Kunnen we overeenkomen? - 2026

Ja maar, ik zoek hier geen discussie over é, zeker niet over 1 zin uit een kleine rant die eigenlijk vooral over wielrenners ging. Ik heb die mens ook nog nooit weggejaagd. Ik kan m'n auto er in alle flexibiliteit & vergevingsgezindheid langs manoeuvreren. Maar dat wil niet zeggen dat ik het geen boer mag vinden.

Laatst bewerkt:
Ik vind nochtans dat je gelijk hebt

De oplossing zeg je zelf

Hoezo zelfs moet je vergevingsgezind zijn naar iemand die zich gewoon maar neer plant waar het hem uitkomt?
Als die inderdaad eens aanbelt hallo ben seingever, heb moeilijk plaats, zou het storen dat… Maar anders? Blijf eens van een ander zijn eigendom weg

En waarom zou ik dan moeten verhuizen ?
Ik ben hier gaan wonen omdat dit een rustige straat was voor dat er hier een evenementen hal en kringloop winkel werd neer gepoot zonder enige bevraging naar de bewoners toe .

Ik zeg enkel maar dat mensen die niet met hetzelfde probleem te maken krijgen (en soms meermaals per jaar ) gemakkelijk praten hebben als ze zeggen dat je u dan maar moet aanpassen ….
De eerste 15 jaar dat ik,hier al woon was dit niet en kwam vroeger gewoon op de eerste mei de koers eens door de straat ,maar dat was geweten op voorhand nu krijg je gewoon een papierke in uw bus en ge moet uwe plan maar trekken …

Ik gun het de mensen ook dat ze eens naar een rommelmarkt willen gaan maar dan liefst niet in mijn straat maar ergens op een industrieel terrein dan of zoals de bradderij in een winkelstraat of op het dorpsplein . ;)
Lol, hoe verzuurd kunt ge zijn. Hier is ook ieder een kerstmarkt en daarnaast ook nog eens een grote kermis. Dan weet ik gewoon dat ik die namiddag en avond niet voor mijn appartement kan parkeren en zoek ik een oplossing. Man man man. Een keer per jaar een rommelmarkt... :rofl:

Dat laatste stuk was gewoon beter dan in de gloria, geloof ergens bijna niet dat het echt was, te krankzinnig :biglaugh:.
Ik heb hier ook een rare buur maar is toch niets ivm wat je in dit programma allemaal ziet. Was maar kort in tijd maar dat vent die zijn ladder zelfs niet op wat gras van een leeg gras veld mocht zetten om eens te kijken is toch echt te triest voor woorden.
Wat ergernissen bij evenementen/rommelmarkten begrijp ik wel deels. Hier is 1 keer per jaar een weekend met 1 dag rommelmarkt waardoor ik niet van/op oprit geraak. Andere dag is er eigelijk niets te zien buiten wat catering en springkasteel ofzo op een plein (naast straat dus) maar toch gans de straat blijven afzetten.
Krijg wel infobrochure in de bus maar dat was ook niet altijd even duidelijk. Na afloop blijven de hekkens gewoon op straat staan, maandagochtend staan ze er nog, tot iemand hier ze beu is en weg haalt en op het voetpad zet. Wegwijzers hangen er half jaar later ook nog. Opruimen hoort ook bij organiseren.
Het is maar 1 weekend dus zo erg is dat nu toch ook niet.

Ze hebben het beste duidelijk wel bewaard voor de laatste aflevering. Stel u voor, uw tijd moeten verschijten om toestemming te gaan vragen aan een vrederechter om uwe ladder in een weiland te mogen zetten.

Ja en met alle respect, maar feit da heel z'n zootje nu kapot is van het water. Gebruik dan een hoogtewerker hé djeezus.

Nu, 'k had het ook al direct gespot hoor. Gigantisch huis, maar nooit geen centen om er wat deftig mee te doen.
Wie legt anders een geïsoleerde steeldeck op een residentiële woning?

Nu, 'k had het ook al direct gespot hoor. Gigantisch huis, maar nooit geen centen om er wat deftig mee te doen.
Hier waren sandwichpanelen ook een voorstel van de dakwerker (wel enkel voor achterbouw) toen ik mijn dak laten herdoen heb. Ik heb er niet voor gekozen, maar het moet genoeg gebruikt worden dat hij er als voorstel mee afkwam.

En ik ben al een aantal huizen gepassseerd die dat effectief gebruiken. Ik zie ook niet in waarom dat als negatief aanzien zou worden, sommige mensen trekken hun ook gewoon niks aan van het zicht van een ander ;)

Is dat ook niet gewoon het design van dat huis? Je ziet dat nog op van die architectenwoningen die speciaal willen zijn.

Ja en met alle respect, maar feit da heel z'n zootje nu kapot is van het water. Gebruik dan een hoogtewerker hé djeezus.

Waarom zou hij een hoogtewerker moeten laten komen (en betalen), als hij wettelijk het recht heeft met een ladder op die zijn veld te gaan staan? Die hoogtewerker moet ook op dat veld staan. Heeft hij denk ik zelf ook gezegd.

Verder wel nogal lekker kort door de bocht. "Nooit geen centen." Die mens heeft mss recent een financiële tegenslag te verwerken gekregen, of heeft dat huis mss nog maar onlangs zo gekocht in die toestand en wil er nu wel degelijk 'wat deftig mee doen', maar zit gwn voor dat ene aspect gewrongen met die buur.

Met een hoogtewerker knik je over het dak en kun je er altijd bij.

Hij heeft letterlijk zelf gezegd dat er ene is komen kijken met een kraan met mandje aan om te zien wat het probleem was.
Herstellingen kunnen dus prima zo gebeuren. Geen enkele reden om op die weide te moeten zijn.

Enige reden, waarom je dat 2 jaar laat aanslepen en alles bewust kapot laat gaan, is omdat die 500 euro van die hoogtewerker niet vanaf kan in mijn ogen.

Dat die buur niet mee wilt, is triestig tot en met.
Maar da's nog altijd geen enkele reden om de boel te laten verkrotten en dan met die sob story op TV te komen, terwijl je prima het probleem kan aanpakken, mits een kraan / lift te gebruiken.

Met een hoogtewerker knik je over het dak en kun je er altijd bij.

Hij heeft letterlijk zelf gezegd dat er ene is komen kijken met een kraan met mandje aan om te zien wat het probleem was.
Herstellingen kunnen dus prima zo gebeuren. Geen enkele reden om op die weide te moeten zijn.

Enige reden, waarom je dat 2 jaar laat aanslepen en alles bewust kapot laat gaan, is omdat die 500 euro van die hoogtewerker niet vanaf kan in mijn ogen.

Dat die buur niet mee wilt, is triestig tot en met.
Maar da's nog altijd geen enkele reden om de boel te laten verkrotten en dan met die sob story op TV te komen, terwijl je prima het probleem kan aanpakken, mits een kraan / lift te gebruiken.

Niet de eerste die het puur vanuit het principe doet.

Mooie klus om uit te voeren door middel van rope access. Vele malen goedkoper en sneller dan een hoogwerker.

Voila, ik ben blij dat ik niet de enige ben die ziet dat er géén énkele reden is om dusdanig te wachten tot er intern vochtproblemen in de woning zitten, je terras kapot komt, etc. en je het zo ver drijft hier zelfs op TV voor te komen. Zegt ook iets over jezelf.

Durf ik zelfs zeggen met alle commentaar die ik hier ga krijgen: had je geen mottige steeldeck gelegd op je residentie, maar gewone dakpannen met daaronder pannelatten etc. zoals een normale woning belieft, kon je wat pannen wegschuiven en er zo over kruipen tot de andere kant op een veilige manier. Steeldeck is glad natuurlijk... maar ook goedkoop ja, dat wel. En dan is nu eens een hoogtewerker nodig? Tja so be it zeker dan?

Neemt allemaal niet weg dat de eigenaar van de weide een regelrechte lul is in mijn ogen, als je al valt over een gewone ladder.

Ik vind dat je wel nogal aan victimblaming doet. "Hij drijft het te ver, hij moet er zelfs voor op tv komen, dat zegt ook iets". De enige die het te ver dreef, was die buur, die er niet eens voor dùrfde op tv komen... Zegt dat niet het meest? "Hij moest maar een beter dak gelegd hebben". Again, wie zegt dat hij dat huis gezet heeft en/of met geld te smijten had/heeft?

Bestaan er alternatieve oplossingen voor zijn probleem. Ja, mss. Vrijwel elk conflict in het programma kon opgelost worden als 1 iemand alles toezegt. Maar mensen komen op voor hun conflicterende rechten, of diegene die ze denken te hebben. Laat dat nu net een probleem zijn waarvoor vrederechters bestaan. Net zoals die die hun kleren scheurden aan de prikkeldraad van dat te smal pad bv. Daar kan je ook van zeggen: maak dan een omweg, opgelost. Of zij die vanuit hun jacuzzi zicht hadden op de camera van de buren: hang dan een schaduwdoek of plant een hoge haag, opgelost. Maar dat is het punt natuurlijk niet.

Iemand enig idee hoe dat nu geeindigd is met het wandelpadje met paaltje? Was denk ik de voorlaatste aflevering.

Iemand enig idee hoe dat nu geeindigd is met het wandelpadje met paaltje? Was denk ik de voorlaatste aflevering.
De paal moet verschoven worden want hij staat niet op hun grond, met medewerking van de familie of via lang traject bij de vrederechter.

Dat is eigenlijk toch echt triestig dat zo'n pietluttigheid 20 jaar lang moet aanslepen.

Schuld van de gemeente, waar het gebrek aan kennis van het wegenrecht duidelijk naar voren kwam in dat gesprek met de burgemeester.
Toch ook deels door de eigenaar van het perceel. Die moet toch ook willen inzien dat die paal daar ongelukkig staat.
20cm verplaatsen of zelfs vervangen door een kleiner model zou al helpen.

Toch ook deels door de eigenaar van het perceel. Die moet toch ook willen inzien dat die paal daar ongelukkig staat.
20cm verplaatsen of zelfs vervangen door een kleiner model zou al helpen.
Die wil wellicht het paadje sluiten, en knijpt het dan maar langzaam dicht ...

Terug
Bovenaan