Hellsdinner
Crew Member
Switch jij liever ieder boek van genre/stijl/auteur of ben je iemand die liever het hele oeuvre van een auteur in 1 keer verorbert?
Waarom wel, waarom niet?
Waarom wel, waarom niet?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Word jij dat oprecht niet beu om zoveel van één auteur (kort) na elkaar te lezen? Allez, chapeau dat je zoveel leest en telkens de moeite doet om hier iets te plaatsen (much appreciated!), maar ik heb toch veel liever wat afwisseling in genres/schrijfstijlen.Since We Fell - Dennis Lehane
Een boek met twee kanten.
De eerste helft is een inzichtelijke kijk op de psychologie van mensen. Hoe omgaan met trauma, met verlies, met vragen uit onze jeugd. De nood naar ontsnapping, de nood naar antwoorden om ons leven een doel te geven.
De tweede helft is een ridicuul verhaal dat beter zou passen in een of andere slechte soap.
Heel jammer want zat echt wel iets in, iets dat Lehane voor zover nog niet geschreven had. Maar het uiteindelijke verhaal resulteert in het slechtste werk dat ik van Lehane gelezen heb.
Oh nee helemaal niet, juist het tegenovergestelde zelfs.Word jij dat oprecht niet beu om zoveel van één auteur (kort) na elkaar te lezen? Allez, chapeau dat je zoveel leest en telkens de moeite doet om hier iets te plaatsen (much appreciated!), maar ik heb toch veel liever wat afwisseling in genres/schrijfstijlen.
Ieder zijn meug natuurlijk!Oh nee helemaal niet, juist het tegenovergestelde zelfs.
Ik vind het veel moeilijker om constant te switchen van stijl en genre.
Ik heb dan steeds een aanpassingsperiode nodig waarin ik stukken minder lees omdat ik moet wennen aan het andere genre/stijl.
Ik probeer tegenwoordig juist vaker te switchen, maar Lehane's stijl en (de meerderheid van) zijn boeken zijn van zo een niveau dat ik meteen nadat ik 1 boek van hem uit had, ik meteen het volgende wou lezen om in diezelfde rush van adrenaline en genot te zitten als ik voelde tijdens het lezen van het vorige boek van hem.

Mijn zelf opgelegde regel is dat ik per kalenderjaar maximum 1 boek per auteur mag lezen. Daar wijk ik zo goed als nooit van af. Enerzijds om genoeg af te wisselen, maar ook als ik een auteur heel goed vind, wil ik het plezier van een eerste leesbeurt zo lang mogelijk rekken. De meesten van mijn lievelingsauteurs zijn dood, dus ik wil de voorraad niet meteen plunderen.Word jij dat oprecht niet beu om zoveel van één auteur (kort) na elkaar te lezen? Allez, chapeau dat je zoveel leest en telkens de moeite doet om hier iets te plaatsen (much appreciated!), maar ik heb toch veel liever wat afwisseling in genres/schrijfstijlen.

Ik doe dat ook altijd, ooit van Dean Koontz een 30-35 tal boeken achter elkaar gelezen (toen waren ze op in de lokale bibliotheek). Van Stephen King vroeger ook de ene na de andere achter elkaar. Op een gegeven moment geraak je ze wel beu ja.Word jij dat oprecht niet beu om zoveel van één auteur (kort) na elkaar te lezen? Allez, chapeau dat je zoveel leest en telkens de moeite doet om hier iets te plaatsen (much appreciated!), maar ik heb toch veel liever wat afwisseling in genres/schrijfstijlen.