen gaat kleurt deze fase maar doet er zoals Karl net zegt niet toe. Fout is fout, of die bal nu binnen gaat, of hij die nog kan halen,... doen er niet toe.

Maar het is toch duidelijk dat zowel hier als in de studio er al twijfel is? Dan zijn die "schande" berichten gewoon idioot en zijn die slappelach smileys onder berichten die dat nuanceren al even irritant en idioot.

Die penaltyfase is hetzelfde als in Argentinie - Polen. Keeper en Messi gaan duel aan voor de bal, keeper mist de bal en slaagt (lichtjes) Messi in het gezicht nadat Messi kopt en de bal naast doel beland. Penalty.
Hier hetzelfde, keeper raakt de bal niet, enkel de speler. Dus penalty. Als de keeper de bal raakt, wordt dit geen penalty.
Nee want hier raakt de speler de keeper dat is groot verschil.

Pfff, dus als ge uw gat zet en een aanvallende speler op snelheid knalt tegen uw gat en valt is het de schuld van de aanvaller die uw gat raakt en niet uw gat dat de speler raakt? Hier idem, keeper zet zich breed, mist bal compleet en ja, speler knalt daarop... Dus fout van de aanvaller dan?!

Nu wel 4 makkelijke penalty's hè.

Tegen SA: Onbeduidend duel met wat vasthouden in de 16 wordt beloond.
Polen: Kleine botsing met de vuist wordt beloond.
Nederland: Pootje haken. (Vond ik dan wel de meest terechte)
Kroatië: Keeper doet niets, aanvaller loopt er tegenaan.

Allez, Alvarez komt aan 30 per uur afgelopen, Livakovic zet zijn been wijd als Alvarez ne meter voor hem is. Obstructie bestaat dan ook nie meer, zolang ge maar min of meer stilstaat als ge die ander een beuk geeft.

Ik vind het vooral triestig dat de Argentijnen zo'n makkelijk programma naar de finale krijgen. Holland en Kroatië zijn op papier sterk maar zijn in feite echt zwakke elftallen. Kroatië heeft 6 goals gemaakt waarvan 4 tegen Canada en werd door België weggespeeld.

Normaal moesten ze nu tegen Brazilië, maar die hebben het laten liggen tegen de Kroaten. Was een veel mooiere affiche natuurlijk. Het falen van andere toppers heeft ervoor gezorgd dat Argentinië een gemakkelijker parcours had.

Ze hadden thans een halve finale tegen Brazilië voorzien. 🫤

Pfff, dus als ge uw gat zet en een aanvallende speler op snelheid knalt tegen uw gat en valt is het de schuld van de aanvaller die uw gat raakt en niet uw gat dat de speler raakt? Hier idem, keeper zet zich breed, mist bal compleet en ja, speler knalt daarop... Dus fout van de aanvaller dan?!
Nee dat is obstructie en andere looplijn
Hier loopt hem er gewoon recht op

Ik snap beide argumenten ivm die penalty. Je kan hem geven, je kan hem niet geven. Om het nu "een schande" te vinden dat die penalty gefloten wordt, vind ik ook fel overdreven. Je kan hier eindeloos over discussiëren.

Kort samengevat, ik zou pissig zijn als die penalty gefloten wordt tegen mijn ploeg, maar ik zou ook pissig zijn als mijn ploeg geen penalty zou krijgen voor diezelfde fase aan de overkant. Ik zie hier ook dat de meesten die het een schande vinden dat de bal op de stip gaat, tegelijkertijd ook een sneer geven naar Messi of Argentinië in het algemeen. Just saying.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan