Lader vinden

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Mijn MSI GS66 Stealth laptop laadt niet meer deftig op. Ik denk dat het aan de oplader ligt, omdat die geregeld ingezeten heeft terwijl de kabel geknikt zat. Mogelijk is er dus een interne kabelbreuk. Een andere optie is natuurlijk dat de oplaadpoort kapot is, maar dat lijkt me beetje vreemd.

Ik heb deze lader en zou graag een nieuwe kopen. Liefst een goedkopere natuurlijk, maar ik vind precies geen 230watt laders onder de 60 EUR. Ik twijfel ook welke ik moet nemen want ik wil natuurlijk m'n laptop niet opblazen. Naar het schijnt kan de laptop ook opgeladen worden met USB-C, maar ook daar weet ik niet welke lader ik moet nemen.

Op de laptop staat dit typenummer: G51-N1PRE61-CB8

Een USB C kan mss je batterij opladen, maar die zal niet genoeg vermogen leveren om je laptop voluit te laten werken. Je hebt weldegelijk een volwaardige adapter nodig, en ik denk dat 60 euro een zeer redelijke prijs is voor een 230W adapter.

Belangrijk is:
-Voltage moet matchen
-Connector, moet matchen, en specifieker, de polariteit moet matchen (negatief contact buiten, positief binnen zoals te zien is op je adapter)
-Ampere en wattage moeten evenhoog of hoger zijn.

Heb je al eens met een multimeter gemeten of het probleem op de kabel zit?

Een USB C kan mss je batterij opladen, maar die zal niet genoeg vermogen leveren om je laptop voluit te laten werken. Je hebt weldegelijk een volwaardige adapter nodig, en ik denk dat 60 euro een zeer redelijke prijs is voor een 230W adapter.

Belangrijk is:
-Voltage moet matchen
-Connector, moet matchen, en specifieker, de polariteit moet matchen (negatief contact buiten, positief binnen zoals te zien is op je adapter)
-Ampere en wattage moeten evenhoog of hoger zijn.

Heb je al eens met een multimeter gemeten of het probleem op de kabel zit?
Thanks! Ik heb de kabel eens uitgemeten mbv deze video
Blijkt dat mijn oplader 100% werkt....

Dus ik zoek geen oplader, maar een oplossing voor deze brol laptop. Echt een miskoop. Thanks voor de hulp!

Hold your horses: voltage testen is een belangrijke test, maar met een positief resultaat weet je nog altijd niet of het aan de lader ligt. Kan ook zijn dat voltage wel ok is maar dat de adapter niet in staat correcte amperage te leveren. Dat kun je helaas niet zomaar testen zonder specialeren setup. Ik zou toch nog opteren naar een laptopwinkel te gaan en eens een andere lader te testen.

Hold your horses: voltage testen is een belangrijke test, maar met een positief resultaat weet je nog altijd niet of het aan de lader ligt. Kan ook zijn dat voltage wel ok is maar dat de adapter niet in staat correcte amperage te leveren. Dat kun je helaas niet zomaar testen zonder specialeren setup. Ik zou toch nog opteren naar een laptopwinkel te gaan en eens een andere lader te testen.
Thanks, ik zal een lader zoeken om te testen!

Edit na het testen blijkt dat het toch de connectie is.
Ik heb een 100 watt USB C lader gekocht, deze laadt de PC op albeit traag.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan