Kunst in huis

Voidski

Well-known member
Crowdfunder FE
Supporter
Ik ben bezig mijn huis terug wat warmte en nieuw leven in te blazen. Wat beter dan een beeldje op de kast of een mooi schilderij voor aan de kale muur. Alleen komt de vraag wat zou ik daar dan willen? Op dat punt wil je graag wat inspiratie op doen van anderen. Tot mijn grote verrassing vond ik nog geen topic over kunst in huis op dit forum, dus bij deze!

Ik ben benieuwd hoe jullie kunst een plek geven in huis. Denk aan schilderijen, sculpturen, prints, fotografie of misschien zelfs iets totaal unieks!

Hoe kiezen jullie kunst die bij jullie interieur past? Gaan jullie voor persoonlijke stukken, kunst met een verhaal, of gewoon wat er mooi uitziet?

Waar halen jullie die kunst? Online prints? Kunsthandelaars en hoe vind je dan eentje die iets heeft wat je aanstaat? Tweedehandswinkels of rommelmarkten?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Zelf ben ik op zoek naar iets rond natuur (bergen, bossen, meren,..), maar niet gewoon een print. Totaal geen idee waar ik zoiets zou moeten beginnen te zoeken om eerlijk te zijn.

Kunst is een groot woord voor wat ik thuis zet, maar misschien als eerste inspiratie:
- het meeste zijn souvenirs van op vroegere reizen, wel binnen een paar thema's zodat het bij elkaar past: bv. glaswerk, kristal of kleine beeldjes
- een paar eigen foto's op metaal laten afdrukken en opgehangen
- een paar dingen eerder toevallig tegengekomen, bv. voor een kast in een meubelwinkel en daar een spiegel gezien die bij ons in de smaak viel

Waar denk je dan aan bij natuur dat geen print is: schilderij, print op glas,...? Ik zie af en toe wel online winkels reclame maken voor prints op glas, zelf nog niets bij gekocht omdat het meestal teveel dezelfde prints zijn.

Ooit wel kunst tegengekomen van 1 kunstenaar (intussen al vergeten wie dat was) maar de prijzen voor een klein schilderijtje vond ik te hoog om snel te beslissen om daar 2 of 3 dingen van in huis te halen. In ieder geval ook geen fan van overvolle interieurs, niet qua muren en niet qua tafels of kasten.

Sowieso een interessant topic!

Deze en deze kunnen je misschien ook wel al wat op weg helpen!

Qua wat aan de muur hangt is het allemaal onze eigen foto's: een skyline van Toronto, de hondjes, een mooie van het strand in Frankrijk en 2 posters die ik ooit zelf maakte voor optredens van een band. Het enige dat niet zelfgemaakt is is 1 print van een schilderij van een boot schip. Voor mij heeft het liefst wel iets van emotionele waardes en aangezien we beide wel creatief zijn vind ik het wel leuk dat het dingen zijn die we zelf hebben gemaakt en waar een herinnering aan vast hangt.

Laatst bewerkt:
Hier 10 jaar geleden op een veiling van een faillissement van een bedrijf 2 schilderijen gekocht, het was één pakket, waarvan 1 een reproductie van een niet zo bekende schilder.
Het andere is wellicht gemaakt door een amateur, maar het heeft wel extra kleur in m'n keuken, dus het toch gehouden.
In de inkom een groot schilderij die ooit in m'n bedrijfskantoor van m'n vader stond te pronken, en zo telkens meeverhuisd is om dan terecht te komen bij mij thuis.

Ook wat beeldjes en houten objecten/maskers e.d. van toen m'n grootvader overleden is, en z'n huis leeggemaakt moest worden.

Voor de rest allemaal fotokaders met onszelf, familie & huisdieren.

Op Aliexpress kan je ook heel wat reproducties van kunstwerken terugvinden op canvas, enige wat je dan nog moet doen is het inkaderen.

Terug
Bovenaan