Like a Dragon: Infinite Wealth

Coolguy

Well-known member
like8.png

release: 26 januari 2024
genre: turn-based RPG
dev: Ryu Ga Gotoku Studio

Yakuza 8. Met zowel Ichiban Kasuga als Kazuma Kiryu, en voor het eerst ook een niet-Japanse locatie.

Two larger-than-life heroes brought together by the hand of fate, or perhaps something more sinister…

Ichiban Kasuga, an unstoppable underdog who’s no stranger to crawling up from rock bottom, and Kazuma Kiryu, a broken man facing down his last days.

Live it up in Japan and explore all that Hawaii has to offer in an adventure so big it spans the Pacific. Unforgettable moments await at every step of the journey with a unique mix of quests and activities to enjoy at your leisure.

Dit is mss niet 100% het correcte topic, maar toch... Ik ben sinds vorige week voor het eerst ooit aan Yakuza begonnen. Heb er voor gekozen om niet met Zero te beginnen maar met Kiwami, omdat ik altijd meer fan ben van release volgorde dan chronologisch in tijd. Nu, ik nader het einde van het spel en moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo heel overtuigd ben... voor mij persoonlijk is dit echt maar een MID game waarbij het verhaal alles recht houd, want de pacing, combat, side stuf zijn echt maar zwakjes. Ik hoop stiekem dat dit vooral ligt aan het feit dat dit de eerste game is, maar als ik rankings opzoek dan staat Kiwami niet als "slechtste" en dat baart mij ondertussen wel wat zorgen.

Zijn hier veteranen die hier wat licht op kunnen schijnen of wat kunnen zeggen wat hun zo aan spreekt en wat voor hun de serie zo top maakt? Ben benieuwd of het aan mij ligt, of het nog kan beteren, etc etc.

Ik zou gewoon Yakuza 0 proberen. Door implicaties van het verhaal ben je in kiwami minder goed. In Yakuza 0 ben je gewoon een badass en het speelt zo heerlijk om dan naar Kiwami te gaan was het een stuk minder leuk.
Het was voor mij ook moeilijk om er door te geraken met de combat, het voelde zeker aan als een game van 2005.
Ben momenteel bezig met Kiwami 2 en vind het al stukken beter.

Ik ben wel van plan om ze allemaal te spelen. Voor mij is het verhaal toch de grootste motivatie.

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon Yakuza 0 proberen. Door implicaties van het verhaal ben je in kiwami minder goed. In Yakuza 0 ben je gewoon een badass en het speelt zo heerlijk om dan naar Kiwami te gaan was het een stuk minder leuk.
Het was voor mij ook moeilijk om er door te geraken met de combat, het voelde zeker aan als een game van 2005.
Ben momenteel bezig met Kiwami 2 en vind het al stukken beter.

Ik ben wel van plan om ze allemaal te spelen. Voor mij is het verhaal toch de grootste motivatie.
In grote lijnen heb je dus exact dezelfde pos en neg punten als mij.

Als mij iets stoort met momenten in Kiwami 1 dan is het de combat, soms voelt die ok en kan die vermakelijk zijn, maar soms is die echt om van te wenen. Ik ben al blij om te horen dat dit in Kiwami 2 al stukken beter is. Wat mij ook het meeste boeit is inderdaad het verhaal, zonder dat zou ik niet begrepen hebben waarom deze serie zo veel lof kreeg ( gebaseerd enkel op kiwami 1).

Een tweede reden waarom ik met Kiwami begonnen ben is omdat 0 net de beste van de Kiryu saga is en ik op de beste noot wil eindigen. Niet omgekeerd beginnen met het beste spel en dan frustreren in alles wat minder is in de vorige games. Dit is ook wat jij want aanhaalt waar je last van had toen je Kiwami speelde na 0.

Zelf ook van plan om op het gemak door de hele serie te gaan game per game, vooral voor de story ook. In Kiwami nu heb ik niet echt het gevoel dat de side stories en activiteiten me veel boeien en echt "leuke zijn... Ik vind het zelf heel vaak de pacing van het verhaal te zwaar onderbreken, je moet asap iemand helpen of redden, maar je zit dan een uur te pokeren of karako te zingen en een rondleiding te geven aan een vreemde die je tegen het lijf loopt. Ik heb het daar altijd moeilijk me... ik ben daarom dus ook echt puur de main game aan het volgen om dit zo min mogelijk voor te hebben.

release date is er 26 jan 2024

RRG studio kan toch als geen ander gamers warm maken voor een nieuw spel, het zal kiezen worden, infinite wealth of gaiden, wordt moeilijk 😃

RRG studio kan toch als geen ander gamers warm maken voor een nieuw spel, het zal kiezen worden, infinite wealth of gaiden, wordt moeilijk 😃
Why not both?

Zoals ik het begrijp, is Gaiden een tussenverhaal, hoe Kiryu van Yakuza 6 (zelf nog niet gespeeld, ik zit aan 3) tot Like A Dragon: Infinite Wealth (Yakuza 8) geraakt is. Dus om het verhaal compleet te kunnen volgen, denk ik dat het het beste is dat je eerst Gaiden speelt en dan pas Infinite Wealth. Ik heb ook Like A Dragon (Yakuza 7) gespeeld, maar ik had echt niet alle verwijzingen naar vorige games mee.

Why not both?

Zoals ik het begrijp, is Gaiden een tussenverhaal, hoe Kiryu van Yakuza 6 (zelf nog niet gespeeld, ik zit aan 3) tot Like A Dragon: Infinite Wealth (Yakuza 8) geraakt is. Dus om het verhaal compleet te kunnen volgen, denk ik dat het het beste is dat je eerst Gaiden speelt en dan pas Infinite Wealth. Ik heb ook Like A Dragon (Yakuza 7) gespeeld, maar ik had echt niet alle verwijzingen naar vorige games mee.
Ik heb ze allemaal gespeeld maar sommige niet volledig, voor 3 - 4 en vooral 5 heb je wel serieus wat tijd nodig, net de show bekeken en het verhaal ziet er wel boeiend uit. Voor mij is dit toch de beste reeks op ps4 😃

Vanaf chapter 6 kun je naar een eiland vol minigames.

“Dondoko Island will be unlocked through a side-story that will be available at the start of Chapter 6. This feature is independent from the main story so you will be able to play through at your own pace. There will be a ton of minigames that I wouldn’t be able to list them all here but there’s an exciting minigame called Crazy Delivery, Sujimon Battle where you collect enemies and battle them and a dating app where you chat to find a match.”

En nog even het verhaal in een notendop...

“Kasuga goes to Hawaii alone to look for his mother, but he gets tricked by a young woman there and ends up thrown out on the beach stark naked. After that he is arrested by the local police and the one who saves Kasuga after his escape is Kazuma Kiryu, who happened to be there undercover as an agent for a separate matter.

Een eerste Engelstalige trailer, in korte en lange versie.

Met nieuwe personages door o.a. Daniel Dae Kim en Danny Trejo.

Reviews zijn wel zeer positief. Ook die island builder staat mij wel aan. Misschien toch wel durven aankopen, zou men eerste game in het genre zijn dan.

Ik ben benieuwd naar onze review, toch overwegend positief maar lijkt me wel voor liefhebbers want Yakuza gewijs duurt het altijd wel voordat de volledige game zich ontplooit, sommige gamers missen het geduld

Terug
Bovenaan