Malaise bij Anderlecht

Tuurlijk lag dat aan de sterkte van de kern, maar toen speelden we in de eerste ploeg aan de top en niemand maalde over de jeugd omdat er titels werden gewonnen. Ik weet ook dat dat evenwicht zoeken zeer moeilijk is. Alles komt en staat met succes ;)

Die Kawaya was het toch ook niet. Bij Mechelen gezeten nog en nadien?
Door blessures, heeft ons in CL gelijkspel tegen Arsenal bezorgd.
En Verbruggen heeft eerst 2 seizoenen bij de Futures gespeeld, is gehaald op 26/08/2020.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk lag dat aan de sterkte van de kern, maar toen speelden we in de eerste ploeg aan de top en niemand maalde over de jeugd omdat er titels werden gewonnen. Ik weet ook dat dat evenwicht zoeken zeer moeilijk is. Alles komt en staat met succes ;)

Die Kawaya was het toch ook niet. Bij Mechelen gezeten nog en nadien?
Maar toch ook met visie imo.

Kawaya na zijn blessure niet meer dezelfde speler, idem met Leya Iseka.
Na Mechelen in de Italiaanse 3de en 4de klasse gespeeld vooral.

Ja daar ben ik mee akkoord. Je moet zo een speler kansen geven. Maar je kan toch niet ontkennen dat dat vorig jaar niet ging. Er waren veel te veel jeugdspelers die in de ploeg komen he. Als je ze allemaal moet laten staan ondanks hun fouten, zaten we nu in 1B. Dat moet je toch inzien.

We zullen zien wat de transfers doen. Ik ga daar nu nog niet over oordelen. De meesten hebben nog geen minuut gespeeld. Tis te hopen dat het keert. Van Riemer ben ik zelf ook geen fan hoor. Maar ik probeer gewoon het positief te bekijken naar de toekomst. Anders kan ik er beter mee stoppen.
Die jeugdspelers moesten in de ploeg komen omdat er gewoon niemand meer was
en wat er was volstond dan eigenlijk gewoon niet

Uiteraard moet je positief blijven, maar je mag wel kritisch staan tegenover beslissingen

Musonda geen eerlijke vergelijking, door al die blessures. Had echt zoveel talent, dat hij er wel was gekomen zonder, ondanks de domme keuze voor Chelsea van mama Angela.
Tgoh, als men kat een hond was dan blafte ze...
Had ie bij RSCA gebleven was hij mogelijks niet zoveel in blessures hervallen?

Waarmee ik maar wil zeggen, het een series of unfortunate events waar hij natuurlijk niet veel aan kan doen. Anderzijds heeft hij die series misschien wel in de hand gewerkt door te snel te willen ontwikkelen en stappen over te slaan.

De stempel "opgeleid op Neerpede" is toch nog altijd een zeer betekenisvolle

Dat de rest een inhaalbeweging heeft ingehaald akkoord, maar volledig teniet gedaan, op basis van wat? Omdat andere clubs nu ook eens kampioen spelen bij de jeugd of ook jeugdspelers in het elftal hebben die het goed doen?
Dit .
Maak een lijst van alle jeugdspelers die opgeleid werden door een JPL EN die doorbreken in een topcompetitie , ben 99% zekers dat wij nog altijd op nummer 1 staan .
En volgens mij gaat dit zo blijven , ook zonder Jean omdat wij ne grotere vijver hebben . (ja kan je natuurlijk ook blijven blindstaren op WvH)
Ze gaan ook gene duts nemen als vervanger voor Neerpede .

Dit .
Maak een lijst van alle jeugdspelers die opgeleid werden door een JPL EN die doorbreken in een topcompetitie , ben 99% zekers dat wij nog altijd op nummer 1 staan .
En volgens mij gaat dit zo blijven , ook zonder Jean omdat wij ne grotere vijver hebben . (ja kan je natuurlijk ook blijven blindstaren op WvH)
Nee dat is ook een beetje wat ik bedoel. Ze zullen hem wel vervangen en de jeugdopleiding gaat blijven bestaan. Tijd zal het uitwijzen.

Als je het hier leest zijn al die talenten vertrokken door de tirans die het voor het zeggen hebben bij RSCA. Er zijn zoveel factoren waarom een talent vertrekt. Zicht op beter project elders, omgeving, geld geroken, zijn lief woont daar in de buurt, ...

Je kan ze ook moeilijk op hunne stoel vastbinden eh...

Veel van die talenten zullen elders boven water komen maar er zijn er meer die met veel trom vertrekken waar je nooit nog iets van hoort.
Ik ben nog altijd aan het wachten op de grote doorbraak van Charly Musonda Jr. :) .

Voor zij die er is in willen duiken , overzichtje van de transfers bij de jeugd:
De voornaamste reden om te vertrekken is geld of betere carrièreplanning, of beide.

Het probleem is dat sinds WVDH er veel meer vertrekken die wel nog voor RSCA willen spelen maar geen carrièreplanning krijgen of ze geen inspanning willen doen. Liever laten vertrekken en duurdere alternatieven binnenhalen die niet beter zijn waar je verlies op maakt.

Spelers die voor het geld kiezen of jobhoppen heb je inderdaad altijd. (Musonda/Godts)

Dit .
Doku & Lukaku kwamen van Antwerpen dus uw vijver gaat serieus verkleinen met veel meer concurrentie die meer gaat willen uitgeven.
Ze willen op andere parameters selecteren dan voordien.
En geen duts aanstellen na de omslag met Mazzu, ik moet het nog zien...

De voornaamste reden om te vertrekken is geld of betere carrièreplanning, of beide.

Het probleem is dat sinds WVDH er veel meer vertrekken die wel nog voor RSCA willen spelen maar geen carrièreplanning krijgen of ze geen inspanning willen doen. Liever laten vertrekken en duurdere alternatieven binnenhalen die niet beter zijn waar je verlies op maakt.

Spelers die voor het geld kiezen of jobhoppen heb je inderdaad altijd. (Musonda/Godts)

Doku & Lukaku kwamen van Antwerpen dus uw vijver gaat serieus verkleinen met veel meer concurrentie die meer gaat willen uitgeven.
Ze willen op andere parameters selecteren dan voordien.
En geen duts aanstellen na de omslag met Mazzu, ik moet het nog zien...
Doku van zen 10 jaar
Lukaku van zen 13

Of moeten we ze echt gaan halen 2 weken na hun geboorte alvorens ze een RSCA product zijn ?
Nen duts zoals Mazzu gaat er niet komen met die Denen

Dit .
Het zal tussen ons en Genk gaan.

Genk die nu onder jeugdspelers en entourages zeer aanlokkelijk is geworden met het vertrek van Kindermans, en de cultuuromslag die men er wil implementeren.

Nee dat is ook een beetje wat ik bedoel. Ze zullen hem wel vervangen en de jeugdopleiding gaat blijven bestaan. Tijd zal het uitwijzen.
Maar gaat hij vervangen worden door iemand met eenzelfde visie? Want onze voorzitter zijn visie staat haaks op die van Kindermans. En nu die uit de baan is, en de halve raad van bestuur mannetjes van Vandenhaute zijn, zal er hem nog weinig in de weg gelegd worden.

De jeugdoplieidng zal blijven bestaan, maar imo zal deze eenheidsworst worden, door zijn waarden en visie te verloochenen.

Jullie zien enkel WVDH als probleem van de vertrekkende jeugd, maar dat is gewoon al jaren gegroeid door de omstandigheden waarin Anderlecht zich bevindt e. De laatste jaren is het niet meer de topploeg met grote namen. Je dropt er niet zomaar wat jong talent bij, want die verzuipt toch mee met de rest, hoe goed ze ook mogen komen uit de opleiding.
Dat hebben we genoeg gezien bij Club ook: heb een stevige basisploeg met automatismen en dan pas je heel snel en gemakkelijk jeugd en jongere spelers in, kijk maar naar dit seizoen nu. Vorig seizoen ook al, maar toen liep het minder.

Toen Anderlecht nog de topploeg was met grote namen, was het simpel om jeugd te doen doorstromen en laten meespelen. Als de boel niet draait en die verzuipen mee, jah dan doe je u ook geen cadeau want veel kunnen ze niet laten zien, integendeel.

Er is een hele resem foute beslissingen achter elkaar genomen die er toe geleidt hebben dat de boel langzaam beginnen instorten is. Je kan niet zomaar terug naar de dagen van weleer en zeggen dat u jeugd het zal oplossen.
Daarom dat ik de afkeer (van sommigen) tov Rits niet snap, Di heeft ervaring genoeg, is consistent en daar kan je jonge gasten rond plaatsen die hij kan coachen. En jah hij zal wel goed verdienen, maar de vergelijking met Trebel is toch ook serieus overdreven.

Het zal altijd een mix zijn: ervaring en stabiliteit gecombineerd met jeugdigheid en bijhorende inconsistenties en foutjes.

Persoonlijk vind ik Hans, dat je een heel gekleurde bril hebt en alles slecht vindt van nu.. Ge zit in de shit en ge moet er uit..

Jullie zien enkel WVDH als probleem van de vertrekkende jeugd, maar dat is gewoon al jaren gegroeid door de omstandigheden waarin Anderlecht zich bevindt e. De laatste jaren is het niet meer de topploeg met grote namen. Je dropt er niet zomaar wat jong talent bij, want die verzuipt toch mee met de rest, hoe goed ze ook mogen komen uit de opleiding.
Dat hebben we genoeg gezien bij Club ook: heb een stevige basisploeg met automatismen en dan pas je heel snel en gemakkelijk jeugd en jongere spelers in, kijk maar naar dit seizoen nu. Vorig seizoen ook al, maar toen liep het minder.

Toen Anderlecht nog de topploeg was met grote namen, was het simpel om jeugd te doen doorstromen en laten meespelen. Als de boel niet draait en die verzuipen mee, jah dan doe je u ook geen cadeau want veel kunnen ze niet laten zien, integendeel.

Er is een hele resem foute beslissingen achter elkaar genomen die er toe geleidt hebben dat de boel langzaam beginnen instorten is. Je kan niet zomaar terug naar de dagen van weleer en zeggen dat u jeugd het zal oplossen.
Daarom dat ik de afkeer (van sommigen) tov Rits niet snap, Di heeft ervaring genoeg, is consistent en daar kan je jonge gasten rond plaatsen die hij kan coachen. En jah hij zal wel goed verdienen, maar de vergelijking met Trebel is toch ook serieus overdreven.

Het zal altijd een mix zijn: ervaring en stabiliteit gecombineerd met jeugdigheid en bijhorende inconsistenties en foutjes.

Persoonlijk vind ik Hans, dat je een heel gekleurde bril hebt en alles slecht vindt van nu.. Ge zit in de shit en ge moet er uit..
Dit omvat perfect hoe ik mij voel.

Rits komt wel in orde. Daar twijfel ik ook niet aan.

Grote probleem van Anderlecht is ook de stoelendans aan de top van het bestuur. Hoeveel zijn er niet gepasseerd? Telkens met een andere filosofie en visie. Telkens ontslag en opnieuw beginnen. Dat was allemaal zeer nefast voor de ploeg. Maar de laatste jaren onder HVH en Vandenstock, daar zijn de problemen al begonnen. Die staken bijvoorbeeld al de CL inkomsten in de begroting. Terwijl ze nog voorrondes moeten spelen. Ge haalt dat niet en je bent vertrokken voor schulden.

Daar is de neergang al begonnen. En alles wat daarna is gebeurd draagt daar steen per steen aan bij tot de situatie waarin we nu zitten. En ik merk ook dat vele fans dat niet willen inzien

Laatst bewerkt:

En waar zeg ik dat WVDH enkel het probleem is van de vertrekkende jeugd?

