Het is niet omdat vakbonden stakende mensen gewoon doorbetalen om te staken, dat zelfstandigen zoals boeren ook in die luxepositie zitten hé.
Die mensen houden nu al het hoofd niet boven water. Zowel financieel, als qua werkdruk. Als die mensen een hele dag uitrekken om te gaan protesteren, dan mag je er vanuit gaan dat dat niet voor hun plezier is.
Maar ik zeg niet dat het voor hun plezier is, ik betwijfel enkel dat iedereen daar staat omdat ze weten waar het over gaat. Hier wordt door o.a. jou gedaan alsof die mensen wel allemaal 100% gelijk moeten hebben want ze verliezen loon als ze gaan protesteren zeg. Zo kan je van VOKA ook altijd de ultieme waarheid verwachten.
Slogans?! Hoeveel voorbeelden moet ik eigenlijk nog geven waar jij weigert op in te gaan?!
Ga er dan op in, of zwijg.
Ja mijnheer mac, ik zal zwijgen als het jou niet aanstaat. De zoon van boeren was het zeker hé, kan natuurlijk enkel maar de juiste en logische mening geven.
Irrelevante vraag. Want elke kilogram die niet aan dezelfde voorwaarden geproduceerd is, is er een teveel.
Zever om niet te moeten antwoorden, met andere woorden.
1) Met de regels van de democratische rechtstaat valt niet te marchanderen op basis van economische meerwaarde.
2) Werkgelegenheid is een compleet nutteloze "meerwaarde" in een arbeidsmarkt waarin vooral een overaanbod is aan jobs.
3) Landbouw is een strategische sector. Dus kom van uw naïeve "altijd vrede"-roze wolkje af. Investeer in defensie. Stop met de landbouwsector te liquideren.
4) Ik zou nog wel de economische meerwaarde van de landbouwsector tegen een Ineos durven zetten hoor.
1) niet bewezen, zie ander topic waar je het uithangt.
2) nogal een makkelijke stelling, we hebben jobs genoeg en geen nood aan verder investeringen (buiten de landbouwsector)
3) ik zit niet op een naïeve wolk, bedankt voor de persoonlijke aanval, ik heb je gevraagd hoe het zit met onze overproductie of net voedseltekort en je antwoordt niet.
4) de vraag lijkt me niet gaan tussen heel de landbouwsector en INEOS, of gaat heel de landbouwsector (groenten- en fruittelers) instorten? Verder is wat jij durft niet zo relevant.
Ik heb iets sterker dan cijfers: logisch redeneervermogen met daaraan gekoppelde voorbeelden waar jij weigert op in te gaan.
Ah, de onfeilbare logica van jou, gebruikt in elke discussie waar voor iets tastbaars gevraagd wordt. Ik noteer dus 0.
Waarom wordt er dan geïmporteerd vanuit landen waar er amper regelgeving is om op onze markt te dumpen?
Opnieuw: hoe groot is dit probleem net? En wordt dat niet aangepakt? En vooral: wat is het punt, dat we voor onze eigen boeren ook maar niet te veel moeten eisen?
Ja, subsidies op 0 en eerlijke prijzen voor voedsel die in lijn liggen met alle opgelegde voorwaarden.
Awel, we gaan eens akkoord. Doen, zou ik zeggen.
Ik doe het constant. Je moet alleen nog willen luisteren.
"Het is zo want ik werk volgens logica" is geen argument, cijfers, gestaafd door enige geloofwaardige bronnen zijn dat wel. Dus geen onzin over hoe de ander een vredelievende hippie is en jij langs een stinkende beek reed 20 jaar geleden. Enfin ja, spijtig dat het altijd zo moet gaan, want je zult er effectief wel wat van weten als boerenzoon. Of dat daarom de algemene waarheid is, is wat anders. En of mensen na het lezen van jouw betoog meer of minder sympathie hebben voor de boerenstiel lijkt me ook een open vraag.
EDIT: ik realiseer me dat we zo weer in een nutteloze discussie gaan geraken die weinig bijbrengt, en ik zie dat het al voor een ban heeft gezorgd, dus ik ga er ook niet meer op in, er zullen hier wel mensen effectief iets kunnen bijbrengen.