Korte trip met 2 in maart

Chris_147

Well-known member
Hey, ik zoek tips voor een korte trip van ongeveer 12 maart t/m 16 maart met mijn vrouw.
Mag met de vlieger naar iets zonnigs zijn (Middellandse zeegebied zeg maar).
Mag ook noordelijker zijn.
Mag ook met de auto zijn.
Geen grootschalige hotels, liefst kleine leuke hotelletjes met max 20 gasten.
Ik lijk die helemaal niet te kunnen vinden online. Als ik zoek op kleinschalig, kom ik nog altijd grote parken tegen.

We hebben al Berlijn, Londen, Amsterdam, Parijs, Maastricht, Brugge, Brussel gedaan.
En ik heb eigenlijk geen ideetjes meer.

Hebben hier dit weekend Lissabon gedaan, was wel leuk. In maart zal het daar wel beter weer zijn 😝. We hadden een Turim hotel en er was niet veel volk maar dat lag waarschijnlijk aan de periode :)

Paar jaar geleden Valencia gedaan, ook een aanrader.
Budapest en Malaga hoor ik in mijn omgeving ook vaak vallen als tripje.

Steden die ik wel de moeite vind, zowel met de auto als met het vliegtuig.

In Italië: Milaan, Genua, Rome, Napels, Venetië of nog meer zuidelijker als je meer zon wil.
In Frankrijk: Dijon, Bordeaux, Montpellier, Marseille

Hey, ik zoek tips voor een korte trip van ongeveer 12 maart t/m 16 maart met mijn vrouw.
Mag met de vlieger naar iets zonnigs zijn (Middellandse zeegebied zeg maar).
Mag ook noordelijker zijn.
Mag ook met de auto zijn.
Geen grootschalige hotels, liefst kleine leuke hotelletjes met max 20 gasten.
Ik lijk die helemaal niet te kunnen vinden online. Als ik zoek op kleinschalig, kom ik nog altijd grote parken tegen.

We hebben al Berlijn, Londen, Amsterdam, Parijs, Maastricht, Brugge, Brussel gedaan.
En ik heb eigenlijk geen ideetjes meer.

Beetje moeilijk Je hebt een heel groot zoekgebied van het noorden naar het zuiden van Europa 😅 + budget is ook wel een belangrijke om te helpen.

Valencia, Sevilla , Nice, praag ,... Of gewoon eens naar de natuur in de Ardennen of ergens in het begin van Duitsland. Nog veel te zien en te doen afhankelijk van persoon tot persoon wat ze graag doen.

Misschien eens op zoek gaan met de term Boutique hotels
Chatgpt kan bvb ook wel suggesties doen, of je kan eens zot doen en hem het idee van de volgende vakantie laten plannen met uw vereisten (chatgpt wel controleren of hij het juist heeft gedaan 😅)

Beetje moeilijk Je hebt een heel groot zoekgebied van het noorden naar het zuiden van Europa
Tja, rond de kerktoren heb ik het wel gezien, dus op vakantie mag het iets verder. ;-)
We spreken nog altijd maar over Noord-, West- en Zuid-Europa.

Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig minder en minder zin heb om met de vlieger te gaan, toch voor zo'n korte vakantie.
2-3u kwijt met naar daar te rijden en te wachten. Dan daar ook weer verplaatsing naar hotel.
Ik merk nu ook dat naar veel zuiderse bestemmingen de vluchten op de raarste uren lijken te zijn.
7u30 's ochtends, wat op zich nog niet slecht is, dan ben je tegen de midding in je hotel.
Maar soms dan ook weer 's avonds, dan ben je al 1 dag kwijt van het verlof.

Echter, voor 5 dagen ga ik ook niet naar het zuiden van Frankrijk rijden.
Misschien met de auto een toertochtje doen naar de Loire vallei, telkens hoppend naar ander hotel.

ietwat vreemde thread vraag toch. Eender welke city trip die je aanspreekt, zelfs de meest saaie , kan je toch makkelijk 3-4 dagen vullen toch.
volg gewoon uw hart, en kies een stad die je aanspreekt?

malaga, sevilla, milaan, rome.... hoe zuiderser in Europa, hoe meer kans overwegend dat je mooi weer hebt in maart al.
had vorig jaar NICE gedaan. ook wel een aanrader, en leuke dag uitstap naar monaco mogelijk bv, of cannes

Porto is kleinschaliger dan meeste andere steden, maar nog steeds wel relatief druk. Het is een gezellige stad waar je veel kan zien en het ligt ook vlakbij de zee als je daar behoefte aan hebt. Vorig jaar in januari ben ik er naartoe gevlogen voor 72 euro.

Lille. Niet ver, en wel leuk stadje. En stond nog niet in je lijstje. :-)
Keulen misschien?
Of als jullie wandelaars zijn: het Müllerthal? Is geen citytrip, maar ook wel leuk voor een weekendje. Wij hebben dat vorig jaar rond die periode gedaan. Was een mooi eerste lenteweekend en hebben een paar prachtige dagtochten gedaan vanuit een camping daar.

Hmm, Porto klinkt nu wel interessant.
RyanAir vertrekt op 12/3 om 14u15 in Eindhoven en op 16/3 om 11u20 in Porto.
Dan hebben we nog iets aan de 5 dagen verlof.
Ik begin wel zin te krijgen in Porto...

Bedankt ook voor de tips van Lille en Müllerthal. Nu neig ik wat meer naar de zon, maar we zullen zien.

Als je van rommelmarkten en brocante houdt kan je uitkijken naar een weekend met grote marché aux puces in Lille, is wel tof daar.
Porto vond ik ook wel tof, en denk dat de timing die je noemt prima is. Ik vond het nu niet zo interessant om er vijf dagen te blijven, maar drie volle dagen (+ twee 'reisdagen' waarop je wrsch voor de rest enkel nog incheckt/dineert + ontbijt/uitcheckt) kan je er wel vullen.

Hmm, Porto klinkt nu wel interessant.
RyanAir vertrekt op 12/3 om 14u15 in Eindhoven en op 16/3 om 11u20 in Porto.
Dan hebben we nog iets aan de 5 dagen verlof.
Ik begin wel zin te krijgen in Porto...

Ik vond Porto wel leuk
Een dag een free guided walking tour gedaan
Porto huizen, voetbalstadion indien interesse, ook wel goed eten/drinken
En wij zijn nog 1 dag naar de douro vallei geweest, bus/boottour incl wijn proeverij

Follow up: reisje geboekt naar Porto.
Toch maar Brussels Airlines genomen ipv RyanAir vanuit Eindhoven: heel de tijd proberen ze je op de RyanAir website extra geld af te troggelen.
En echt veel goedkoper zijn ze niet als je ruimbagage mee wil nemen.

Porto is mooie keuze, neem een hotel dicht bij het water als je niet graag bergop stapt, gids, neem eens een boot, de bruggen. proef naast Porto ook eens Madeira wijn,, lekker eten maar zelf geen van van hun bacalau, leuke straatmuzikanten, mooie wijk - naam ontsnapt me, fiets is ook leuk - maar neem een elektrische

Ja, ik heb wel geboekt, maar Brussels Airlines vind dat ik wat te lang ging. Mijn vertrek vlucht is van donderdag naar vrijdag verplaatst.
Al goed dat ik ook een appartement heb geboekt dat ik nog kan annuleren of verkorten.
Weet nog niet goed wat ik ga doen:
- korter gaan (maar daar beloon ik eigenlijk de slechte service van Brussels Airlines mee)
- vluchten en appartement annuleren en weer iets anders zoeken.

Ik heb het eigenlijk wel gehad met vliegen, is altijd wel iets mee.
Enkel sta ik begin maart niet meer de auto snel in de zon, waar ik wel naar uitkeek.

Terug
Bovenaan