Laminaat laten plaatsen prijs ervaringen

RB26DETT

Active member
Hallo,

Ik had een offerte gevraagd om laminaat (Quick-Step) te laten plaatsen. Dit komt op 17,5 euro per m2. Is dit een gangbare prijs? Ik zit qua timing wat krap dus niet zoveel mogelijkheden om iemand anders te vinden.

Zijn er verder nog aandachtspunten om mee rekening te houden? De persoon zou de laminaat onderbreken onder de deuren ipv door te leggen. Zijn er alternatieven voor het klassieke Quick-Step profiel en voor overgang naar tegelvloer?

Bedankt voor info.

Dat is een zéér lage prijs voor kwalitatieve laminaat, plaatsing is niet inbegrepen in die m² prijs toch??

Wat betreft overgangsprofielen zijn er allerlei soorten online te vinden.

Dat is een zéér lage prijs voor kwalitatieve laminaat, plaatsing is niet inbegrepen in die m² prijs toch??

Wat betreft overgangsprofielen zijn er allerlei soorten online te vinden.
Dit is enkel de plaatsing. Oeps het was duidelijker in mijn hoofd dan uitgetypt. De laminaat zelf was iets van 30€ (Quick-Step)

Das een gangbare prijs ja, en als je veel grote kamers hebt gaat het snel en betaal je een forse uurprijs. Laminaat leggen is echt eenvoudig om zelf te doen en zeker als het geen visgraat motief is. Je moet met bepaalde dingen rekening houden maar dat wordt in de talloze instructievideos op youtube uitgelegd.

Als ik zie hoe eenvoudig en vlot dat bij ons ging (Floorify vinylplanken) dan vind ik €17,5/m2 nu toch niet bepaald goedkoop voor grotere oppervlaktes. Bij ons is het dan nog overal doorgetrokken in plaats van bij elke kamer te onderbreken. Als je onderbreekt kan je telkens op ganse plank starten waardoor het nog pakken sneller gaat. Het meeste werk zit immers in het opmeten, aftekenen en snijden van gedeeltelijke planken terwijl monteren van ganse planken amper tijd pakt.

Aansluiting met keramische vloer (badkamers) en met bovenste trede werd telkens uitgewerkt door de eerste plank vast te lijmen en overeenkomende gekleurde silicone voeg te gebruiken. Geen hoogteverschil omdat er met de chapewerken al rekening mee werd gehouden.

Over hoeveel m2 gaat het en zijn het grote ruimtes zonder al te veel hoeken en kantjes?

Een mop is een Engels woord voor een specifiek soort dweil, ik kom precies niet op de Nederlandse term als die al bestaat :p
Dat is ook de Nederlandse term ervoor hoor ;)

Of als ge het liever op zijn Hollands zegt, een zwabber is er een synoniem voor :D
F9cbdt7.png

Even dit topic ivm. laminaat kapen.
Binnenkort moeten we onze verdiepen vloeren. We hebben gekozen voor Quick Step laminaat van de Classic (2de) en Capture (1ste) reeks.
Nu de grote discussie en vraag; voorzien we aan elke deur uitzettingsprofielen of leggen we door?
Aan de overgang met tegelvloer in badkamer, toilet en aan de trap voorzien we het sowieso.

Hier hebben we het op de bovenverdieping in elke deuropening gelegd voor de zekerheid. (Berry Alloc vinylvloer)

Even dit topic ivm. laminaat kapen.
Binnenkort moeten we onze verdiepen vloeren. We hebben gekozen voor Quick Step laminaat van de Classic (2de) en Capture (1ste) reeks.
Nu de grote discussie en vraag; voorzien we aan elke deur uitzettingsprofielen of leggen we door?
Aan de overgang met tegelvloer in badkamer, toilet en aan de trap voorzien we het sowieso.

Toevallig gisteren interieurman hier geweest voor ook dit. Hij heeft bij hemzelf alles gewoon doorgelegd. Zonder overgangsprofielen. Dan hebben we het wel over vinylplanken. Als de ruimtes geen uitzonderlijke temperatuursverschillen hebben, of het huis niet te oud is en "werkt" dan geeft dat zelden problemen. Je moet alleen redelijk juist uitrekenen zodat je niet met te smalle latjes uitkomt. Volgens hem :)

Toevallig gisteren interieurman hier geweest voor ook dit. Hij heeft bij hemzelf alles gewoon doorgelegd. Zonder overgangsprofielen. Dan hebben we het wel over vinylplanken. Als de ruimtes geen uitzonderlijke temperatuursverschillen hebben, of het huis niet te oud is en "werkt" dan geeft dat zelden problemen. Je moet alleen redelijk juist uitrekenen zodat je niet met te smalle latjes uitkomt. Volgens hem :)
Dat is wel een belangrijk verschil tussen vinyl en laminaat. Vinyl kan je op een veel grotere oppervlakte doorleggen waardoor je in een typisch huis weinig tot geen onderbrekingen nodig hebt, in tegenstelling tot laminaat waarbij je typisch bij elke deuropening onderbreekt.

Ik heb ook meer de neiging om overal een profiel te plaatsen maar m'n vriendin is daar enorm allergisch aan. Het is mooier zonder maar als je vloer binnen een jaar begint op te bollen is het dikke miserie.

Ik vraag me af of er trouwens een app of website is waar je het leggen van je planken kan simuleren. Zodat je niet met een klein strookje achterblijft? In een eenvoudige ruimte is dat makkelijk te berekenen, maar als je echt doorlegt en wat complexer gaat zou een app of website wel handig zijn.

Terug
Bovenaan