Lost in Random: The Eternal Die

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
eternaldie.png

release: 17 juni 2025
genre: roguelite
dev: Thunderful Games

Onverwachte sequel. Al is het nu een roguelite ipv een lineair avontuur.

As a roguelite action game, Lost in Random: The Eternal Die introduces the next chapter in the eerie and twisted Lost in Random universe, with players adventuring as The Queen of Random through new riveting and beautifully crafted realms, immersive isometric combat and colorful creatures around every corner.

In Lost in Random: The Eternal Die, Aleksandra, formerly known as The Queen, and her companion, Fortune have been captured inside the Eternal Die where a wicked Storyteller is plotting their final chapter. Players will fight their way through a randomly generated gauntlet where they’ll take on monstrous pawns and giant board games, to claim treasure which improves your chances. They must use their wits and trusty die companion to escape this living labyrinth, where evil reigns and Random Rules.

Laatst bewerkt:
Komt ook naar Game Pass.

“Over the years, we’ve seen how Lost in Random has resonated with players worldwide, from its captivating story to its creative combat within a world of wonder and excitement,” said game director Martin Storm in a press release. “We’ve been thinking about how to build upon this world and we decided to create an action-packed, random-infused rogue-lite, upping the stakes and the speed to create a whole new gameplay experience. We can’t wait for players to see what we have in store in Lost in Random: The Eternal Die, and to take their chances yet again.”

Toffe verrassing.
Andere ontwikkelstudio en ook een andere uitgever. Ben wel benieuwd.

Gisteren uitgespeeld. Zeer toffe game. Ziet er ook erg mooi uit. Ben toch aangenaam verrast.

Eigenlijk de eerste roguelite die ik heb uitgespeeld.

Gisteren uitgespeeld. Zeer toffe game. Ziet er ook erg mooi uit. Ben toch aangenaam verrast.

Hoe is deze in vergelijking met de eerste? Ik weet dat deze een roguelite is, maar zitten er nog dezelfde mechanics in, is de setting en story gelijkaardig? Of is dit iets helemaal anders binnen dezelfde IP?

Want ik vond de eerste wel goed, dus ben benieuwd!

Hoe is deze in vergelijking met de eerste? Ik weet dat deze een roguelite is, maar zitten er nog dezelfde mechanics in, is de setting en story gelijkaardig? Of is dit iets helemaal anders binnen dezelfde IP?

Want ik vond de eerste wel goed, dus ben benieuwd!
Ja, er zijn wel overeenkomsten.
Zo gebruik je ook de dobbelsteen waarbij geluk is gemoeid, al heb je op wapenkeuze na weinig invloed op hoe je je run start, met uitzondering van de permanente upgrades die je vrijspeelt.

Heb het spel nu wel uitgespeeld, maar je kunt na het verhaal nog kiezen om moeilijkere runs te doen.

Ja, er zijn wel overeenkomsten.
Zo gebruik je ook de dobbelsteen waarbij geluk is gemoeid, al heb je op wapenkeuze na weinig invloed op hoe je je run start, met uitzondering van de permanente upgrades die je vrijspeelt.

Heb het spel nu wel uitgespeeld, maar je kunt na het verhaal nog kiezen om moeilijkere runs te doen.
Tijd voor Hades! Op zich als je deze speelt in god mode of hoe heet het, is dit ook als casual zeker goed te doen, game is aanzienlijk simpelder en per keer dat je sterft komt er percentueel nog wat bij dat het makkelijker maakt, dus op zich geen reden om het niet te doen ;)

Hoe lang over gedaan? Ben echt gééééén roguelite fan, haat het zelfs. Maar Lost in Random vond ik zo'n hidden gem, dat ik deze wel wil een kans geven.

edit: 8u lees ik in je review (staat wel een typo in btw)

Laatst bewerkt:

Hoe lang over gedaan? Ben echt gééééén roguelite fan, haat het zelfs. Maar Lost in Random vond ik zo'n hidden gem, dat ik deze wel wil een kans geven.

edit: 8u lees ik in je review (staat wel een typo in btw)
Zeg eens welke typo :p

Terug
Bovenaan