Landbouwprotesten

Misschien eerder praktisch: ik vermoed dat morgen met de Europese top Brussel wel aan de beurt zal zijn...enig idee of er iets te voorspellen valt of is dat door het "spontane" karakter koffiedik kijken?

Kan alleen maar hopen dat dit in samenspraak was met de politie. Bende jonge kinderen doelbewust op de rijbaan plaatsen. Directeur zou telefoontje van mij gekregen hebben.

1b28ab15-c02f-11ee-b483-02b7b76bf47f.jpg

Ventileren van frustraties… daar zijn andere manieren voor.

De overheid onder druk zetten, akkoord.
Mee eens.
Misschien eerder praktisch: ik vermoed dat morgen met de Europese top Brussel wel aan de beurt zal zijn...enig idee of er iets te voorspellen valt of is dat door het "spontane" karakter koffiedik kijken?
Met de auto naar Brussel morgen lijkt me een heel slecht idee.

@Sylverscythe: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/31/boerenprotest-hinder-donderdag-1-februari/

In de hoofdstad wordt geprotesteerd aan het Europees Parlement op het Luxemburgplein. De politie verwacht al van tijdens de ochtendspits ernstige hinder op het hele Brusselse grondgebied. Landbouwers zijn van plan om vooral vanuit het westen en het noorden met tractoren de stad binnen te rijden om zo dicht mogelijk bij het Parlement te geraken waar op dat moment een Europese top plaatsvindt.

De landbouwers spreken af op het Luxemburgplein vanaf 11 uur en om 12 uur zullen kopstukken van verschillende Belgische en Europese landbouworganisaties het woord nemen. Daarna zou er ook een ontmoeting plaatsvinden tussen hen en de politieke leiders. Het einde van de actie is voorzien om 17 uur.

Door de Europese top zijn trouwens de volledige Schumanwijk, de Reyerstunnel komende van E40 richting centrum en de Jubelparktunnel richting Wetstraat vanaf 7 uur 's ochtends volledig afgesloten. Verschillende grote werkgevers in en rond Brussel raden aan om zoveel mogelijk te telewerken of het openbaar vervoer te nemen.

Ook de politie raadt af om met de wagen naar Brussel te komen en raadt aan om gebruik te maken van het openbaar vervoer, met voorkeur van metro en trein of gebruik te maken van andere vervoersmiddelen.

Ik heb zeker wel sympathie voor de boeren, maar vind dat het toch genoeg is geweest nu met deze vorm van protest.
Het signaal is aangekomen, je medemensen hoeven niet langer geambeteerd te worden.

Tuurlijk wel, een protest zonder overlast en iedereen shrugt eens en negeert het geheel en gaat door met zijn leven.
Onderdeel van het druk zetten is nu eenmaal de irritatie van de medemens om van de verantwoordelijken te vragen dat ze dat NU aanpakken.

Signalen doen niets. Vraag dat maar aan de stemmers voor het VB :p.

Het punt is wel vrij duidelijk.
De hinder en impact van deze protesten is toch wel echt merkbaar. Veel mensen zijn bij ons al voor de middag terug naar huis gereden en leveringen konden niet plaatsvinden.

Te laat op 't werk door protesterende boeren blijkbaar. Allemaal goed en wel hun betoog, maar van zodra je er andere werkmensen die er niks mee te zien hebben gaat kloten kan je bij mij den hoogsten boom in. :sarcastic:

Te laat op 't werk door protesterende boeren blijkbaar. Allemaal goed en wel hun betoog, maar van zodra je er andere werkmensen die er niks mee te zien hebben gaat kloten kan je bij mij den hoogsten boom in. :sarcastic:
Dat ze in de Wetstraat den boel op stelten gaan zetten hé. 't Is altijd hetzelfde, de mens die gaat werken kloten om de aandacht van onze politiekers te trekken.

Bij de politie kunnen ze dat ook. Niet meer content, wel, laat ons extra controles doen of belangrijke wegen blokkeren om de gewone burger te kloten. En dan verwonderd zijn dat men geen sympathie kan opwekken. Hun actie om geen boetes uit te schrijven is dan toch veel beter als je de regering wilt raken.

Let op, ik begrijp de boeren hé. Maar zijn er dan echt geen alternatieve manieren om te protesteren?

Dat ze in de Wetstraat den boel op stelten gaan zetten hé. 't Is altijd hetzelfde, de mens die gaat werken kloten om de aandacht van onze politiekers te trekken.

Bij de politie kunnen ze dat ook. Niet meer content, wel, laat ons extra controles doen of belangrijke wegen blokkeren om de gewone burger te kloten. En dan verwonderd zijn dat men geen sympathie kan opwekken. Hun actie om geen boetes uit te schrijven is dan toch veel beter als je de regering wilt raken.

Let op, ik begrijp de boeren hé. Maar zijn er dan echt geen alternatieve manieren om te protesteren?
Gaat er rond de Wetstraat geen volk werken? Dat komt gewoon neer op "dat ze het elders gaan doen" hé. Economische schade en mensen ambeteren is nu eenmaal een drukkingsmiddel.

Gaat er rond de Wetstraat geen volk werken? Dat komt gewoon neer op "dat ze het elders gaan doen" hé. Economische schade en mensen ambeteren is nu eenmaal een drukkingsmiddel.
Good point.

Al denk ik dat het vooral om de economische schade gaat. Mensen ambeteren, daar zal onze politiek niet al te snel van wakker liggen.

Terug
Bovenaan