WVDH is enkel het probleem van de vertrekkende Kindermans. ;) Diezelfde Kindermans en zijn rol die velen precies nogal onderschatten./

Ieder geval is anders. Soms zijn het slechte entourages, soms is het Wouter die het verkloot bij een gesprek met de entourage van een groot talent, soms ziet men zich geblokkeerd in het ontbreken van een sportief plan, soms kiest men gewoon voor een beter project.

Ja, ik zie het negatief in, maar is dat dan zo vreemd? Een project van 3 jaar die eindelijk begon te renderen is door 1 persoon de vuilbak ingekieperd. En die persoon heeft nog steeds heel veel invloed op de club. Er zijn wat Denen bij gehaald die mij nog steeds moeten overtuigen. En de architect, bezieler en DNA bewaker van de levensader van de club is buitengesmeten door nog maar eens diezelfde grote hervormer.

De jeugd vertrekt, wordt verkocht of wordt geblokkeerd door de aankopen van onze Deense vrienden. En tussen die aankopen zitten alvast redelijk wat spelers die ik niet met mooi voetbal vereenzelvig.

Neen, vrolijk word ik er niet van. Is dat dan zo vreemd?

Maar de laatste jaren onder HVH en Vandenstock, daar zijn de problemen al begonnen. Die staken bijvoorbeeld al de CL inkomsten in de begroting. Terwijl ze nog voorrondes moeten spelen. Ge haalt dat niet en je bent vertrokken voor schulden.
Die daardoor met jonge gasten als Doku begon te leuren (Remember Liverpool?)

Gelukkige was er toen Kindermans die op Jeremy en zijn entourage heeft kunnen inpraten en hem het nut van het project kunnen laten inzien

Nu hebben we Fredberg - ah ge wilt niet 100% blijven dan bol het maar af -.

Met Herman speelde we tenminste nog Europese voorrondes 😅

1) Herman en Zoon Vanderstock hebben veel schulden gemaakt
2) Marc mag de stront oprapen en maakt een goeie keuze met Kompany
3) Teveel wissels aan den top .
4) DE domste zet die je kan maken , doe je dan ook (Kompany buitengooien)
5) Waarna je terug een domme zet maakt door Mazzu aan te stellen .
Over Kindermans ga ik me niet uitspreken , to much differend info ( eiste te veel geld , streek nog wa percentjes met transfers en had al een riant loon ... )
Persoonlijk geloof ik in die Denen , de 11 de plaats was niet goed maar het was ook rondrijden met nen Fiat als de rest met Ferraris reed .
De zomermercato vind ik dan weer geslaagd imo , ik weet ook dat de mayonaise in zo'n team iets langer duurt dan 3 wedstrijden , maar sommige supporters hebben echt geen geduld :p
Time will tell.

Die daardoor met jonge gasten als Doku begon te leuren (Remember Liverpool?)

Gelukkige was er toen Kindermans die op Jeremy en zijn entourage heeft kunnen inpraten en hem het nut van het project kunnen laten inzien

Nu hebben we Fredberg - ah ge wilt niet 100% blijven dan bol het maar af -.

Met Herman speelde we tenminste nog Europese voorrondes 😅
Stel dat Kindermans er niet was. Denk je dat er dan geen jeugdopleiding was bij Anderlecht? Dat er niet iemand anders zou inpraten op Doku? Voort zelfde geld was er iemand die er niks van bakte, maar voort zelfde geld zat er iemand die het nog beter deed. Ik wil maar zeggen : het is en blijft een persoon in functie van een geheel.

We zullen zien wat de toekomst brengt. Sowieso is het raar dat je in die functie bonussen krijgt voor elke speler die in het A team terecht komt. Ik dat geval kan je het smerig doen en proberen om zoveel mogelijk spelers in de kern te krijgen zodat je er zelf beter van wordt. Is dat gebeurd? Neen dat weet ik niet maar er is toch ook veel middelmaat in de A kern geraakt ook

En toch vertrekken de meeste de laatste tijd vooral omdat ze geen respect voelen van de club uit.

Karetsas, die dit weekend een waanzinnige pas gaf als 15 jarige in de CPL, zat vorig jaar samen met Vandenhaute, om een langer verblijf te bespreken. Blijkbaar hebben die mensen een uur moeten luisteren hoe Vandenhaute zijn carrière bij Woestijnvis bejubelde.

Agyei is naar Burnley vertrokken, omdat men Kompany verving door iemand als Mazzu, die niet met echte wingers wou spelen, ondanks er 2 grote talenten daar klaar waren voor minuten. Dan heeft hij maar Duranville op de linksachter gezet.

Om maar te zeggen, wordt zo vaak zo simplistisch naar gekeken. De geldbeluste jeugdspelertjes en hun stoute entourages. Terwijl ze vaak ook gewoon gelijk hebben dat ze vertrekken.
Ik kan uit zeer goede bron bevestigen dat alles rond Karetsas klopt ja.

Praatte ook met die mensen alsof ze er niet toe deden, wat je niet moet doen met trotse Limburgers met buitenlandse roots. De rode draad was een gebrek aan respect wat resulteerde in een slecht buikgevoel.

Die kwamen toen ook deels vanwege Kindermans…

Had Kindermans het alleenrecht om te beslissen wie doorstroomde naar de A-kern? Dat gebeurde toch in overleg met de hoofdcoach? Ik herinner mij een persconferentie met Coucke, Kompany (?) en Kindermans met de aankondiging van een aantal contractverlengingen van jeugdspelers.

Stel dat Kindermans er niet was. Denk je dat er dan geen jeugdopleiding was bij Anderlecht? Dat er niet iemand anders zou inpraten op Doku? Voort zelfde geld was er iemand die er niks van bakte, maar voort zelfde geld zat er iemand die het nog beter deed. Ik wil maar zeggen : het is en blijft een persoon in functie van een geheel.
Zonder Kindermans was er geen Neerpede hé. En Neerpede is meer dan gewoon teren op de vijver talenten van de stad waar je in zit.

Daar zit een volledige filosofie en werkwijze achter. Waar clubs van over de ganse wereld naar opkijken. En waar entourages van spelers voor kiezen.

Je lijkt niet de grootste jeugdfan. Waar niets mis mee is. Maar je onderschat toch ook echt wel de rol van Jean Kindermans. De man zal zeker niet perfect zijn en ook zijn gebreken hebben, maar deze zo maar eventjes 1 op 1 te vervangen zie ik niet zomaar gebeuren. Toch zeker niet zonder aan die hele filosofie te komen die van Neerpede iets speciaals maakt(te).

Zonder Kindermans was er geen Neerpede hé. En Neerpede is meer dan gewoon teren op de vijver talenten van de stad waar je in zit.

Daar zit een volledige filosofie en werkwijze achter. Waar clubs van over de ganse wereld naar opkijken. En waar entourages van spelers voor kiezen.

Je lijkt niet de grootste jeugdfan. Waar niets mis mee is. Maar je onderschat toch ook echt wel de rol van Jean Kindermans. De man zal zeker niet perfect zijn en ook zijn gebreken hebben, maar deze zo maar eventjes 1 op 1 te vervangen zie ik niet zomaar gebeuren. Toch zeker niet zonder aan die hele filosofie te komen die van Neerpede iets speciaals maakt(te).
Ik ben wel een grote jeugdfan maar niet op de manier zoals ze de laatste seizoenen in de ploeg worden gedropt. Ik weet ook dat dat door omstandigheden geweest is. Maar toen men zei : in youth we trust wist ik meteen dat ze het met die slogan niet gingen redden.

Zonet heeft er een talent toch een profcontract getekend. Dat is sowieso goed nieuws met alles wat er gebeurd de laatste tijd

Terug
Bovenaan