Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ok danGent is een club zonder traditie en met kermissupporters, niet echt vergelijkbaar. Beetje zoals de 'supporters' van de Rode Duivels.
Er is toch een groot verschil met hoe de spelers van anderlecht gisteren voor de dag kwamen versus bijvoorbeeld die van de Rangers...Ondanks veel spelers het gehad hebben met Hasi zou hij dus toch effectief nog aanblijven.![]()
Denk dat je ook niet mag vergeten dat er vele spelers nog kunnen vetrekken of belang bij hebben dat ze nog 'zichtbaar' hun best doen.Er is toch een groot verschil met hoe de spelers van anderlecht gisteren voor de dag kwamen versus bijvoorbeeld die van de Rangers...
Dus ik kan wel ergens volgen dat Hasi niet het grote probleem is dat opgelost moet worden, denk gewoon eerder dat de kern niet juist gebalanceerd is. Bij Club kan ongeveer elke supporter de basis 11 zo opnoemen, dat is bij rsca onmogelijk want die basis 11 bestaat gewoon niet.
Ondanks veel spelers het gehad hebben met Hasi zou hij dus toch effectief nog aanblijven.![]()
Vind dat toch straf dat “journalisten” gaan concluderen dat alle spelers achter Hasi staan, omdat ze hun best doen. Dat is toch helemaal geen feit? Dat weten die toch niet.Er is toch een groot verschil met hoe de spelers van anderlecht gisteren voor de dag kwamen versus bijvoorbeeld die van de Rangers...
Dus ik kan wel ergens volgen dat Hasi niet het grote probleem is dat opgelost moet worden, denk gewoon eerder dat de kern niet juist gebalanceerd is. Bij Club kan ongeveer elke supporter de basis 11 zo opnoemen, dat is bij rsca onmogelijk want die basis 11 bestaat gewoon niet.
Iedereen wilt daar weg met hoe het nu looptMisschien doen ze juist hun best om nog verkocht te geraken!
Echt een van de grootste hiel likkers PVDB, vroeger had ik daar echt respect voor maar momenteel is dat echt een hondje.Opvallend verschil tss VTM en Sporza/HNB over vandaag. Vtm durft de sportieve blunders benoemen, PVDB wil dan weer vooral focussen op wat Coucke 7 jaar geleden deed.
Als je hoort dat WVDH zo'n tiran is/was binnen rsca naar andere personeelsleden toe, dan betwijfel ik ten zeerste of die zich nu zomaar gaat neerleggen bij deze coup van Coucke -> lijkt me eerder dat die er nu als bestuurslid alles aan gaat doen om het Coucke lastig te maken, zo'n groot ego dat nu gekrenkt is, die gaat wraak willen lijkt me.Wel goed van Coucke om het zo publiekelijk te brengen, dan zullen de pionnen van Vandenhaute in de RvB toch twee keer nadenken over hoe ze gaan stemmen. VDH aan boord houden is door deze move eigenlijk onmogelijk geworden.
Er gaan wel oplossingen moeten gezocht worden voor VDH zijn aandelen, met die blokkeringsminderheid heeft hij de club nog altijd in zijn greep.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze snel terug kampioen gaan spelen, want dat betekent in 1 seizoen én Club én Union én Genk achter hun laten. En zonder CL gaat het toch veel geld kosten van de aandeelhouders om de gap met de top3 te dichten.Ik vermoed dat Coucke in zijn adresboekje wel een paar (buitenlandse) zakenrelaties heeft staan voor wie die aandelen speelgeld zijn. Ze moeten het nog willen ook natuurlijk.
hmm, niets?Union heeft niets te maken met Brighton dus waarom zou er geld naar daar vloeien? Ze gebruiken beide dezelfde data-tool voor hun transfers, al heb ik de indruk dat die tool gisteren niet goed marcheerde als ze plots afkomen met Schoofs en Patris
Het verband tussen de Belgische voetbalclub Union Saint-Gilloise en de Engelse club Brighton & Hove Albion is de gedeelde (voormalige) eigenaar, de Britse gokmiljardair Tony Bloom.
Door de banden met Bloom, konden de clubs in het verleden gebruikmaken van elkaars expertise en scoutingnetwerk. Zo werden er regelmatig spelers uitgewisseld, zoals Kaoru Mitoma en Simon Adingra.
- Tony Bloom is sinds 2009 de eigenaar en voorzitter van Brighton & Hove Albion.
- In 2018 werd hij ook meerderheidsaandeelhouder van Union Sint-Gillis.
Belangrijke wijziging:
Om te voldoen aan de regels van de UEFA met betrekking tot het bezit van meerdere clubs in dezelfde Europese competitie (in dit geval de Europa League), heeft Tony Bloom zijn meerderheidsbelang in Union Saint-Gilloise in juli 2023 overgedragen aan zijn zakenpartner Alex Muzio. Bloom bleef wel een minderheidsaandeelhouder. Door deze verschuiving in de eigendomsstructuur werden de banden tussen beide clubs op papier losser gemaakt, zodat ze allebei konden deelnemen aan de Europa League. Er werd ook een verbod ingesteld op onderlinge transfers tussen de clubs.
Hoewel de formele banden zijn veranderd, blijft de historische connectie via Tony Bloom en het gedeelde succes in de afgelopen jaren een belangrijk onderdeel van hun verhaal.
Coucke heeft inderdaad iets achter de hand, anders had die nu niet publiekelijk dit gedaan. Hij ging gisteren met iets naar buiten komen ook, dat de positie van VDH onwerkbaar ging maken. Dat zie je aan de vlucht voorruit van VDH gisteren morgen. Anders zou Coucke dat nooit doen. Dat is geen dommerik.Ik vermoed dat Coucke in zijn adresboekje wel een paar (buitenlandse) zakenrelaties heeft staan voor wie die aandelen speelgeld zijn. Ze moeten het nog willen ook natuurlijk.