[Edit mod: deze posts werden afgesplitst uit het ergernissentopic. De thread kan over bredere maatschappelijke druk en opinies over onze gezondheid gaan.]
Net zoals Gert en Viktor Verhulst minder alcohol drinken? Prof deelt eenvoudig stappenplan: “Al na een week voel je mogelijk een impact op je slaap”
Zwijg toch gewoon.
Afgelopen week nog maar net een rant moeten plaatsen over onze overdreven veiligheidscultuur, surveillancedrang en onze onuitputbare honger naar controle op alles en iedereen. En bovenstaande past perfect in dat rijtje.
Onlangs nog een familiefeestje gehad bij de schoonfamilie. Familiefeesten zijn nog nooit de meest exciting momenten geweest uit uw leven, maar men is er blijkbaar in geslaagd om het allemaal nog saaier en kleinburgerlijker te maken dan voorheen.
75% van de neven en nichten was met de fiets dus ik dacht: ah, er zijn nog mensen die behoefte hebben om na een drukke werkweek eventjes een goede trappist te drinken in de herfstzon. Maar bleek al snel dat het was om te oefenen voor de volgende triatlon.
Dan werd de drank besteld, bleek ik de enige te zijn die alcohol dronk. De ene na de andere:
"Voor mij een bruiswater aub."
"Voor mij van die lekkere limonade"
"Voor mij dat alcoholvrije bier"
"Voor mij een bietensapje".
Dan om te eten was ik de enige die het gore lef had om vlees en frieten te eten. De ene na de andere:
"Voor mij vegetarisch aub, maar zonder frietjes!"
"Voor mij broodje gezond"
"Voor mij gerecht x, maar ik heb hier mijn eigen groentenmix mee als vervanger voor A, B en C want ik moet letten op mijn voeding." Dat kind is graatmager maar lijdt aan onuitputtelijke controledrang.
Net zoals bij het roken in één of andere glazen apenkooi aan de ingang van een gebouw, begon ik voor het eerst in mijn leven ook die afschuwelijke shaming-cultuur op mij neerdalen omdat ik de barbaar was die vlees durfde eten en alcohol durfde drinken. En pas op, dit allemaal in het bijzijn van mijn kinderen hé!

Sluit mij op!In before: "Amai, zo zielig dat jij alcohol nodig hebt om u te amuseren."
Laatst bewerkt door een moderator:

.