Kruispunt den Doorn wegenwerken & gevaarlijke situatie

openbare melding

Mr. SLASH

Active member
Ze hebben dat groot kruispunt maanden aangepakt en verbouwd en wat blijkt? Het is nog steeds extreem gevaarlijk als je van de Okegembaan komt en de Expressweg moet nemen. Ongelooflijk dat zoveel miljoenen geïnvesteerd zijn zonder dat dit gevaarlijk kruispunt is opgelost. De werken zijn klaar dus ja... het zal pas voor binnen 30-40 jaar zijn eens er nog eens budget vrijkomt hiervoor. Echt een gemiste kans.

Ik vind op afspraak juist 10x leuker dan daar 70 minuten te zitten wachten :D

Jouw post vind ik oprecht interessant, maar ik betwijfel of veel mensen die punten hebben gelezen. Ik heb het alleszins nog niemand van Ninove horen zeggen. Het gaat altijd over de allochtonen als ze op die partij stemmen. Dat is hun enige reden. Godzijdank zijn er nog een kleine 50% die niet voor Guy gestemd hebben, dat zijn dan de mensen die niet roepen op café (typisch)
Kruispunt den Doorn is toch nog niet af ? :unsure:

Edit Crew: dit topic is afgesplitst uit het topic Wij Zijn van Nienof!.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze hebben dat groot kruispunt maanden aangepakt en verbouwd en wat blijkt? Het is nog steeds extreem gevaarlijk als je van de Okegembaan komt en de Expressweg moet nemen. Ongelooflijk dat zoveel miljoenen geïnvesteerd zijn zonder dat dit gevaarlijk kruispunt is opgelost. De werken zijn klaar dus ja... het zal pas voor binnen 30-40 jaar zijn eens er nog eens budget vrijkomt hiervoor. Echt een gemiste kans.

Ik vind op afspraak juist 10x leuker dan daar 70 minuten te zitten wachten :D

Jouw post vind ik oprecht interessant, maar ik betwijfel of veel mensen die punten hebben gelezen. Ik heb het alleszins nog niemand van Ninove horen zeggen. Het gaat altijd over de allochtonen als ze op die partij stemmen. Dat is hun enige reden. Godzijdank zijn er nog een kleine 50% die niet voor Guy gestemd hebben, dat zijn dan de mensen die niet roepen op café (typisch)

Kruispunt aan den Doorn is nog verre van klaar, ze zijn nog maar net begonnen met de eerste rijhelft uit te graven. Als ge van de okegembaan komt en rechtdoor wilt richting Ninove dan riskeert ge idd uw leven. Tis nen diepe put ze.

Tot overmaat van ramp zijn ze nu op de Elisabethlaan ook aan het werken. Ik denk dat nergens in België het verkeer zo dikwijls stilstaat als rond Ninove (zelfs op een weekdag buiten de spits, op zaterdag, of om 7u ‘s morgens in de week). Je rijdt nog beter gewoon dwars door de stad in plaats van de ring te nemen.

Laatst bewerkt:
Kruispunt aan den Doorn is nog verre van klaar, ze zijn nog maar net begonnen met de eerste rijhelft uit te graven. Als ge van de okegembaan komt en rechtdoor wilt richting Ninove dan riskeert ge idd uw leven. Tis nen diepe put ze.
Dat bedoel ik dus, gaan ze dat nog oplossen of blijft dat zo?

Ja zoals die brug in Vilvoorde die 7 jaar zal duren. God weet waarom dat allemaal zo lang moet duren.
Omdat men dubbel moet werken. Als ze da gewoon mogen afsluiten voor alle verkeer en alles in 1x doordoen, kan dat veel sneller. Maar dat wilt men naturlijk niet/kan men niet maken.

Volgens wegen en verkeer zijn de werken daar in Ninove gestart op 19 augustus en duren nog tot eind van het jaar; op 10 oktober (dus na minder dan 2 maand) is men van fase veranderd. Lijkt mij niet bepaald traag als ik de omvang van het project daar zie.

Ja zoals die brug in Vilvoorde die 7 jaar zal duren. God weet waarom dat allemaal zo lang moet duren.

Gast, zijt gij nu aant trollen of heb je het over een ander kruispunt?

