Kunnen we overeenkomen? - 2026

ilgonwe

Well-known member
1773953518680.png

Het nieuwe seizoen is vanavond te zien. De eerste aflevering gaat over een tuinhuis en een ongelukkig geplaatste ANPR-paal die het zicht belemmert. Burgemeester Jean-Marie Dedecker mag het komen uitleggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het nieuwe seizoen is vanavond te zien. De eerste aflevering gaat over een tuinhuis en een ongelukkig geplaatste ANPR-paal die het zicht belemmert. Burgemeester Jean-Marie Dedecker mag het komen uitleggen.
Op VRT max toch iets anders. Over een auto die in de weg staat en een gasaansluiting die verstopt zit onder kiezels.

Als ik er snel doorga hebben ze hier 4 problemen aangepakt in de aflevering, de beschrijving is in sommige tv-gidsen erg beknopt. Er is idd een probleem met kiezels ook dat de revue passeert in het latere deel van de aflevering.

My bad laatste 10 minuten nog niet gezien.

Over die anpr paal, ah ja zeezicht is geen plicht maar toch ook maar een kleine moeite om een kortere paal te zetten lijkt me.

En die man met die gasleiding man man, zouden ze toch ook mogen beboeten dat wanbetalingsgedrag

Ik vond het een onderhoudende aflevering.

- Aannemer die het momentum heeft gegrepen om bijzonder sympathiek uit de hoek te komen.
- Boomer met teveel tijd die zelf een 'morele schadevergoeding' had opgelegd aan de Watergroep, aan 5 euro per dag. Zolang de Watergroep daar geen gevolg aan geeft betaalt hij de waterfacturen niet. Watergroep had teveel kiezels voor zijn huis gekapt waardoor een inspectieputje voor de gasleiding niet meer zichtbaar was. Wanneer die presentatrice met de Watergroep belt blijkt er bereidheid om dat snel op te lossen. En dan zegt diene boomer toch wel: 'niet op woensdag he, want dan hebben we de kleinkinderen'.
- JM De Decker die verbaal agressief uit de hoek komt. Old school macho. Terwijl die paal toch wel behoorlijk knullig geplaatst lijkt.

Heeft die boomer een punt eigenlijk? Tegenwoordig leggen ze toch zo geen gastegel meer waarmee ze vanop het voetpad uw gasleiding kunnen afsluiten? In ieder geval iemand met veel te veel tijd en noten op zijn zang.

JMDD toont zich van zijn beste kant 💪 waarom moet die paal 3 meter extra hoog zijn? Hij zou het moeten goedkeuren om als goede burgemeester over te komen maar neen, JM moest alweer tegengas geven. Welk plezier heb je aan deze situatie als burgemeester, buiten machtsmisbruik?

JMDD toont zich van zijn beste kant 💪 waarom moet die paal 3 meter extra hoog zijn? Hij zou het moeten goedkeuren om als goede burgemeester over te komen maar neen, JM moest alweer tegengas geven. Welk plezier heb je aan deze situatie als burgemeester, buiten machtsmisbruik?
Zijn uitleg sloeg inderdaad nergens op. Voor "het maatschappelijk belang" -> akkoord. Maar die 3 meter extra hebben dan ook 0,0 te maken met "het maatschappelijk belang". Heel jammer dat Britt dat niet aankaartte toen JMDD dat zei. "Dat is de standaard hoogte voor dat type palen" kan hij ook niet aanhalen, want enkele straten verder stond een veel kleinere paal.

Vooral zijn punt van 'ga dan opt 9e wonen, plebs' en 'ge hebt niet eens frontaal zeezicht' was toch tenenkrullend.

Toch wel oerdom om je als politicus zo onsympathiek te maken. Zo oud en het ego nog altijd niet onder controle...

Inderdaad zelfs al heeft hij juridisch misschien gelijk, totaal onnodig om zo van leer te gaan. Gewoon even meedenken en die paal inkorten als die hoogte niet nodig is, is toch niet absurd veel gevraagd?

Ik denk wel dat hij een oplossing zou willen zoeken hebben, mocht mevrouw eerst niet op alle mogelijke manieren tegen zijn kar gereden hebben (aanschrijven gouverneur en andere instanties). Een beetje geduld en de juiste aanpak kunnen een wereld van verschil maken.

Vond het wel lachen dat ze voor de boomer zelfs geen dossiernummer moesten geven aan het callcenter, want de details kenden ze uit het hoofd. De rekening van zijn wanbetalingsgedrag zal wel volgen, zeker omdat hij nog niet ging betalen ondanks tegel zichtbaar.

Vond het wel lachen dat ze voor de boomer zelfs geen dossiernummer moesten geven aan het callcenter, want de details kenden ze uit het hoofd. De rekening van zijn wanbetalingsgedrag zal wel volgen, zeker omdat hij nog niet ging betalen ondanks tegel zichtbaar.
Gewoon een onmogelijke mens die tegen beter in denk dat hij de wet aan zijn kant heeft. Gaat dan volledig gedegoureerd zijn als een rechtbank hem uiteindelijk ongelijk geeft.

De boomer was echt zo de typische verzuurde gepensioneerde die dan veel te veel tijd heeft en dus maar voor de minste scheet de instanties gaat ambeteren met bagatellen..

Die vrouw in Middelkerke kan maar hopen dat de volgende burgemeester redelijker is als mens. Mss dan wel iets te doen aan die paal. Met zo iemand als JM discussieren heeft geen zin.

Ik vond het al zo vreemd dat er maar 1 standaardlengte zou zijn bij (ANPR-)camerapalen... waar JMD z'n plaat bleef hangen...

"De cameramasten zijn geschikt voor bevestiging van beveiligings- of ANPR-camera’s. Met
verschillende lengtes tussen 1,5 en 5 meter is er voor iedere toepassing een cameramast in ons
gamma."

Nog vreemder dat niemand bij "Kunnen we overeenkomen?" zich daar vragen bij stelde...

Ik vond het al zo vreemd dat er maar 1 standaardlengte zou zijn bij (ANPR-)camerapalen... waar JMD z'n plaat bleef hangen...

"De cameramasten zijn geschikt voor bevestiging van beveiligings- of ANPR-camera’s. Met
verschillende lengtes tussen 1,5 en 5 meter is er voor iedere toepassing een cameramast in ons
gamma."

Nog vreemder dat niemand bij "Kunnen we overeenkomen?" zich daar vragen bij stelde...
ik neem aan dat men wel over die lengte heeft nagedacht .. en dat er misschien plannen waren voor bijkomende camera's, in een latere fase? Zou wel de kregeligheid van JMDD verklaren

Ik ga mij niet uitspreken over die zaak ten gronde. Als verschillende instanties dit nagekeken en goedgekeurd hebben zal het wel in orde zijn. Dat die palen allemaal een standaardlengte hebben lijkt mij een raar argument, maar het kan. Het is uiteindelijk wel "on-shore", ik vermoed dat ze aan de kust niet dezelfde galva palen zetten die ze elders in het land zetten. De keuze in RVS of double coated palen is sowieso beperkter.
Dat diezelfde palen later hergebruikt kunnen worden om nog bijkomende zaken aan te bevestigen of de camera in de toekomst eventueel hoger hangen omdat er nieuwe objecten het zicht verhinderen lijken mij ook eerder long shots maar het kan wel I guess.

De manier waarop JM dit afgehandeld heeft was echter wel beneden alle pijl. Je kan je nog steeds gewoon waardig gedragen en je beperken tot bovenstaande 'feiten'. Je hoeft daarom niet recht op de man te spelen en nadien dan ook nog absoluut het allerlaatste woord te hebben en nog wat liggen natrappen terwijl al lang duidelijk is dat heel de meeting niks zal veranderen. Zeker met de TV camera's erbij is dit toch niet bepaald mooie reclame denk ik maar misschien bekijk ik dat wel verkeerd, misschien vinden zijn kiezers dit net fantastisch.

Los daarvan heb ik weinig sympathie voor die vrouw wel, daar droop toch net wat teveel entitlement vanaf voor mij. "Ik vroeg 2 keer een afspraak met de burgemeester en dat werd gewoon 2 keer geweigerd!!!"... Dat je dit escaleert naar de schepen openbare werken akkoord nog maar de burgemeester? Eerlijk, wie denk je wel dat je bent?

Los daarvan heb ik weinig sympathie voor die vrouw wel, daar droop toch net wat teveel entitlement vanaf voor mij. "Ik vroeg 2 keer een afspraak met de burgemeester en dat werd gewoon 2 keer geweigerd!!!"... Dat je dit escaleert naar de schepen openbare werken akkoord nog maar de burgemeester? Eerlijk, wie denk je wel dat je bent?
Zou dat ook niet komen doordat ze nergens gehoor kreeg bij de gemeente in 1e instantie?
Als je geen degelijk onderbouwd antwoord ontvangt, of je meent dat je onrecht is aangedaan en je komt enkel in een administratief kluwen terecht, dan vind ik het logisch dat je gaat escaleren. Genoeg mensen die het zo doen.

gamma."

Ze hadden inderdaad beter wat dieper gegraven.
Ik kon me niet van de indruk ontdoen dat JMD zijn herhaling "dat is de standaardmaat" betrekking had op "dat is de standaardmaat die wij in stock hebben liggen op de gemeente".

Wss iemand van aankoop/technische dienst die eens goed gaan eten is met een verkoper van straatmeubilair onder het mom van "dit type paal is vijfmaal zo duur als een gewone paal, maar als je X stuks van dit type paal afneemt, dan krijg je een mooie korting en een envelop onder tafel".

Alsof het in heel Vlaanderen sinds anderhalf jaar (zolang stond de paal er al) enkel ANPR camera's opgehangen worden aan een paal van 6 meter hoog en 30cm doorsnede.
Alsof het in heel Vlaanderen technisch mogelijk is om enkel dat type paal te plaatsen.
sTaNdAaRdPaAl, in mijn broek ook zo eentje.

Terug
Bovenaan