Uiteraard, er zijn honderden rommelmarkten waar je op dat moment niet doorkan met de wagen. Zouden die ook allemaal klacht moeten indienen?
Nee , niet persé maar kan die mensen best begrijpen hoor .
Hier organiseren ze nu ook jaarlijks in de straat een rommelmarkt . (Omwille van Blikfabriek)
Dat wil dus zeggen dat ze plaats reserveren heel de straat waar ik woon + 2 zijstraten daarvan .
Dus iedereen die dan geen garage heeft moet maar zien dat zijne auto daar niet geparkeerd staat en dat je hem maar in de andere straten kan zetten die al vol staan in de buurt wat dus voor die andere mensen overlast kan geven .
Dan komen de marktkramers en die doen hun ding (wild parkeren op de stoep of voor uw garage maakt allemaal niet uit ) en nemen hun plaats in en ja daar komt soms wel eens geroep en lawaai bij kijken (overlast )
De mensen die hunne auto op dat moment in de garage hebben staan kunnen niet weg van 8.00 tot 18.00 want zolang duurt die markt hier .
Dan wil ik eens gaan wandelen met mijn honden om 14.00 uur en als ik de deur open doe zitten ze gewoon op de dorpel (want die is wat verhoogd tegenover de straat ) en staat hunne rommel tot tegen mijne gevel gezet zodat ik met mijn hinden eerst door hunne rommel moet stappen om buiten te geraken .
Ik vraag dan dat ze wat plaats willen laten want dat ik ook terug kom met de hondjes en dat ze wel eens nat kunnen zijn dan …wat denkt ge zelf ….noppes dus .
Dan ga je wandelen en blijkt dat er maar max de helft van de straat is ingenomen door marktkramers en dat in de zijstraten zelfs niets staat maar ze zijn wel afgezet en blijven afgezet tot het einde van de markt en durf daar uwe auto niet te zetten om effe uw aankopen naar huis te dragen door hunne rommel want dan staan ze daar om u weg te jagen .
Dan is de markt gedaan en ondanks de belofte dat ze alles proper gingen achterlaten ligt er vuil in de straat tot soms dingen die de marktkramers gewoon achterlaten omdat ze het niet verkocht kregen en gewoon ergens gedumpt hebben ….
Dit wouden ze dus eerst 3 keer doen op een jaar maar blijkbaar is daar genoeg protest tegen gekomen dat ze dus maar 1 keer mogen .
Dan zitten we hier ook met het Blikfabriek , vroeger een fabriek nu een evenementen ding waar er regelmatig wel eens iets georganiseerd word waar er dus volk op af komt …ja met hunne auto en ondanks dat er een groot plakkaat staat dat ze hunne auto kunnen parkeren op een daar voorziene parking , maar dan is het 10 min stappen terug , willen ze dus hier in de straat parkeren en zetten ze zich ..jaja voor uw garage , op de hoeken van de voetpaden , alléé om het kort te houden overal waar ze denken te kunnen parkeren en als ze iets gekocht hebben op dat evenement en ze willen het in de auto laden is het blijkbaar dan geen probleem dat ze de straat effe versperren , want een doos naar hunne auto dragen die 3 min verder geparkeerd staat …nee dat doen we niet .
Ze zijn hier overlaatst iets komen filmen blijkbaar want er werd plaats gereserveerd voor die hun voertuigen en dergelijke en we kregen ook allemaal een flyer in de bus waar er werd gevraagd dat we zo stil mogelijk moesten zijn en geen harde geluiden mochten maken en dat indien we dat toch van plan waren dat we dat eerst moesten overleggen met hen zodat ze konden bepalen wanneer het wel kon en wanneer niet (dus als je wou verbouwen die dag ….)
Dan hebben we hier nu ook het “skatepark” ….ja echt gezellig dat ze zo s’avonds met hun skateboard door de straat rijden op weg naar…
Al een geluk dat de kringloop hier weg gegaan is want dan gooiden de mensen gewoon hier in de straat hun meubels af …
Wetende dat dit vroeger een rustige straat was enkel in de week kwamen er wel eens vrachtwagens laden en lossen maar nooit voor 7 u en na 18.00 u en de werkers parkeerden zich op de parking die voor hen voorzien was .