Kunnen we overeenkomen?

Ik vond die gast met zijn veranda die over zijn buren klaagde omdat hun dampkap exit etensgeur in zijn veranda blies wel echt erover.

Doe dan uw veranda deur/schuifraam een uurke dicht, zo simpel is dat en al zeker geen burenruzie waard imho.
Als ik het goed gezien heb had hij al een houten plaatje geplaatst vastgevezen aan de muur van de buren? Hopelijk heeft hij daar een geschreven toestemming voor? En als kers op de taart moesten de buren van wie de dampkap geurhinder gaf een nieuwe luchtafvoer steken die een paar meter hoger uitkwam etc...
Brit ging bellen en bemiddelen maar werd wandelen gestuurd, vroeg me af of dit echt was?
Zijn er mensen die voor zo'n futiliteit een kwade buur riskeren?

Geldt hier ook niet het principe "wat was er eerst?". Vermoedelijk zit die afvoer van de dampkap er al langer dan dat de veranda er staat. Je zou op z'n minst kunnen aanbieden aan de buren dat je als veroorzaker van het probleem de kosten voor de oplossing op jou wil nemen.

Geldt hier ook niet het principe "wat was er eerst?". Vermoedelijk zit die afvoer van de dampkap er al langer dan dat de veranda er staat. Je zou op z'n minst kunnen aanbieden aan de buren dat je als veroorzaker van het probleem de kosten voor de oplossing op jou wil nemen.
zal sterk afhangen van plaatselijke reglementering en idd van wat er eerst was.

Het lijkt er wel op dat de afvoer niet correct zit, maar vraag is hoe lang dat al het geval is...

Ik vond die gast met zijn veranda die over zijn buren klaagde omdat hun dampkap exit etensgeur in zijn veranda blies wel echt erover.

Doe dan uw veranda deur/schuifraam een uurke dicht, zo simpel is dat en al zeker geen burenruzie waard imho.
Als ik het goed gezien heb had hij al een houten plaatje geplaatst vastgevezen aan de muur van de buren? Hopelijk heeft hij daar een geschreven toestemming voor? En als kers op de taart moesten de buren van wie de dampkap geurhinder gaf een nieuwe luchtafvoer steken die een paar meter hoger uitkwam etc...
Brit ging bellen en bemiddelen maar werd wandelen gestuurd, vroeg me af of dit echt was?
Zijn er mensen die voor zo'n futiliteit een kwade buur riskeren?
Je moet altijd toestemming nodig om gefilmd te mogen worden, vermoedelijk heeft die mens hun gewoon wandelen gestuurd.
Dat programma toont echt wel de kleine kantjes van mensen: dit en die klimop…

Owee als iemand zich moet aanpassen of mensen een realistische verwachting voor ogen hebben: in het geval van tennis/padelterrein: ze moeten de boel dichtdoen, wie wil hier nog komen wonen. Als ik financieel er op achteruit ga is het niet bespreekbaar, maar de anderen moeten alles doen voor mij. (Dat gezegd denk ik dat het idd vervelende situatie is, zoals het verkeer en de lichten, maar die uitbaters doen an zich niets verkeerds, lijkt mij eerder zich laten ringeloren bij de aankoop van huis)

Ben benieuwd of de "100% Retro BBQ" is doorgegaan in augustus 2023...

Hij heeft helaas niet lang kunnen genieten van zijn oprit. Hij is verongelukt een paar maanden geleden.
Damn, 't is nog waar ook.

Wel vreemd dat de VRT bij de uitzending daar dan niets van vermeldt, meestal zetten ze dan toch een in memoriam na de uitzending?

Damn, 't is nog waar ook.

Wel vreemd dat de VRT bij de uitzending daar dan niets van vermeldt, meestal zetten ze dan toch een in memoriam na de uitzending?
Dat dacht ik ook maar ik heb niks zien verschijnen. Misschien weten ze het gewoon niet.

Denk jij nu eeeecccht ... :laugh: Guilty pleasure toch wekelijks dit.
Ik vind Brit wel niet echt passen in dit programma, ik weet niet of ze acteert maar ze doet zich iets te naïef voor. Sommige stukken lijken ook niet in dit programma thuis te horen? Bijvoorbeeld de vrouw die opgelicht werd door ongedierte verdelgers, ga naar de politie dan he. En die cliffhangers zijn ook zo nutteloos, toon gewoon elke case in 1 stuk ipv dat opsplitsen altijd.

Nu het eerste seizoen afgelopen is, heb ik eerder de indruk dat dit een verdoken sensibiliseringsprogramma is naar de bevolking toe, met als doel het aantal rechtszaken over de meeste voorkomende kwesties te reduceren.

De verhelderende educatieve "lesjes" die tijdens het programma werden gegeven over bijvoorbeeld een rooilijn, checkinhoudingsplicht, het doel van het kadaster, enz. tonen dit aan voor mij.

Anderzijds was het soms niet echt consistent, en werd het conflict letterlijk in scène gezet zoals bij die glasbol. Daar zaten om te beginnen al de foute partijen aan tafel. Die 2 kwezels die de glasbol binnen het bereik van hun looprekje wilden houden hadden daar niet moeten zitten, maar een vertegenwoordiger van de gemeente of afvalintercommunale, zoals het bij de opritkwestie ook was.

Nu het eerste seizoen afgelopen is, heb ik eerder de indruk dat dit een verdoken sensibiliseringsprogramma is naar de bevolking toe, met als doel het aantal rechtszaken over de meeste voorkomende kwesties te reduceren.

De verhelderende educatieve "lesjes" die tijdens het programma werden gegeven over bijvoorbeeld een rooilijn, checkinhoudingsplicht, het doel van het kadaster, enz. tonen dit aan voor mij.
Dit zou toch wel hilarisch zijn…
Ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht en vermoed dat ze willen meespringen op de vrederechters, gerecht, rechercheurprogrammas… etc met een iets andere insteek. Uiteindelijk zijn de problemen opgelost die weinig geld vragen van de partij “in fout”.

Anderzijds was het soms niet echt consistent, en werd het conflict letterlijk in scène gezet zoals bij die glasbol. Daar zaten om te beginnen al de foute partijen aan tafel. Die 2 kwezels die de glasbol binnen het bereik van hun looprekje wilden houden hadden daar niet moeten zitten, maar een vertegenwoordiger van de gemeente of afvalintercommunale, zoals het bij de opritkwestie ook was.
Zoals met mijn padelcomment: glasbol was er eerst, maar na de aankoop gezien: fuck dat is toch wel vervelender als gedacht.

Desalniettemin vind ik het programma leerrijk en toont goed de kleine kantjes van mensen wat ook leerrijk is

Terug
Bovenaan