La Vuelta Ciclista a España 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Philipsen is 23. Op die leeftijd staat hij imo als sprinter niet minder ver dan bv. Groenewegen of Jakobsen en heeft hij blijk gegeven van een grotere motor te hebben dan die mannen. Gaan we hem nu écht al afschrijven als topsprinter?

Hij is voorlopig de beste sprinter van zijn generatie. Heeft er zelfs al iemand die na hem geboren is massasprints gewonnen in grote wedstrijden? :unsure: Zelfs van het jaar voor hem heeft er geen renner een massasprint gewonnen in een grote ronde als m'n geheugen me niet in de steek laat. De dichtstbijzijndste in leeftijd moet Jakobsen zijn.

Philipsen is 23. Op die leeftijd staat hij imo als sprinter niet minder ver dan bv. Groenewegen of Jakobsen en heeft hij blijk gegeven van een grotere motor te hebben dan die mannen. Gaan we hem nu écht al afschrijven als topsprinter?

Hij is voorlopig de beste sprinter van zijn generatie. Heeft er zelfs al iemand die na hem geboren is massasprints gewonnen in grote wedstrijden? :unsure: Zelfs van het jaar voor hem heeft er geen renner een massasprint gewonnen in een grote ronde als m'n geheugen me niet in de steek laat. De dichtstbijzijndste in leeftijd moet Jakobsen zijn.
Jama is het een sprinter of is hem 'gewoon rap aan de meet' :p

Ze doen altijd het tweede uitschijnen (José bv) maar voorlopig heb ik er imo nog te weinig van gezien in de koersen bij ons (niet de Schelde)

Om misselijk van te worden, dat camerawerk... Zowel de cameraman op de motor (of aan het onstabiele beeld te zien mogelijks een boot...?) als de regisseur met die beeldenwissels... Je zou denken dat het vakantiejobbers zijn...

En mooie overwinning van Curt Nielsen! net genoeg in de tank gehouden voor dat kaske boven te raken. Ik weet wel niet of Roglic in de laatste 50m echt nog tot het gaatje is gegaan...?
Nielsen blijft toch een rare renner, soms doet die van die ijzersterke stoten die zijn enorme klasse aantonen, maar over het algemeen blijft die toch onder het niveau dat van hem verwacht werd toen hij bij de profs kwam. Ik dacht altijd dat die grote eendagskoersen zou gaan winnen.

Jama is het een sprinter of is hem 'gewoon rap aan de meet' :p

Ze doen altijd het tweede uitschijnen (José bv) maar voorlopig heb ik er imo nog te weinig van gezien in de koersen bij ons (niet de Schelde)
Ik zie in hem meer de sprinter type Zabel. Niet de echte versnelling de laatste 50m, maar wel overleven waar de meeste sprinters al gelost zijn. Hij gaat meer puntentruien winnen dan etappes.

Dainese die 3e was gisteren is 6 maand jonger dan Philipsen, wel ook van 1998.

Roglic is wel meer dan in orde, Bernal nog altijd tussen hangen wurgen, afwachten voor morgen

Valverde weer tussen de mensen boven :crazy:

Laatst bewerkt:
Roglic is wel meer dan in orde, Bernal nog altijd tussen hangen wurgen, afwachten voor morgen

Valverde weer tussen de mensen boven :crazy:
Roglic wint deze ronde toch gewoon voor de 3de opeenvolgende keer? De enige die hem hier kan kloppen is naar mijn mening himself of een valpartij. Allé ik kan mij vergissen, maar dat is toch de indruk die ik momenteel wel krijg.

Bernal kan wel nog groeien in deze ronde. Die is nog niet op zijn top, lijkt mij. Hopelijk krijgt hij géén last van zijn rug en dan wordt het nog een leuke ronde.

Roglic wint deze ronde toch gewoon voor de 3de opeenvolgende keer? De enige die hem hier kan kloppen is naar mijn mening himself of een valpartij. Allé ik kan mij vergissen, maar dat is toch de indruk die ik momenteel wel krijg.
Pogacar en Roglic steken er de laatste 2 jaar toch echt wel ver bovenuit, dus ja dat zou de logica zijn. Zeker ook nog met die tijdrit op de slotdag.

Al is het altijd afwachten hoe goed je nog bent in week 3. Roglic heeft uiteindelijk vol opgebouwd richting de tour, dan de focus op Tokio en door naar de Vuelta. In week 3 heb je dan aankomsten boven zoals die op Lagos de covadonga, is in niks te vergelijken tot wat we nu al hebben gehad.
Van Yates en Bernal zou je kunnen hopen dat ze in week 3 frisser zijn als Roglic. Laten we hopen dat het toch nog wat spannend wordt he.

Als Moviestar en Sky uit dit vaatje blijven tappen gaan ze het Roglic op een presenteerblaadje afgeven…

Waarom Van Baarle en Narvaez zo hard laten trekken op het einde? Dat is perfect in Roglic zijn kaarten spelen, want hoe strakker het tempo hoe liever hij het heeft… dat terwijl hij zelf geen ploeg heeft en je uw eigen kopman de nek af doet… (yates)
Mannen als Yates en Lopez hebben net een rustig tempo nodig om dan te kunnen prikken met tempoversnellingen

Bij sky Ineos leken ze vooral bekommert om Bernal en Carapaz, toen het de eerste keer in waaiers getrokken werd was Yates niet mee en gingen ze vooraan toch mee rijden.
Op zo'n moment heb je niet uiteraard niet altijd overzicht als renner, vond het toch opvallend.

Bij sky Ineos leken ze vooral bekommert om Bernal en Carapaz, toen het de eerste keer in waaiers getrokken werd was Yates niet mee en gingen ze vooraan toch mee rijden.
Op zo'n moment heb je niet uiteraard niet altijd overzicht als renner, vond het toch opvallend.
Het is dan ook heel duidelijk dat Yates zijn rol in deze vuelta die helper is.

Als Moviestar en Sky uit dit vaatje blijven tappen gaan ze het Roglic op een presenteerblaadje afgeven…

Waarom Van Baarle en Narvaez zo hard laten trekken op het einde? Dat is perfect in Roglic zijn kaarten spelen, want hoe strakker het tempo hoe liever hij het heeft… dat terwijl hij zelf geen ploeg heeft en je uw eigen kopman de nek af doet… (yates)
Mannen als Yates en Lopez hebben net een rustig tempo nodig om dan te kunnen prikken met tempoversnellingen
De koers dag na dag hard maken zou in principe voor Bernal beter moeten zijn dan voor Roglic. Roglic piekte naar de Tour en moest noodgedwongen via Tokio de vorm doortrekken tot hier. Hij heeft wel wat rust gehad ondertussen, maar in die eerste Tourweek heeft hij ook afgezien bij de beesten.

Ik heb niet gekeken, dus geen idee of ze het lang hard maakten. Dit was ook hun strategie in de Tour en daar is het duidelijk mislukt.

Yates dat is toch de minst van de broers? Wat is die zijn beste plaats ooit, 5e?
Adam werd op papier altijd gezien als het grootste talent van de twee voor zover ik het begrepen heb. Het grote verschil tussen de twee is dat Adam zijn eieren altijd, of hoofdzakelijk, in het Tour mandje heeft gelegd daar waar Simon het sneller heeft geprobeerd in de Giro en later de Vuelta die per slot van rekening gewoon (relatief) gemakkelijker te winnen zijn.

Ik vind het toch vreemd. Ze trekken Yates aan en bepalen in januari al wie welke grote ronde gaat rijden. Het leek mij toen toch de bedoeling van Yates als kopman in de Vuelta te zetten. Aan de andere kant weet je natuurlijk dat je, zeker in zo'n team, tegen dat het Vuelta is altijd een paar man mee stuurt die uit Giro of Tour komen. Bijkomend probleem voor Yates is natuurlijk dat Bernal met Tour en Giro en Carapaz met eindpodia in alle grote rondes als hebben bewezen dat ze bij de absolute top behoren. Adam Yates heeft nooit beter gedaan dan een 4de plaats en dat is 5 jaar geleden.

Zowel Sepp Kuss als Sam Oomen mee in de vlucht. voor Jumbo Mooie kans op ritwinst, dat wel... maar moet je dat wel willen? Je isoleert je kopman toch wel enigszins op die manier... Gesink & Kruijswijk zitten daar wel nog maar als ze écht gaan door trekken zou Roglic wel eens heel snel alleen kunnen komen. Of ze hebben dit voorzien en sturen al mannetjes mee voorop zodat ze laat in de rit altijd nog iemand kunnen laten zakken :unsure:

Zowel Sepp Kuss als Sam Oomen mee in de vlucht. voor Jumbo Mooie kans op ritwinst, dat wel... maar moet je dat wel willen? Je isoleert je kopman toch wel enigszins op die manier... Gesink & Kruijswijk zitten daar wel nog maar als ze écht gaan door trekken zou Roglic wel eens heel snel alleen kunnen komen. Of ze hebben dit voorzien en sturen al mannetjes mee voorop zodat ze laat in de rit altijd nog iemand kunnen laten zakken :unsure:
Ik gok vooral het laatste, hebben ze in de Tour ook gedaan toe. Ze met 3 in de vlucht zaten.

Kans op ritwinst +mogelijkheid om een scheve situatie recht te zetten (wat niet kan als je erachter hangt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan