Kunstzin

Voor hedendaagse kunst volgde ik de Brilliant Ideas serie van Bloomberg. Jammer genoeg is die serie gestopt. Naast de kunst volgen ze ook de weg van de artiest zelf.
Ik vind de kunst van Ali Banisadr aflevering wel geweldig.

Roberto Ferri (°1978), Italiaans kunstenaar. Hij begon op jonge leeftijd als autodidact te schilderen en studeerde in 2006 cum laude af aan de Academie voor Schone Kunsten in Rome in de decoratieve kunsten. In Rome verdiepte hij zich in de oude schilderkunst, van het begin van de zestiende eeuw tot het einde van de negentiende eeuw; in het bijzonder wijdde hij zich aan het beste van de Barok van Caravaggio over Ribera tot Tiepolo maar hij was ook méér dan geïnteresseerd in de academische schilderkunst van kunstenaars als David, Ingres, Géricault en Bouguereau. En verder is het duidelijk dat ook de Romantische School en de Symbolisten hem aardig op weg hielpen. Allemaal invloeden die onmiskenbaar in zijn werk terug te vinden zijn. Even alles in spoiler gezet omdat niet alles "veilig voor het werk" is. :tongue:

11bdb-3.jpg
Roberto-Ferri-Gaia-2015.jpg
Roberto-Ferri-Il-rito-detail-.jpg
IL-CANTO-DELLA-VERGINE.jpg

Wil geen thread hijack doen maar kopen er hier mensen soms kunst? Ben op zoek naar een modern schilderij voor in mijn bureau te hangen maar kan door de bomen het bos niet echt meer zien. Kunstveiling.be is zowat de grootste denk ik.

"Je moet erop vallen" zegt men mij dan maar ik val er al jaren niet op. :)

Wil geen thread hijack doen maar kopen er hier mensen soms kunst? Ben op zoek naar een modern schilderij voor in mijn bureau te hangen maar kan door de bomen het bos niet echt meer zien. Kunstveiling.be is zowat de grootste denk ik.

"Je moet erop vallen" zegt men mij dan maar ik val er al jaren niet op. :)
Kunst kopen is deel van mijn werk. Blijf weg van online platformen als kunstveiling.be of catawiki en ga naar galerijen, veilinghuizen en beurzen. Beschouw het als een culturele uitstap, niet als een winkelbezoek waarbij ge uzelf de druk oplegt om toch maar iets te kopen. Als ge verliefd wordt op een werk en de prijs is correct, zorg er dan altijd voor dat iemand die er iets van kent de staat controleert (zeker als het een werk is dat ouder is dan pakweg 10 jaar) om onaangename verrassingen te vermijden.

Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat de prijzen in galerijen en veilingen gewoon te duur zouden zijn voor mij. Ik heb geen 10k om aan een werk te spenderen bijvoorbeeld.

Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat de prijzen in galerijen en veilingen gewoon te duur zouden zijn voor mij. Ik heb geen 10k om aan een werk te spenderen bijvoorbeeld.

Veilinghuis Phillips en één of andere kunstenaar genaamd Slimesunday tonen even dat NFTs ook cool kunnen zijn:

158682_001.jpg

In Growth, Slimesunday demonstrates the process of censorship utilizing blockchain technology.
Each time Slimesunday experiences censorship, the event will trigger the piece to partially de-censor itself.
Gradually over months or years, the piece will transform as Slimesunday’s works are removed and banned by various platforms and institutions, counteracting the individual censorship events.

Growth is displayed on a Blackdove screen and connected to the blockchain through an Atomic Form caster. The NFT owner will receive the frame and caster. Smart contract created by Manifold.

Voor de geïnteresseerden: de veiling loopt nog tot vrijdag en het huidig bod staat op 30.000 USD.

Voor de Rothko liefhebbers, morgen om 23:50 op Canvas een docu over hem!

Kunst kopen is deel van mijn werk.

Wat doe je dan juist van werk?

Kunst is natuurlijk niet goedkoop maar de tijd en materialen die bijvoorbeeld in een schilderij zitten, kosten ook wel wat. Mijn grootvader was (voornamelijk) impressionistisch landschapsschilder en zijn schilderijen werden hier lokaal soms verkocht aan €1500 maar die was wel dagen zoniet weken bezig om één schilderij te perfectioneren.

Wie tienduizend euro uitgeeft moet inderdaad wel al welgesteld zijn maar voor veel minder heb je ook leuke dingen hoor. Het is natuurlijk heel subjectief maar je kan altijd iets vinden voor je smaak en portemonnee.

Laatst bewerkt:
Voor de architectuurliefhebbers onder ons.
https://www.dezeen.com/awards/vote/

Er staat ook een Belgisch project tussen. "Gare Maritime by Neutelings Riedijk Architects "
Ik weet niet of het tegen de regels is. (heb zelf geen profijt aan deze wedstrijd) maar het zou leuk zijn moesten we de Belgische architectuur eens kunnen promoten! Staat onder rebirth projects.
https://www.dezeen.com/awards/2021/shortlists/gare-maritime/

de competitie is loodzwaar en alle projecten die geshortlist zijn zijn stuk voor stuk pareltjes! :love2::love2::love2:
Is het dat je niet stemt, geen probleem, maar kijk dan zeker eens naar deze wonderbaarlijke mooie architectuur projecten.

Tis hier stilletjes...

Wou er iemand een Caravaggio voor een habbekrats?

Amai da's dan toch een merknaam die serieus doorgerekend wordt.. :unsure:

Ik wil al lang naar David Hockney in de Bozar gaan kijken, maar ik geraak er niet.. Iemand al geweest en die het de moeite vond ?

Voor het eerst in twee jaar nog eens naar een museum gegaan in België. Naar Antwerpen gaan was misschien niet de beste keuze gezien de paar honderd duizend Nederlanders die daar een parkeerplaats aan het zoeken waren. Ik heb er toch eentje kunnen bemachtigen en dan ben ik naar het Rubenshuis gegaan. Klein, maar leuk museum waar ik op een uur binnen en buiten was (en dan was het op een erg traag tempo). Maar om daar nu twaalf euro voor te vragen. Op Tripadvisor las ik dat de toegangsprijs in 2017 acht euro was. Nu begrijp ik dat prijzen opslaan, maar vijftig procent op vier jaar tijd...

Amai da's dan toch een merknaam die serieus doorgerekend wordt.. :unsure:

Ik wil al lang naar David Hockney in de Bozar gaan kijken, maar ik geraak er niet.. Iemand al geweest en die het de moeite vond ?
Ik ben geweest, was wel de moeite.
Ben niet per se een Hockney fan, maar was wel leuk om te zien. Zijn nieuwe 'ipad schilderijen' zijn wel mooi, maar nu niet echt hoogstaand imo

Bump ter gelegenheid van twee mededelingen.

1) Het is bijna Affordable Art Fair, voor alle paupers onder ons die toch graag boven hun stand leven. :woohoo:

2) Quantum sculptures van Julian Voss-Andraea, hoe cool is dit? :love:

exrr34rthpn51.jpg

Terug
Bovenaan