Koosnaam verbod

Hans Moleman

Well-known member
Waarom blijft men op dit forum zo hard optreden tegen koosnamen?

Ook als die in de verste verte niet kwetsend zijn?

Ik snap dat je bv iemand niet “de riste vuurtoren” of de wapperende wattenstaaf moet gaan noemen.

Maar als men een Phillip , Phille gaat noemen, is het toch compleet belachelijk om dat te gaan aanpassen en gaan warnen?

En ja, je moet ergens een lijn trekken. Maar die lijn zou heel ver van Phille mogen liggen van mij, en ongetwijfeld nog mensen.

my 5 cents:
- als ge bepaalde toelaat, dan krijg je;
a) gezaag zoals: waarom mag hij wel een koosnaam gebruiken en ik niet
b) beschuldigingen van persoonlijke willekeur van mods
c) geen duidelijke grens van wat mag en niet. Nu weet je je lijn liggen: het mag niet. Geen gemaar, geen willekeur, geen gezaag.

En laten we eerlijk zijn, waarom zou je Phille schrijven als je evengoed Phillip kan schrijven, het is een letter verschil. Als ge niet wilt typen, typ dan gewoon P. Wat zou een goede reden zijn om de persoon Phille te noemen terwijl je weet dat hij zo niet noemt?

my 5 cents:
- als ge bepaalde toelaat, dan krijg je;
a) gezaag zoals: waarom mag hij wel een koosnaam gebruiken en ik niet
b) beschuldigingen van persoonlijke willekeur van mods
c) geen duidelijke grens van wat mag en niet. Nu weet je je lijn liggen: het mag niet. Geen gemaar, geen willekeur, geen gezaag.

En laten we eerlijk zijn, waarom zou je Phille schrijven als je evengoed Phillip kan schrijven, het is een letter verschil. Als ge niet wilt typen, typ dan gewoon P. Wat zou een goede reden zijn om de persoon Phille te noemen terwijl je weet dat hij zo niet noemt?
Omdat zijn algemene bijnaam Magic Phille is?

Waarom blijft men op dit forum zo hard optreden tegen koosnamen?

Ook als die in de verste verte niet kwetsend zijn?

Ik snap dat je bv iemand niet “de riste vuurtoren” of de wapperende wattenstaaf moet gaan noemen.

Maar als men een Phillip , Phille gaat noemen, is het toch compleet belachelijk om dat te gaan aanpassen en gaan warnen?

En ja, je moet ergens een lijn trekken. Maar die lijn zou heel ver van Phille mogen liggen van mij, en ongetwijfeld nog mensen.
Wat Tonerider al zei, klopt helemaal. Verder is het vaak ook niet toegelaten, omdat het al een beetje kleinerend de toon zet voor het gesprek. Het is vaak laatdunkend bedoeld.

Soms is dat geen probleem, vaak wel, dus is er voor zulke dingen een Zeer Lichte Overtreding, letterlijk de lichtste die we hebben. Dus ‘hard optreden’, bwa.

Terug
Bovenaan