Malaise bij Anderlecht

Totaal geen waar natuurlijk, want niemand kan dat bij een 15 jarige precies zeggen.
Het gaat voornamelijk om een realistisch traject voor te leggen.

Ouders moeten vooral geloven dat hun kind in Neerpede meer mogelijkheden heeft om door te groeien dan waar ze meer betaald worden.
Zo'n realistisch traject bepalen en verkopen aan de ouders is niet simpel natuurlijk.
Nogmaals:
All in favor voor de Jean maar als u jeugdopleiding staat of valt met één persoon heb je niet een probleem als die vertrekt maar al veel eerder...
Nu vertrekt hij, maar voor hetzelfde geld pakt hij zijn voorrang van rechts op de fiets en rijd er iemand hem dood...

Als het vertrek van één man de ondergang van Neerpede betekent heb je al 15j een gigantisch probleem dat niemand wou oplossen.

Er is al 2 keer een kapitaalverhoging door gegaan waar ook VDH miljoenen heeft ingestoken. Dus die steekt dat geld uiteindelijk toch terug in de club. Indien die dat niet zou doen kan die niet mee met de RVB en zou die daarin moeten passen he. Dat snappen precies veel mensen niet.
wouter heeft geen miljoenen in RSCA gestoken. Dienen Duyck wel. wouter heeft er intertussen al meer uitgehaald dan hij er persoonlijk heeft ingestoken (aan loon, restaurantbezoeken en wat nog allemaal)

Lavia is toch ook vertrokken ondanks Kindermans er nog was.
Lavia is vertrokken omdat Verbeke weigerde hem een realistische loonsverhoging te geven op z'n 15/16. Ongeveer gelijk met het loon van een gemiddelde A-kern speler bij RSCA.
Puur omdat Verbeke een salarisplafond in zijne domme kop had waar hij niet over wou gaan. Hierdoor is RSCA Miljoenen verloren.

Verbeke, die daar door wouter geplaatst is om Kindermans eens te "tonen hoe het moet".

En een cultuuromslag is soms ook gewoon nodig. Je moet ook kijken hoe de voetbalwereld rondom sterk evolueert. Anderlecht heeft het nog heel lang kunnen volhouden met hun visie op de zaken, maar op den duur wordt die visie ook voorbij gestreefd. Je moet toch proberen om constant mee te evolueren met de markt. De tijden dat Anderlecht met hun jeugd de top was van België is de laatste jaren geminderd omdat ook clubs hier in België allemaal inhaalbewegingen hebben gemaakt. Anderlecht is jaren bijna alleen heerser geweest op de Belgische markt. De laatste jaren heeft Standard, Club Brugge, Genk, Gent en nu ook Antwerp serieuze stappen gezet waardoor er een grotere markt is en de spelers gewoon meer keuze hebben. Mensen vergeten dit allemaal

In het geval van RSCA was een cultuuromslag alles behalve nodig. Zie wat die allemaal al kapot gemaakt heeft.

De jeugdwerking van RSCA behoorde (voor wouter zich ermee begon te moeien) bij de top in de wereld. Veel grote clubs kwamen kijken hoe dit werd aangepakt.

Kijk naar de miljoenen die dit oplevert. Duranville, Doku, Lavia,...

Nu Kindermans definitief weg is begint er een Exodus aan jonge talenten en jeugdtrainers.

Neerpede, de enige goudader van RSCA is nu compleet dood en begraven.

Wat denk je dat een Rits, Dreyer, ... gaan opleveren? Dat zijn gewoon de nieuwe Trebels hoor.

Laatst bewerkt:
Nogmaals:
All in favor voor de Jean maar als u jeugdopleiding staat of valt met één persoon heb je niet een probleem als die vertrekt maar al veel eerder...
Nu vertrekt hij, maar voor hetzelfde geld pakt hij zijn voorrang van rechts op de fiets en rijd er iemand hem dood...
Als het vertrek van één man de ondergang van Neerpede betekent heb je al 15j een gigantisch probleem dat niemand wou oplossen.
Het staat of valt niet met enkel Kindermans. Het is dat heel die man zijn aanpak en visie tegelijk in de vuilbak gesmeten wordt. Iedereen die dezelfde visie als hem heeft is ook al weg, of gaat weg. Een deel ook gewoon buitengesmeten, een ander deel omdat ze misnoegd zijn.
Kindermans is idd al wat ouder, maar er waren kandidaten om hem bij te staan en evt later op te volgen.
Dat is gewoon het realisme van de huidige voetbalwereld. Met enkel en alleen talent kom je er toch niet meer. Hoe je het ook draait of keert heeft Anderlecht bij de jeugd de laatste jaren blijven stilstaan hoor. En dat zal verschillende oorzaken hebben. De tijd dat wij ver voor de rest stonden met een hypermodern jeugdcomplex is voorbij. Daar hadden we massa's voorsprong genomen op de rest van België. Hoe je het ook draait of keert is die voorsprong volledig te niet gedaan. En dat is niet enkel vorig seizoen gebeurd. Dat is iets dat ook al jaren bezig is hoor.
Dit is gewoon pertinent onwaar!

Ja man, ze voldoen toch niet. Hoeveel matchen hebben we deze jeugdspelers nu kansen gegeven. Het is goed om daar eens een speler van te brengen. Maar zoals vorig seizoen, een halve ploeg. Daar ontlopen we net degradatie mee.
Met alle respect voor een stroeykens, Arnstad, Sadiki, Sardella en consoorten. 10 jaar geleden in volle bloei van onze jeugbegeleiding en onze A ploeg toen zaten deze spelers zelf niet eens op de bank.
Ze voldoen niet?
Hoe zou dat komen, alle zogezegd ervaren spelers rondom u zuigen de stenen uit de grond, er wordt een trainer aangesteld die compleet het tegenovergestelde doet als wat die spelers al hun hele voetbalcarrière voor opgetraind worden. Er wordt van die jongens direct verwacht dat zij de ploeg op sleeptouw nemen.
In een normale situatie worden die spelers gebracht in een goeddraaiend geheel met deftige spelers rond hen die hen op het veld de knepen van het vak bijbrengen (zoals Vertonghen duidelijk bij Debast doet).
RSCA lag de afgelopen jaren compleet op zijn gat. Dat is totaal niet te vergelijken met hoe het er aan toe gegaan zijn moest de club gezond geweest zijn.

Tuurlijk lag dat aan de sterkte van de kern, maar toen speelden we in de eerste ploeg aan de top en niemand maalde over de jeugd omdat er titels werden gewonnen. Ik weet ook dat dat evenwicht zoeken zeer moeilijk is. Alles komt en staat met succes ;)
Kompany, Lukaku, Tielemans, Dendoncker, Saelemaeckers,...
Allemaal jeugdspelers die RSCA tot een hoger niveau gebracht hebben toen we meedraaien aan de top.

Dit .
Maak een lijst van alle jeugdspelers die opgeleid werden door een JPL EN die doorbreken in een topcompetitie , ben 99% zekers dat wij nog altijd op nummer 1 staan .
En volgens mij gaat dit zo blijven , ook zonder Jean omdat wij ne grotere vijver hebben . (ja kan je natuurlijk ook blijven blindstaren op WvH)
Ze gaan ook gene duts nemen als vervanger voor Neerpede .
Daar vrees ik toch voor.
De visie van alles en iedereen die het nu voor het zeggen heeft boezemt me 0,0 vertrouwen in.

Jullie zien enkel WVDH als probleem van de vertrekkende jeugd, maar dat is gewoon al jaren gegroeid door de omstandigheden waarin Anderlecht zich bevindt e. De laatste jaren is het niet meer de topploeg met grote namen. Je dropt er niet zomaar wat jong talent bij, want die verzuipt toch mee met de rest, hoe goed ze ook mogen komen uit de opleiding.
Dat hebben we genoeg gezien bij Club ook: heb een stevige basisploeg met automatismen en dan pas je heel snel en gemakkelijk jeugd en jongere spelers in, kijk maar naar dit seizoen nu. Vorig seizoen ook al, maar toen liep het minder.
Toen Anderlecht nog de topploeg was met grote namen, was het simpel om jeugd te doen doorstromen en laten meespelen. Als de boel niet draait en die verzuipen mee, jah dan doe je u ook geen cadeau want veel kunnen ze niet laten zien, integendeel.
Er is een hele resem foute beslissingen achter elkaar genomen die er toe geleidt hebben dat de boel langzaam beginnen instorten is. Je kan niet zomaar terug naar de dagen van weleer en zeggen dat u jeugd het zal oplossen.
Daarom dat ik de afkeer (van sommigen) tov Rits niet snap, Di heeft ervaring genoeg, is consistent en daar kan je jonge gasten rond plaatsen die hij kan coachen. En jah hij zal wel goed verdienen, maar de vergelijking met Trebel is toch ook serieus overdreven.
Het zal altijd een mix zijn: ervaring en stabiliteit gecombineerd met jeugdigheid en bijhorende inconsistenties en foutjes.
Persoonlijk vind ik Hans, dat je een heel gekleurde bril hebt en alles slecht vindt van nu.. Ge zit in de shit en ge moet er uit..
In de slechte jaren hebben ze bijna €100M verdiend met de verkoop van Neerpede talenten. (Doku, Duranville, Lavia,...). Zowel aan verkoop als % op doorverkoop en/of meerwaarde, opleidingsvergoedingen,...
wouter IS de reden van de leegloop. Ervoor idd ook wel af en toe een talent dat we kwijtgeraakte, maar nu is het de ene na de andere. Zijn visie, zijn arrogante kop (cfr @Silence hier zei ivm Karetsis)
Enneuh, welke jeugd werd (succesvol) ingepast bij Brugge? De Ketellaere die geflopt is bij Milan?
Rits is gewoon een nutteloze transfer. Het is geen sukkel en lijkt me een toffe gast. Maar die gaat niets bijbrengen. Dit is gewoon een extra overbetaalde middelmatige speler waar het bij RSCA momenteel al (te) vol van loopt. Rits is ook weer een "8" waar we al te veel middelmatigheid hebben rondlopen, terwijl je een deftige "6" nodig hebt. Die een contract van 3 (of was het 4?) jaar geven maakt hem een nieuwe Trebel. Laat Leoni en Flips zich verder tonen zoals ze nu doen, en laat Verschaeren terugkomen. Dan wordt Rits een dure bankzitter als 4e keuze voor die 2 posities op de "8".
Spelers die nu aangekocht worden moeten een serieuze verbetering zijn tov wie er nu op zijn positie speelt of moet lancunes in de kern opvullen. Rits is geen van beide. Miss wel een lichte verbetering tov Ashimeru en Arnstad, maar niet voldoende.
Het budget dat naar Rits gegaan is, zowel transfer als loon zouden ze beter in een deftige 6 of enkele wingers gestoken hebben.
Dit omvat perfect hoe ik mij voel.
Rits komt wel in orde. Daar twijfel ik ook niet aan.
Grote probleem van Anderlecht is ook de stoelendans aan de top van het bestuur. Hoeveel zijn er niet gepasseerd? Telkens met een andere filosofie en visie. Telkens ontslag en opnieuw beginnen. Dat was allemaal zeer nefast voor de ploeg. Maar de laatste jaren onder HVH en Vandenstock, daar zijn de problemen al begonnen. Die staken bijvoorbeeld al de CL inkomsten in de begroting. Terwijl ze nog voorrondes moeten spelen. Ge haalt dat niet en je bent vertrokken voor schulden.
Daar is de neergang al begonnen. En alles wat daarna is gebeurd draagt daar steen per steen aan bij tot de situatie waarin we nu zitten. En ik merk ook dat vele fans dat niet willen inzien
Onder HVH is alles inderdaad begonnen. Daar ligt de kiem van alle miserie, dat klopt. Die man is ook een gangster en ik haat die ook met een passie. Coucke heeft ook idd veel fouten gemaakt, al die stoelendansen waren idd nefast. Maar DE grootste fout die er gemaakt is is nog steeds het ontslag van Kompany. En daar is wouter de hoofdverantwoordelijke voor. Toen had Coucke wouter moeten terugfluiten. Jammer genoeg heeft Coucke toen niet ingegrepen waardoor de ideale weg terug naar boven veranderde in een vrije val met als uitloper hiervan de "cultuuromslag" en bijhorend ontslag van Kindermans.
We hadden eindelijk, na jaren sukkelen zicht op beterschap.
1) Herman en Zoon Vanderstock hebben veel schulden gemaakt
2) Marc mag de stront oprapen en maakt een goeie keuze met Kompany
3) Teveel wissels aan den top .
4) DE domste zet die je kan maken , doe je dan ook (Kompany buitengooien)
5) Waarna je terug een domme zet maakt door Mazzu aan te stellen .
Over Kindermans ga ik me niet uitspreken , to much differend info ( eiste te veel geld , streek nog wa percentjes met transfers en had al een riant loon ... )
Persoonlijk geloof ik in die Denen , de 11 de plaats was niet goed maar het was ook rondrijden met nen Fiat als de rest met Ferraris reed .
De zomermercato vind ik dan weer geslaagd imo , ik weet ook dat de mayonaise in zo'n team iets langer duurt dan 3 wedstrijden , maar sommige supporters hebben echt geen geduld :p
Time will tell.
Ik heb er geen zo goed oog in als jij blijkbaar
Ik ga over het algemeen met veel van je akkoord.
Maar ivm Kindermans alleszinds niet. Hij zou bij Antwerp ongeveer evenveel verdienen als het voorstel dat hij geweigerd heeft van Fredberg. Hij heeft (intern) letterlijk gezegd dat hij weigerde een nieuw contract te tekenen zolang wouter nog in de club zat.
Ik heb ook geen vertrouwen in de Denen. Te veel gefocused op "dravers" en het fysieke. Niets techniek, creativiteit,...

En vind het tot nu toe ook geen geslaagde zomermercato.
Dolberg, Flips en Dupe akkoord.
Vazquez en Mendel twijfel.
Rits, zie hierboven
Patris en Lonwijk (gelukkig huur) brol.
Augustinsson geen idee. Maar was een positie waar sowieso iemand nodig was.

Maar, zoals ik hierboven ook al zei, een goede 6 en enkele deftige wingers zijn dringend nodig. Laat ons hopen dat we nog wat inkomend mogen verwachten op dit vlak.
Stel dat Kindermans er niet was. Denk je dat er dan geen jeugdopleiding was bij Anderlecht? Dat er niet iemand anders zou inpraten op Doku? Voort zelfde geld was er iemand die er niks van bakte, maar voort zelfde geld zat er iemand die het nog beter deed. Ik wil maar zeggen : het is en blijft een persoon in functie van een geheel.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Sowieso is het raar dat je in die functie bonussen krijgt voor elke speler die in het A team terecht komt. Ik dat geval kan je het smerig doen en proberen om zoveel mogelijk spelers in de kern te krijgen zodat je er zelf beter van wordt. Is dat gebeurd? Neen dat weet ik niet maar er is toch ook veel middelmaat in de A kern geraakt ook
Zoals al gezegd is. Zonder Kindermans hadden we quasi €40m mislopen op Doku.
En die bonussen, dat is "dankzij" HVH. Maar liever dat dan de 500k (+vanalles) dat wouter hier schept. Als je van beiden de loonkost eens naast het bedrag legt dat ze RSCA hebben opgeleverd (of zelfs gekost in wouter zijn geval) dan zou ik stilletjes zwijgen over die bonussen.

Ik snap niet hoe dat loon van VDH kan verdedigd worden. Een ‘investering’ die je op 4 jaar terug kan verdienen? Dat is een win for life kopen, niet investeren.

Sorry maar die is op de kap van Anderlecht zijn overvolle kruiwagen aan het bijvullen én heeft de club half naar de afgrond geduwd tegelijk. Dat is quasi een overval.

Op geen enkele manier kan je zoiets verantwoorden eerlijk gezegd. 500k per jaar om wat in de spelerstunnel scheten te laten en te blazen tegen mensen.

Ik snap niet hoe dat loon van VDH kan verdedigd worden. Een ‘investering’ die je op 4 jaar terug kan verdienen? Dat is een win for life kopen, niet investeren.

Sorry maar die is op de kap van Anderlecht zijn overvolle kruiwagen aan het bijvullen én heeft de club half naar de afgrond geduwd tegelijk. Dat is quasi een overval.

Op geen enkele manier kan je zoiets verantwoorden eerlijk gezegd. 500k per jaar om wat in de spelerstunnel scheten te laten en te blazen tegen mensen.
Ik denk dat je zwaar onderschat wat zo een functie, zeker bij zo een club, qua tijd opslorpt..

Los van het sportieve (waar ik enkel mee in aanraking kom als ik er naartoe moet met klanten) toch wel even het extrasportieve vermelden ook.
Wij hebben een sponsorovereenkomst met Anderlecht (is niet heel groot, leveren van bepaalde goederen waar we in ruil x aantal business plaatsen voor krijgen. Dus diner voor de match, match kijken, feestje in de bar achteraf).

Vroeger was dat:
- eerst zorgen dat je de juiste personen kende om binnen te raken. Die vervolgens onder tafel wat toesteken zodat jij gekozen zou worden. Dan de goederen leveren. Dan hopen dat ze niet gepikt werden (is 3 keer gebeurd) omdat iedereen daar vrij binnen en buiten kon lopen zonder dat ze wisten waarvoor je kwam.

- Voor de match eerst koud buffet en dan iets warms. Het koud buffet was al 10 jaar hetzelfde (echt élke keer). Het warm eten was goed, maar telkens heel klassiek.

- Feest in de bar achteraf was ok, maar niet overdreven.

Nu:
- duidelijke structuur bij wie je moet zijn & volledige transparantie. Er valt niets meer van de camion, als je een goed voorstel hebt ben je binnen. Is het voorstel slecht, dan ben je er niet bij, ongeacht wie je kent.

- Het buffet is met een factor 10 verbeterd. Ziet er veel moderner uit, elke match iets anders, leent zich veel meer tot flexibel aankomen. Ook de bediening is vlotter geworden en ziet er moderner uit.

- Feest in de bar is echt wel sfeer nu, alleen jammer dat de sportieve resultaten achterblijven.

Dus wat "het bedrijf" Anderlecht betreft zijn ze echt wel met lichtjaren vooruit gekatapulteerd, en dat is 200% de hand van VdH. Dat het sportief geen voltreffer is wil ik gerust in meegaan, maar er was echt wel iemand nodig die daar eens grondig de boel ging professionaliseren. Anderlecht bleef echt gigantisch achter qua business beleving ten opzichte van bv een KRC Genk (waarmee we ook samenwerken). En hoe je het ook draait of keert, het is ook een gigantisch deel van de inkomsten als je je business seats gevuld krijgt.

Wil ik daarmee zeggen dat alles wat hij doet goed is, uiteraard niet. Maar dat het allemaal negatief is vind ik ook wat overdreven. VdH heeft veel meer kennis van hospitality en het aantrekkelijk maken van een sportproduct dan wie dan ook van ons. Dat zijn weldegelijk dingen waar op lange termijn de vruchten van geplukt gaan worden. Op dat vlak brengt hij véél meer op dan die 500k per jaar waarop zo hard de focus ligt hoor. De RvB gaat hem echt niet op die manier verlonen voor zijn mooie ogen.

Los van het sportieve (waar ik enkel mee in aanraking kom als ik er naartoe moet met klanten) toch wel even het extrasportieve vermelden ook.
Wij hebben een sponsorovereenkomst met Anderlecht (is niet heel groot, leveren van bepaalde goederen waar we in ruil x aantal business plaatsen voor krijgen. Dus diner voor de match, match kijken, feestje in de bar achteraf).

Vroeger was dat:
- eerst zorgen dat je de juiste personen kende om binnen te raken. Die vervolgens onder tafel wat toesteken zodat jij gekozen zou worden. Dan de goederen leveren. Dan hopen dat ze niet gepikt werden (is 3 keer gebeurd) omdat iedereen daar vrij binnen en buiten kon lopen zonder dat ze wisten waarvoor je kwam.

- Voor de match eerst koud buffet en dan iets warms. Het koud buffet was al 10 jaar hetzelfde (echt élke keer). Het warm eten was goed, maar telkens heel klassiek.

Nu:
- duidelijke structuur bij wie je moet zijn & volledige transparantie. Er valt niets meer van de camion, als je een goed voorstel hebt ben je binnen. Is het voorstel slecht, dan ben je er niet bij, ongeacht wie je kent.

- Het buffet is met een factor 10 verbeterd. Ziet er veel moderner uit, elke match iets anders, leent zich veel meer tot flexibel aankomen. Ook de bediening is vlotter geworden en ziet er moderner uit.

- Feest in de bar is echt wel sfeer nu, alleen jammer dat de sportieve resultaten achterblijven.

Dus wat "het bedrijf" Anderlecht betreft zijn ze echt wel met lichtjaren vooruit gekatapulteerd, en dat is 200% de hand van VdH. Dat het sportief geen voltreffer is wil ik gerust in meegaan, maar er was echt wel iemand nodig die daar eens grondig de boel ging professionaliseren. Anderlecht bleef echt gigantisch achter qua business beleving ten opzichte van bv een KRC Genk (waarmee we ook samenwerken). En hoe je het ook draait of keert, het is ook een gigantisch deel van de inkomsten als je je business seats gevuld krijgt.

Wil ik daarmee zeggen dat alles wat hij doet goed is, uiteraard niet. Maar dat het allemaal negatief is vind ik ook wat overdreven. VdH heeft veel meer kennis van hospitality en het aantrekkelijk maken van een sportproduct dan wie dan ook van ons. Dat zijn weldegelijk dingen waar op lange termijn de vruchten van geplukt gaan worden. Op dat vlak brengt hij véél meer op dan die 500k per jaar waarop zo hard de focus ligt hoor. De RvB gaat hem echt niet op die manier verlonen voor zijn mooie ogen.
Tuurlijk. Zo een voetbalclub is een volledig bedrijf hè. Het voetbal zelf is tegenwoordig misschien maar de helft van het geheel. Vandaar dat ik ook zei dat Anderlecht jaren is blijven stilstaan. Op elk vlak, en dat men daar recent opnieuw stappen is mee aan het zetten. Maar velen zijn blind om dat in te zien, en focussen enkel op het negatieve op het veld.

ik ben ook geen fan van VDH, Kompany ontslaan was echt dom. Maar die zal ook wel zijn nut hebben in de bedrijfsorganisatie. Anders had Coucke die al lang buiten gesmeten. Coucke vertrouw ik wel. Zonder hem waren we failliet

Vroeger was dat:

Nu:

Hospitality toch ook Coucke zijn wereld?

Tuurlijk. Zo een voetbalclub is een volledig bedrijf hè. Het voetbal zelf is tegenwoordig misschien maar de helft van het geheel. Vandaar dat ik ook zei dat Anderlecht jaren is blijven stilstaan. Op elk vlak, en dat men daar recent opnieuw stappen is mee aan het zetten. Maar velen zijn blind om dat in te zien, en focussen enkel op het negatieve op het veld.

ik ben ook geen fan van VDH, Kompany ontslaan was echt dom. Maar die zal ook wel zijn nut hebben in de bedrijfsorganisatie. Anders had Coucke die al lang buiten gesmeten. Coucke vertrouw ik wel. Zonder hem waren we failliet
De reden dat WVDH hier zit is de breuk in vertrouwen tussen oud en nieuw bestuur in RvB.
WVDH is daar de verbinder geweest om nieuw kapitaal te investeren met voorwaarden die voor iedereen goed was.
Dat is de reden dat die hier zit aan zo'n loon.

Ik denk dat je zwaar onderschat wat zo een functie, zeker bij zo een club, qua tijd opslorpt..
Niet-uitvoerend voorzitter die beter zo weinig mogelijk doet (bedrijfsmatig achter de schermen mag hij wel optimaliseren imo). Hij is geen C-level, geen sportief/technisch directeur, geen manager, ... Het is letterlijk wat interessant doen terwijl eigenlijk niemand u moet hebben. En zelfs al was hij C-level, dan nog was 500k véél te veel. Ik ken hogere piefen met minder vergoeding voor zwaardere jobs. Je betaalt als club 500k per jaar voor consultancy waar je amper iets aan hebt en waarvoor je betere en goedkopere mensen hebt.

Niet-uitvoerend voorzitter die beter zo weinig mogelijk doet (bedrijfsmatig achter de schermen mag hij wel optimaliseren imo). Hij is geen C-level, geen sportief/technisch directeur, geen manager, ... Het is letterlijk wat interessant doen terwijl eigenlijk niemand u moet hebben. En zelfs al was hij C-level, dan nog was 500k véél te veel. Ik ken hogere piefen met minder vergoeding voor zwaardere jobs. Je betaalt als club 500k per jaar voor consultancy waar je amper iets aan hebt en waarvoor je betere en goedkopere mensen hebt.
En vooral... niemand moet hem hebben. Is nu wat uitgegroeid in de 'oude man op kantoor' die ze maar niet ontslaan uit medelijden want hij is bijna met pensioen. Alleen verdient deze gek er wel een half miljoen per jaar mee. Compleet maboel.

Hospitality toch ook Coucke zijn wereld?
Hoezo? Coucke is een serie-investeerder. Hij gaat businessplannen/financiële plannen bekijken en op die manier geld proberen verdienen. Alles wat errond komt kijken is minder zijn ding (denk ik).
VdH is degene die van wielrennen/Flanders Classics echt een product heeft gemaakt qua koers & de beleving errond. Dat is veel meer zijn expertise dan die van Coucke.

VdH is degene die van wielrennen/Flanders Classics echt een product heeft gemaakt qua koers & de beleving errond. Dat is veel meer zijn expertise dan die van Coucke.

Uiteraard moet ook een voetbalclub, en al zeker een topclub, mee zijn met zijn tijd op hospitalitygebied. En ik wil zeker geloven dat dit op RSCA compleet achterhaald was.

Maar het grote verschil is natuurlijk wel dat bij het wielrennen VdH niet instaat voor het leiden, samenstellen, managen en de uiteindelijke resultaten van de wielerploegen. Terwijl in een voetbalploeg tellen nog steeds in de eerste plaats de resultaten natuurlijk.

Dus mooi dat onder zijn invloed de rest professionaliseert, maar de resultaten is toch wat gaat bepalen of hij uiteindelijk zal aanvaard worden en gaat kunnen aanblijven in de club.

Denk je nu echt dat een commercial manager bij pakweg AA Gent of Lommel SK verantwoordelijk is voor het sportieve? Dat zijn toch totaal aparte werelden?

Ik werk al enkele jaren samen met RSCA en andere clubs, contact is daar vooral commercieel/marketing.
Betwijfel of het WVDH die alles geprofessionaliseerd heeft op vlak van business, Coucke heeft in het begin wel ergens aangegeven dat voetbal een feest moet zijn (zoals het bij Oostende was) en dat er dus meer beleving diende te komen op hospitality vlak. Dat is deels gelukt, al is het bij RSCA volgens mij qua ambiance nog steeds een stuk minder dan bvb. op KV Mechelen.

Er zijn de afgelopen jaren verschillende CEO's non-sports geweest en meerdere commercieel managers / directeurs, die allen een impact gehad zullen gehad hebben. Jammer genoeg zijn die er telkens maar voor 6 tot 12 maanden, sommigen zelfs maar voor 6 weken..
Het team dat er nu staat op business vlak "lijkst" stabiel, benieuwd voor hoe lang.

Ik werk al enkele jaren samen met RSCA en andere clubs, contact is daar vooral commercieel/marketing.
Betwijfel of het WVDH die alles geprofessionaliseerd heeft op vlak van business, Coucke heeft in het begin wel ergens aangegeven dat voetbal een feest moet zijn (zoals het bij Oostende was) en dat er dus meer beleving diende te komen op hospitality vlak. Dat is deels gelukt, al is het bij RSCA volgens mij qua ambiance nog steeds een stuk minder dan bvb. op KV Mechelen.

Er zijn de afgelopen jaren verschillende CEO's non-sports geweest en meerdere commercieel managers / directeurs, die allen een impact gehad zullen gehad hebben. Jammer genoeg zijn die er telkens maar voor 6 tot 12 maanden, sommigen zelfs maar voor 6 weken..
Het team dat er nu staat op business vlak "lijkst" stabiel, benieuwd voor hoe lang.
Kenneth Bornauw is "al" sinds april vorig jaar CEO non-sport, dus toch al een tijdje.

Terug
Bovenaan