Kunnen we overeenkomen? - 2026

Normaal gaat het enkel om overhangende takken, die bomen leken toch volledig rondom gesnoeid ipv de stukken aan de perceelsgrens. Ik vraag me af of je, mits die aangetekende brief, zover mag gaan snoeien.

Mss is die buurman blij dat hij jaren geen werk meer heeft aan die bomen, da's natuurlijk ook mogelijk.

Die ene man moet toch eens oordoppen testen (voor hij gaat slapen) want tegen blaffende honden kan je niets doen. En al zeker niet als dat pas vanaf 7-8u is.

Die andere burenruzie is wel heavy. Twee haantjes die mekaar het leven zuur maken. Ja; allebei.

Ik erger me dood aan hoe dit programma gemonteerd wordt en hoe ze dat verhaal van die ruziënde buren nu al over 3 (!) afleveringen gaan trekken.

Echt de aflevering starten met een terugblik naar het probleem van die buren, maar neenee hoe dat verliep gaan we niet meteen tonen hoor. Zie eerst maar naar een flutstukje over mensen die geen klant zijn van een breiwinkel maar toch die parking gebruiken.

Nog ergerlijker zijn die verhalen waarbij het stopt bij 'andere partij wou niet meedoen helaas', wrm ze dat nog uitzenden is me een raadsel. Overal crisis zeker?

Dat parkeerverhaal was me ook niet zo duidelijk. Met wat kegels (die dichtbij de muur stonden) en grotere borden kwamen er geen wagens meer af? Schrikt dat voldoende af? Er was ook niet echt met iemand "overeengekomen".

Ik zou er toch niet overrijden alleszins :D en ze zal ze inderdaad wel telkens manueel moeten verplaatsen voor haar klanten (ook niet leuk)

Ik ben blij dat het verhaal van die verkavelingsburen is beeïndigd. Het was te lang gerokken en dan is daar ook nog eens de helft van de aflevering aan besteed om dan met lange tenen overeen te komen.

Die zaak over de prikkeldraad en de smalle doorgang is toch tenenkrullend. 15 jaar en niemand die durft gewoon elke dag die prikkeldraad losknippen.

Misschien zet ze er elektriciteit op? Aan de andere kant kan je ook gewoon de blok rond rijden. Wat gaan ze doen als die paal wettelijk nog 15cm verder mag staan? Nog zagen?

Ze zeiden zelf dat de iets oudere jeugd daar passeert uit gemakzucht. Uiteraard passeert die boomer daar ‘toevallig’, die zag camera’s in de verte en moest haar gal spuwen.

Als mij dat stoort ga ik gewoon rond. Ofwel neem je het smalle pad en neem je de consequenties er bij.

Begrijp mij niet verkeerd, die dame zal geen lieverdje zijn. Maar die wil basically niet dat die volledige school daar iedere dag passeert.

Die burenruzie was ook grappig. Mag ik jouw gsm eens zien? Je kan het ons nu bewijzen dat je ons niet filmt.
-> hij staat in vliegtuigmodus, sorry 😂

Meneer is dus een vuile voyeur.

ik heb toch moeite om te vatten dat die tuin zomaar een vergunning krijgt om zoveel te verharden en op te hogen. Ze verwezen ook naar toestemming van de vorige eigenaar (zijnde aannemer), waardoor ze op de perceelgrens afsluitingen mogen plaatsen, maar kunnen dan weer niets voorleggen. Ben niet zeker hoe dat gaat uitdraaien, een van de partijen zal moeten inboeten, veel compromismogelijkheden zie ik daar niet.

De hele houding waarmee moeder en zoon daar zitten, staat mij ook voor geen meter aan. Het is duidelijk dat het voor hen gewoon een spelletje is geworden, vandaar ook die camera.

ik heb toch moeite om te vatten dat die tuin zomaar een vergunning krijgt om zoveel te verharden en op te hogen. Ze verwezen ook naar toestemming van de vorige eigenaar (zijnde aannemer), waardoor ze op de perceelgrens afsluitingen mogen plaatsen, maar kunnen dan weer niets voorleggen. Ben niet zeker hoe dat gaat uitdraaien, een van de partijen zal moeten inboeten, veel compromismogelijkheden zie ik daar niet.

De hele houding waarmee moeder en zoon daar zitten, staat mij ook voor geen meter aan. Het is duidelijk dat het voor hen gewoon een spelletje is geworden, vandaar ook die camera.
Dit laatste idd, wat een hautain gedrag van die twee, je zou voor minder geïrriteerd raken als buur.

Dit is toch eigenlijk ook wel het failliet van die nieuwbouw verkavelingen van ~300m². Je zit zodanig dicht op elkaar dat het van twee kanten moet komen als je wat comfortabel wilt leven. Tot zover de theorie.

Wat die man zegt over zijn 3 meter brede carport is correct. Dat is gewoon te smal om aan beide kanten uit te stappen of de rolcontainer nog te verplaatsen. Je moet echt wel een speciaal soort eikel zijn om die wederzijdse manoeuvreermarge tussen de carports teniet te doen door er een houten afsluiting te zetten.

Van die camera's moet ik toch ook opkijken. Het perceel is al zo klein, en dan ga je zoiets nog hangen op een hoogte dat het los boven de afsluiting kan kijken? Hoe zou je je zelf voelen als je vanuit je tuin steeds oog in oog staat met iets dat je mogelijk op internet zit te streamen? Daar zouden toch eens dringend wat meer regels rond mogen gemaakt worden.

Mijn telefoon staat op vliegtuigstand zeitem :laugh:
Heel onrespectvolle houding van die moeder ook. Met alles zitten lachen.

Ik denk hier ook dat de enige echte oplossing het vredegerecht gaat zijn en het lijkt me dat dat jong koppel redelijk sterk staat.

Vliegtuigstand :bow:
Bewijst ineens hoe onbetrouwbaar en leugenachtig die man wel niet is. Verstond het ik het goed dat die moeder daar alleen woont, dan is het toch ook raar dat die zoon die camerabeelden kan bekijken. En camera's die boven de omheining komen, moeten echt verboden worden, los van het feit of je nu wel of niets kan zien. Niemand zou in zijn eigen tuin zicht mogen hebben op een camera die niet van hem is. En als het dan niet mogelijk is om heel je tuin te filmen, dan moet je er maar meerdere plaatsen.

Man, wat een eikel met zijn camera. "Draai eens volledig door" => draait naar de verkeerde kant. :lol:
Blijkt dan dat ze gewoon kunnen binnen kijken in de lounge. En dan disussiëren met de rechter. :wtf:

Dat carport probleem was denk ik onoplosbaar. Ik heb wel meerdere nieuwe verkavelingen gezien waar parkeerplaatsen theoretisch mogelijk zijn maar met kleine kavels van tegenwoordig wil een projectontwikkelaar daar geen ruime plek voorzien en auto's worden ook maar groter. Het helpt natuurlijk niet dat die buren er alles aan doen om het zo onaangenaam mogelijk te maken.

Ik denk dat ze een ruimte van 4 tot 5 meter breed wilden maar tot de grens zal wss maar 3,5 meter zijn (en dan nog wat verlies van de boorden, aan de breedte van de Opel Corsa te zien en die groenbak is het nog geen 3 meter breed).

Terug
Bovenaan