La Vuelta Ciclista a España 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In de rode lantaarn over roglic vandaag: die man heeft het emotioneel landschap zoals de polders. Moaj, wel mooi, maar alles is identiek...

Vond ik wel een mooie, zo een verwijt in een complimentje plakken!
Het is van Roglic geweten dat hij liever zo weinig mogelijk met de pers te maken heeft. Hij blijft wel altijd vriendelijk maar als hij zich er met "ja" of "nee" van kan afmaken dan zal hij het doen. Ik vond dat je in Code Geel achter de schermen toch wel een (iets) andere Roglic zag maar heel uitbundig zal het wel nooit worden. Eigenlijk niet slecht voor een topsporter hoor... want hoge pieken gaan vaak samen met diepe dalen en zware mood swings is eigenlijk iets wat je als topsporter kan missen als kiespijn.

Over den duvel gesproken: miljaar, Roglic pakt gewoon 50m op 20seconden. Carapaz gewoon parkeren, Bernal harken harken :laugh:

Toch allemaal een beetje vreemd voor hoop en al 15-20 seconden... het lijkt wel mee te vallen op zich. Broek wel kapot maar schuift mooi door. Zal wel ne slecht nacht worden met die bult op zijn dijbeen...

Roglic doet zichzelf toch ook veel te vaak de das om in grote rondes door te vallen. En meestal in de leiderstrui.

Evenepoel: Ja mensen als ik nooit meer op niveau kom door die vreselijke breuk dan is dat normaal hé.
Roglic: Gast zevert nie! Ik heb alle botten gebroken die je kan breken .. uw breukJE is niks speciaals sé!

Kopman zijn bij Alpecin en een grote ronde uitrijden blijft toch een moeilijke opgave.

(Jaja Philipsen heeft de tour gereden maar daar was Merlier sprinter nr1 8) )

Kopman zijn bij Alpecin en een grote ronde uitrijden blijft toch een moeilijke opgave.

(Jaja Philipsen heeft de tour gereden maar daar was Merlier sprinter nr1 8) )
Het wreedste was dat Merlier in de Giro afstapt wegens vermoeid maar al voor het einde van de Giro wel effe doodleuk de Ronde van Limburg ging winnen...

De UCI mag daar imo véél strenger in zijn.

Er waren (volgens interviews) toch ook maagproblemen mee gemoeid? En daarbij mag je, zolang de koers die je verlaten hebt nog bezig is, enkel starten in andere wedstrijden wanneer je toestemming hebt van de organisatie van de wedstrijd die je verlaten hebt.

Ik heb vrij weinig problemen met sprinters die een koers als de Giro vroegtijdig verlaten wanneer de laatste winstkans in etappe 13 is. Als je wilt dat zo goed als alle sprinters tot het einde blijven, moet je in de laatste week toch minstens 2 sprintritten leggen. Dat is voor de kijkers dan weer minder interessant.

Als die Magnus Cort nu eens gewoon in het peloton blijft dan doet hij toch ook gewoon mee voor de ritzege. Hoe sterk die nu weer is. Vorige keer zaten ze op 700m bijna in zijn wiel en won hij toch nog reed amper trager omhoog toen dan Roglic.

Als die Magnus Cort nu eens gewoon in het peloton blijft dan doet hij toch ook gewoon mee voor de ritzege. Hoe sterk die nu weer is. Vorige keer zaten ze op 700m bijna in zijn wiel en won hij toch nog reed amper trager omhoog toen dan Roglic.
Sneller dan Roglic is hij niet. In een vluchtgroep is hij wel zo goed als altijd de sterkste. Ik vind dat hij het slim doet.

Ik schat dat minstens 50% van de keren een vlucht vooropblijft in zijn type ritten, dus is het imo slim wat hij doet.

Ik denk dat hij gewoon mee in het pak eindigt tbh en zeker niet meer dan dat. Je moet rekenen dat hij hier met 20 seconden voorsprong begint op ~850m van de finish. Komt uiteindelijk op 49s binnen, laat uiteraard lopen op het moment dat Mas & Roglic er over komen maar toch, zelfs als hij nog pushed haalt hij wrs met moeite die top 10, das toch een klimtijd 30 seconden boven die van Roglic. Heeft wel een streep op de carrosserie van die vlucht maar dan nog...

Roglic toch niet al te veel last van die val van gisteren heb ik de indruk. Morgen zullen we heel snel meer weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan