Malaise bij Anderlecht

Hij bedoelt dan ook enkel de punten. De volgende weken gaan er nog veel wijzigingen gebeuren in het team. Daarna zullen we zien wat voor een ploeg we hebben
Exact een jaar geleden werd hetzelfde gezegd na de start van Mazzu, 9 maanden later stonden we 11de. Je hebt 5 maanden voorbereiding gehad, 8 van uw basisspelers zijn dezelfde en toch word je 3 keer weggespeeld. Hoe naïef kan je dan zijn om te denken dat enkele transfers van totaal onbekenden of een 30-jarige op retour u dan plots naar de top gaan helpen met dezelfde trainer?

Tja en volgend seizoen spelen ze kampioen met die Denen en bent ge de eerste die staat te springen. Alles staat met resultaten. Toekomst zal het uitwijzen.

Ik weet goed genoeg dat er veel fouten zijn gemaakt door Kompany enzo te ontslaan maar momenteel is het zo. En moet je verder met hoe het nu is. Leven in het verleden, daar ga je geen titels mee pakken
Dan onderschat je mij. ;)
De Weiler titel heb ik echt niet gevierd. Ik was blij voor Tielemans en Dendoncker, maar dat was het ook zowat.

Liever 20 seizoenen top 4 met Kompany voetbal ipv 1 titel om de 2 jaar. Maar snap dat niet iedereen dat zo ziet. :)

Hoe kan je Kindermans ontslaan, en beginnen prutsen aan Neerpede, de levensader van de club, niet zien als een gigantische blunder?

Exact een jaar geleden werd hetzelfde gezegd na de start van Mazzu, 9 maanden later stonden we 11de. Je hebt 5 maanden voorbereiding gehad, 8 van uw basisspelers zijn dezelfde en toch word je 3 keer weggespeeld. Hoe naïef kan je dan zijn om te denken dat enkele transfers van totaal onbekenden of een 30-jarige op retour u dan plots naar de top gaan helpen met dezelfde trainer?
We zullen zien 😉

Maar dat is nu net het hele probleem. Rits is gekocht om er NU te staan. Een seizoen zoals vorig jaar willen we toch niet meer meemaken. Als je met Rits in de ploeg Europees voetbal kan afdwingen is die zijn geld gewoon waard. Met de ploeg van vorig jaar speelde we net boven de degradatie plaatsen. De transfers die ze doen zoals Vázquez en Flips zijn voor de toekomst.

Rits is echt geen versterking. Dat is gewoon nog iemand erbij van (ongeveer) hetzelfde niveau met een veel te dik contract.

Tja en volgend seizoen spelen ze kampioen met die Denen en bent ge de eerste die staat te springen. Alles staat met resultaten. Toekomst zal het uitwijzen.

Ik weet goed genoeg dat er veel fouten zijn gemaakt door Kompany enzo te ontslaan maar momenteel is het zo. En moet je verder met hoe het nu is. Leven in het verleden, daar ga je geen titels mee pakken

Alsof we met die Denen en het huidige beleid ooit kampioen zouden kunnen spelen..
Met de richting die is Ingeslaan na het ontslag van Kompany en alle beslissingen sinds dan hebben ze ervoor gezorgd dat we voor 2030 geen kampioen meer gaan spelen. Of het moet in 2e klasse zijn. Of erger, een Lokeren-verhaal..

Het blijft genieten, de beslissingen van het Anderlecht bestuur. Volgens mij zijn die aan een nieuwe woestijnvis reeks aan het werken: zoek tussen al de mollen de enige oprechte bestuurder.

Soit, genoeg gelachen. Hoe ver staan ze eigenlijk met de rechtzaken tegen/ingeleid door HvH?

IK vind het allemaal wat overdreven die reacties , JA , Jean is goed in zen vak maar had ook ne grote kweekvijver he ( Brussel ) .
We zullen zien wat hij doet bij Antwerp
Versta me niet verkeerd , 100% liever gehad dat die bleef , maar iedereen doet alsof we nu nooit meer goeie jeugd gaan hebben ....
Er komen nog kleppers ze
De reikwijdte van een Antwerp is, in potentie, hoger gezien de geografische ligging.