Het kruispunt van den doorn ligt nog maar van het eind van de zomervakantie open voor de werken. Op die tijdspanne zetten ze in Aalst alleen nog maar de werfplakkaten en omleidingsbordjes laat staan dat ze al een graafmachien gestart hebben.

Dus ze gaan de Okegembaan gewoon afsluiten aan dat rond punt? Ok dat was eigenlijk nog de makkelijkste oplossing.

Dus ze gaan de Okegembaan gewoon afsluiten aan dat rond punt? Ok dat was eigenlijk nog de makkelijkste oplossing.

Okegembaan komt niet uit op een rond punt. Jij bent volgens mij ergens compleet elders aan het denken.

Okegembaan komt uit aan de Van Haren, maakt daar een flauwe bocht en komt op een T uit aan de ninoofse steenweg. Dat verandert niet. Je kan vanop de Okegembaan ook nog altijd links af richting het winkelgedeelte van de Action en Albert Heijn.

Van de Okegembaan naar de Expressweg moet je met de wagen oversteken. Dat is uniek in België en levensgevaarlijk en zelfs illegaal als je er over nadenkt.

Als je daar stilstaat kunnen ze zowel van links als rechts komen. En van links kunnen er ook fietsers en brommers komen.

Van de Okegembaan naar de Expressweg moet je met de wagen oversteken. Dat is uniek in België en levensgevaarlijk en zelfs illegaal als je er over nadenkt.

Als je daar stilstaat kunnen ze zowel van links als rechts komen. En van links kunnen er ook fietsers en brommers komen.

Dat klopt, dat is idd een hele gevaarlijke situatie, en in de nieuwe situatie komt er nog een strook bij om over te steken, want er komen nu 3 stroken komende van denderleeuw. Linksaf naar meerbeke, rechtdoor centrum ninove en rechtsaf naar Aalst.

Maar een rond punt zou het daar niet oplossen. Wat wel een oplossing zou zijn is vanuit de okegem enkel naar rechts, en dan iets verder een nieuw rond punt leggen (de plek is er) zoals ze aan de afrit van affligem gedaan hebben op de E40.

Laatst bewerkt:
Die dikke rode pijl is de levensgevaarlijke situatie die velen momenteel doen, alle rijstroken kruisen om op de Expressweg richting Aalst te geraken, maar wat ze eigenlijk moeten doen is de andere pijl volgen over Ring Oost en daar de N28 oprijden. Langs de Ring Oost kan je ook veilig richting Ninove centrum langs de Fernand Tavernestraat ipv ook daar weer 2 stroken te moeten kruisen om op de middelste voorsorteerstrook te gaan staan.

Q36GHgs.png

Laatst bewerkt:

Dit punt?
Wat is daar volgens u illegaal aan?

Dit punt?
Wat is daar volgens u illegaal aan?
Ik reed daar altijd (komende van de Okegembaan) naar links richting Action en dan de brug over, daarna rechts op de parallelle baan naast de Expressweg om dan aan de Zelfbouwmarkt weer rechts te gaan (180° bocht) om zo op de Expressweg richting Halle te geraken.
Maar nu met fase 2 van de werken gaat dat niet meer.
En ik durf wedden dat als ik via de Vinkenstraat rijd en zo de Albertlaan volg, ik ook gegarandeerd ga vast staan in het verkeer.

Die dikke rode pijl is de levensgevaarlijke situatie die velen momenteel doen, alle rijstroken kruis om op de Expressweg richting Aalst te geraken, maar wat ze eigenlijk moeten doen is de andere pijl volgen over Ring Oost en daar de N28 oprijden. Langs de Ring Oost kan je ook veilig richting Ninove centrum langs de Fernand Tavernestraat ipv ook daar weer 2 stroken te moeten kruisen om op de middelste voorsorteerstrook te gaan staan.
Handige tip, echt waar, maar jammer genoeg staat er dan een wegwijzer "Andere richtingen" op StreetView die mensen toch het gevaarlijk kruispunt op stuurt. 😡

En wat betreft de heraanleg zijn er al plannen geweest voor een tunnel met rotonde. Maar dat is uitgesteld wegens gebrek aan budget, waardoor ze nu het kruispunt gewoon opfrissen zonder de indeling te wijzigen: https://www.hln.be/ninove/kruispunt...ereidende-werken-starten-half-april~a108abb3/

Terug
Bovenaan