Ik heb een gaming PC in mijn bureau staan, maar deze staat nogal ver van mijn (werk) scherm. Ik heb daar een lange (10m) optische HDMI kabel aangesloten, zodat ik ook wat kon gamen op mijn 32"4k scherm (staat op de bureau rechts). Tijdens de BF6 beta wilde ik ook eens mijn breedbeeld scherm gebruiken, maar daar kon ik de 5120x1440 resolutie niet selecteren, enkel 3840x1080.
Daarna heb ik de PC losgekoppeld en deze via een korte HDMI kabel geconnecteerd en dit ging nog steeds niet, met een korte DP-kabel ging het dan uiteindelijk wel.
Wat is een goede kabel (liefst HDMI aangezien de 3 DP poorten bezet zijn) om wel op die resolutie te gamen. Indien geen HDMI, dan is een DP kabel ook goed. Mogelijks is 5m ook voldoende, dat moet ik eens meten, de kabel steek ik onder mijn racestoel als ik hem niet nodig heb.
Hij moet dus van de PC, onder de rig en zo naar het achterste scherm kunnen.
Daarna heb ik de PC losgekoppeld en deze via een korte HDMI kabel geconnecteerd en dit ging nog steeds niet, met een korte DP-kabel ging het dan uiteindelijk wel.
Wat is een goede kabel (liefst HDMI aangezien de 3 DP poorten bezet zijn) om wel op die resolutie te gamen. Indien geen HDMI, dan is een DP kabel ook goed. Mogelijks is 5m ook voldoende, dat moet ik eens meten, de kabel steek ik onder mijn racestoel als ik hem niet nodig heb.
Hij moet dus van de PC, onder de rig en zo naar het achterste scherm kunnen.
.