De reikwijdte van een Antwerp is, in potentie, hoger gezien de geografische ligging.
Hoe bedoel je? Antwerpen half miljoen inwoners, Brussel 1.2 miljoen. Antwerpen kan uit de omliggende steden wel wat trekken, maar dat gaat het verschil toch niet goed maken? Brussel is gewoon een gigantische vijver om uit te vissen.

Hoe bedoel je? Antwerpen half miljoen inwoners, Brussel 1.2 miljoen. Antwerpen kan uit de omliggende steden wel wat trekken, maar dat gaat het verschil toch niet goed maken? Brussel is gewoon een gigantische vijver om uit te vissen.
Beetje gek dat je een stad vergelijkt met een gewest. Brussel stad heeft maar 190k inwoners, Anderlecht 120k. Dat is samen nog niet de helft van Antwerpen. Nu heeft dat ook geen enkele relevantie als het over vissen gaat, toch?
Hoeveel (ster)spelers van een ploeg komen daadwerkelijk uit die vijver?
Doku komt uit Antwerpen, net zoals Lukaku. Dendoncker uit Passendale, Verschaeren uit Sint-Niklaas, ...

Beetje gek dat je een stad vergelijkt met een gewest. Brussel stad heeft maar 190k inwoners, Anderlecht 120k. Dat is samen nog niet de helft van Antwerpen. Nu heeft dat ook geen enkele relevantie als het over vissen gaat, toch?
Doku komt uit Antwerpen, net zoals Lukaku. Dendoncker uit Passendale, Verschaeren uit Sint-Niklaas, ...
Dit dus.
Vaak moeten spelers ofwel verhuizen ofwel meermaals per week naar de training gebracht worden. Voor iemand van pakweg de Noorderkempen is Antwerpen dan interessanter dan Brussel.

Is dat wederom geen oneerlijke vergelijking? De gemeente (of district) Antwerpen zelf heeft ook maar 195k inwoners. De stad Antwerpen komt aan haar half miljoen inwoners dankzij haar deelgemeentes, maar dat kan je zo toch ook zien in Brussel?
Misschien zijn er verschillen op administratief gebied, maar in theorie voor de mensen zelf is er toch geen verschil tussen Anderlecht vs Brussel en Deurne vs Antwerpen?

ER moest iets gebeuren he , met ashimeru , raman , diawara gaat het niet lukken .
We gaan zien of nu den Antwerp gaat uitblinken in elk internationaal jeugdtornooi in elke leeftijdscategorie zoals Anderlecht .

Is dat wederom geen oneerlijke vergelijking? De gemeente (of district) Antwerpen zelf heeft ook maar 195k inwoners. De stad Antwerpen komt aan haar half miljoen inwoners dankzij haar deelgemeentes, maar dat kan je zo toch ook zien in Brussel?
Misschien zijn er verschillen op administratief gebied, maar in theorie voor de mensen zelf is er toch geen verschil tussen Anderlecht vs Brussel en Deurne vs Antwerpen?
Ja en nee. Antwerpen heeft maar één burgemeester, terwijl het gewest Brussel er 19 heeft. Maar bon, punt is dat op zich dat dat er weinig toe doet. 't Gaat'm over de grote van de vijver, en die beperkt zich niet tot de dorpskern van de plaatselijke voetbalmacht. Genoeg Belgische spelertjes vinden hun weg naar een topclub die niet achter de hoek ligt.
En laten we ook eerlijk zijn, topspelers trek je niet aan als je geen uitstraling hebt als club. Waarom gingen spelers als een Lukaku niet naar Antwerp of Beerschot (dat toch een goed jeugdbeleid had)? Een De Bruyne had Gent toch niet verruild voor Genk als die niet succesvol waren?

Ik wil daar tot op bepaalde hoogte nog wel vraagtekens bij stellen, maar het "de hele media zit in de zak van Vandenhaute" is ook wel een dooddoener geworden in elke discussie hier als het over Anderlecht gaat.

Zo kan je natuurlijk alles ontkrachten en stopt de discussie.

Zelfs als het overdreven is blijft het gewoon een verhaal langs twee kanten, waarbij Kindermans uiteindelijk ook gewoon voor de centen van Antwerp kiest éh nu. Die hebben hem daar ook niet binnengehengeld voor een drankbonnetje en ne hotdog.
Kan je dan ook uitleggen waarom men bij Antwerp dan zegt dat Kindermans wou inleveren, en meegaat in het moderne verhaal. Lijkt mij gewoon alsof men van Anderlecht uit Jean zoveel mogelijk wil beschadigen om hun beslissing zoveel mogelijk te verantwoorden. Gisteren werd zowaar 1 van die onnozele artikels van in januari zonder enige context alsof het een nieuwe artikel was getweet. Waarin dan ook nog eens flagrante leugens staan die ondertussen al ontkracht zijn.

Je kan echt niet ontkennen dat iemand met zoveel invloed op de Vlaamse media door zijn geschiedenis en connecties een zeer ongezonde situatie is.

Ik ben ook geen fan van complottheorieën, en kan mij daar ook aan ergeren. Maar als ik zie hoe bepaalde media precies artikels op maat schrijven, en bepaalde journalisten de lelijke rol van Vandenhaute o zo moeilijk kunnen benoemen.

En wie echt in de diepte durft schrijven krijgt een proces aan zijn been. Deed een andere voetbalbaas zoiets, de volledige Vlaamse pers stond op zijn achterste poten.

Zo'n beslissing word door een bestuur gemaakt toch ?
Bij Anderlecht sowieso. Raad van bestuur moet altijd akkoord gaan met zulke zaken. Die zullen dat allemaal wel hebben bekeken. Niemand van ons weet de exacte interne keuken van hoe dat allemaal gelopen is. Maar er zullen wel redenen zijn zeker. Toekomst zal het allemaal uitwijzen of dit allemaal de juiste beslissing was.

Hebt gij de matchen bekeken? 6 op 9, maar evengoed 0 op 9. Hebben elke match ondergelegen.
Tegen een ochottekes STVV 35% balbezit!
En maar lange ballen pompen van die keeper
Ik bedoel hiermee idd de scores. Heb ik dan gezegd dat ze fenomenaal speelden?

Uitgangspositie dus

Wel voor de tijden waarin Anderlecht zich financieel bevind.

Die mens wordt ook bijna 60 jaar. Niet te vergeten hè. Alles gaat een pak minder worden hoor op die leeftijd.

Dat die dat vroeger kreeg kan zeker zo zijn, maar je moet kijken naar de huidige realiteit van Anderlecht. Iedereen moet daar besparen. VDH verdient veel geld maar steekt het wel opnieuw in de club bij kapitaalverhogingen. Als die dat niet zou doen kan die niet mee met de rest van het bestuur. Ik ben zeker geen voorstander van hem maar Anderlecht zit niet meer in de realiteit van pakweg 10 jaar geleden
Maar waarom VDH dan 500k laten verdienen? In moeilijke financiële tijden...
Het DNA was er terug met Kompany.
Ivm data, ProSoccorData is in Anderlecht begonnen. Grote leugen dat er geen data gebruikt wordt.

Maar waarom VDH dan 500k laten verdienen? In moeilijke financiële tijden...
Het DNA was er terug met Kompany.
Ivm data, ProSoccorData is in Anderlecht begonnen. Grote leugen dat er geen data gebruikt wordt.
Er is al 2 keer een kapitaalverhoging door gegaan waar ook VDH miljoenen heeft ingestoken. Dus die steekt dat geld uiteindelijk toch terug in de club. Indien die dat niet zou doen kan die niet mee met de RVB en zou die daarin moeten passen he. Dat snappen precies veel mensen niet.

Terug
Bovenaan