Laptop voor kinderen

Kenpachi

Well-known member
Crowdfunder FE
Hallo,
Mijn neefje en nichtje worden wat ouder, 6 en 9, en zijn de roze babytablet-periode voorbij en willen graag een laptop, enerzijds voor schoolwerk en anderzijds uiteraard om uren op youtube te zitten zonder de pc van de ouders te claimen.
Onder de term 'for kids' vind je meestal gewoon grote rommel in een rubberen hoes dus ik vroeg mij af naar wat ik dan wel best op zoek ga. Het moet vooral niet te traag gaan. Geen tablet omdat toestenbord stilaan nodig is voor schoolwerk. Van grafische eisen en dergelijke is nog geen sprake. Natuurlijk zal de prijs de kwaliteit bepalen maar het is natuurlijk een cadeau voor een kind dus ik weet niet wat de beginprijs is om basiskwaliteit te hebben. Bedankt!

Ik koop altijd 2dehands Elitebooks op Tweakers. Enige nadeel is dat ze met een Qwerty-toetsenbord komen, maar met een stickersetje is dat zo opgelost.
Voor 250 à 300 EUR vind je er in perfecte staat en die dingen zijn onverwoestbaar.

Een 6 en 9 jarige een eigen Windows 11 laptop van HP geven lijkt me toch een beetje vroeg? Of hebben ze dat int school ook al? Kunnen die überhaupt al met een muis werken? Die 6 jarige kan nog niet eens schrijven. Een tablet lijkt me handiger.

Een 6 jarige met een HP Elitebook, klinkt grappig. Maar nooit te vroeg geleerd zeker. Check waar ze nu thuis op werken en neem misschien hetzelfde. Dan hebben ze een reserv en ist niet veel verschil.

Check ook of de ouders wel willen dat gij hun kids een eigen full blown windows 11 laptop geeft, misschien willen ze zelf beslissen wanneer dat gebeurt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan