Mafia: The Old Country

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
mafiaold.png

release: 8 augustus 2025
genre: action-adventure
dev: Hangar 13

Prequel op Sicilië in 1905.

Uncover the origins of organized crime in Mafia: The Old Country, a gritty mob story set in the brutal underworld of 1900s Sicily. Fight to survive as Enzo Favara and prove your worth to the Cosa Nostra in this immersive third-person action-adventure set during a dangerous, unforgiving era.

This thrilling narrative is brought to life by stunning visuals, cinematic storytelling, and the authentic realism that the critically acclaimed Mafia series is known for. Enzo's story unfolds in a time when skill with a stiletto blade was a deadly asset, a lupara sawed-off shotgun was a go-to firearm, murderous vendettas raged for decades, and mafiosi patrolled their protection rackets on foot, horseback, or behind the wheel of turn-of-the-century motorcars.

Through grit and determination, Enzo has survived a childhood of indentured labor in Sicily’s hellish sulfur mines. Now, through a twist of fate, he has the opportunity to join Don Torrisi's crime family, and will do whatever it takes to carve out a better life for himself.

By swearing an oath, Enzo has committed himself to the Torrisi family's code of honor, with all the power and hardship it entails. He must never forget this simple truth: Family Takes Sacrifice.

Laatst bewerkt:
Leuke insteek ook!
Gaat wel op de wishlist. Of ik er ooit toekom zal de tijd uitwijzen maar dit kan echt wel iets worden.

Hier kijk ik wel naar uit. Mafia 1 heeft destijds een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Een voor die tijd enorm grote stad. Uiterst sfeervol en realistisch weergegeven en dan een verhaal om duimen en vingers bij af te likken. Spel heb ik tientallen keer uitgespeeld. De remake van Mafia 1 was al bij al gedaan met veel respect en liefde voor het origineel en is -op een paar zaken na- uiterst geslaagd.
Mafia 2 was ook een goed spel, maar ergens een teleurstelling omdat ze zó veel meer beloofd hadden. Mafia 3 heb ik nooit echt deftig gespeeld. Misschien nog eens een kans geven ooit.

Denk dat dit spel zal gaan over Don Salieri uit deel 1.

Hier kijk ik wel naar uit. Mafia 1 heeft destijds een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Een voor die tijd enorm grote stad. Uiterst sfeervol en realistisch weergegeven en dan een verhaal om duimen en vingers bij af te likken. Spel heb ik tientallen keer uitgespeeld. De remake van Mafia 1 was al bij al gedaan met veel respect en liefde voor het origineel en is -op een paar zaken na- uiterst geslaagd.
Mafia 2 was ook een goed spel, maar ergens een teleurstelling omdat ze zó veel meer beloofd hadden. Mafia 3 heb ik nooit echt deftig gespeeld. Misschien nog eens een kans geven ooit.

Denk dat dit spel zal gaan over Don Salieri uit deel 1.
Mafia 3 is een spel met hoge hoogtes en lage laagtes. Verhaal is echt top maar wordt veel te vaak onderbroken met allerlei bezigheidstherapie en repetitieve missies. Wel de moeite om te spelen vind ik.

De trailer die op de game awards getoond gaat worden werd per ongeluk op youtube gezet. Ondertussen al verwijderd maar de game komt uit in de zomer 2025

zalige games, maar mafia 3 vond ik de minste, (helaas want was een erg mooie setting in Louisiana en de story was ook heel geslaagd).

Maar ik vond dat ze er gewoon te veel in hebben willen steken. Op een gegeven moment moest je zelfs telefoons aftappen, geen idee waar dit voor nodig was?

soit, ik hoop dat ze bij deze 4e game terug naar de roots gaan, en niet te veel als GTA willen doen, maar gewoon een erg goeie verhaallijn, en niet al te veel zij dingen.

zalige games, maar mafia 3 vond ik de minste, (helaas want was een erg mooie setting in Louisiana en de story was ook heel geslaagd).

Maar ik vond dat ze er gewoon te veel in hebben willen steken. Op een gegeven moment moest je zelfs telefoons aftappen, geen idee waar dit voor nodig was?

soit, ik hoop dat ze bij deze 4e game terug naar de roots gaan, en niet te veel als GTA willen doen, maar gewoon een erg goeie verhaallijn, en niet al te veel zij dingen.

Gewoon veel te veel hetzelfde doen, dat was het probleem.

Idem in maffia 3 was die vibe weg, heb die niet uitgespeeld.

Idem in maffia 3 was die vibe weg, heb die niet uitgespeeld.
Ik blijf het wel spijtig vinden.
Want de cut scenes waren best wel cool en ik wou de ontknoping graag weten..
Helaas wat saaie missies idd. En dan bij dat racen kon je slowmo doen... komaan al die extras maken het onrealistisch.

Zo omschrijven de makers het ook:

The way I describe it is you're not going to be playing Mafia: The Old Country and going off and doing endless side quests and doing activities in the world. We want players to go through and experience a story, but set in this beautiful world. And if you are going along a path and you want to go over here and explore, in many cases you can do that because the world exists around you. But we're encouraging you to go through the story.

Open-world is a very loaded term and it's a conversation we have had many times in terms of, should we use this word or not? And the answer is kind of yes and no. There's a world to explore. But as with Mafia 1 and 2 the focus is very, very firmly on the main story.

And I think the way that we would describe Mafia 1 and 2, and I think a lot of fans would, is it's a linear adventure that's set in a world around you that you can go off the beaten path and explore, but really the game's taking you down that path of the story.

Dit is er wel eentje om met de Italiaanse Siciliaanse voice-overs te spelen :drool:
Wel, ik was exact dat aan het denken.

Mafia 1 en 2 vond ik top, 3 niet gespeeld omwille van de mindere reviews.

Deze ziet er top uit, maar die Engelse stemmen met fake Italiaanse accenten brengen mij compleet uit de sfeer.

Net deel 1 en 2 nog es uitgespeeld, heerlijke games toch wel, al werkt het auto-aim systeem niet echt goed op de PS4 voor mafia 2 vind ik.

Doodzonde dat deel 3 zo saai is, hoever sta jij in deze @Remake ?

hopelijk deel 4 terug zoals de eerste 2: goed verhaal en story, en niet al te veel free roaming zoals GTA en deel 3.

Net deel 1 en 2 nog es uitgespeeld, heerlijke games toch wel, al werkt het auto-aim systeem niet echt goed op de PS4 voor mafia 2 vind ik.

Doodzonde dat deel 3 zo saai is, hoever sta jij in deze @Remake ?

hopelijk deel 4 terug zoals de eerste 2: goed verhaal en story, en niet al te veel free roaming zoals GTA en deel 3.
1 en 2 heb ik in 1 ruk volledig uitgespeeld, met 1 toch als favoriet.
Met de 3 heb ik weinig maffia-gevoel eigenlijk. Ik vind het op zich wel plezant om te spelen, maar 't is niet zoals met de eerste twee dat ik er naar uitkijk om verder te doen. Geen feeling met het verhaal ook.
Deel 4 moet idd gewoon terug gaan naar de eerste twee delen, die vond ik absolute top.

Terug
Bovenaan