Hans Moleman
Well-known member
Wie denkt dat misschien?Denk nu ni met vetrek van vanhaute da alle ballen erin gaan invallen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie denkt dat misschien?Denk nu ni met vetrek van vanhaute da alle ballen erin gaan invallen
Heel bizarre vergelijkingen.kompany, lukaku… altijd die nostalgie.
Is typisch Anderlecht: alle hoop op sterren uit het verleden, is het niet als voetballer, dan wel voor bestuur.
Misschien Jan Koller terughalen? Radzinski?
Zelfs Michael Verschueren (zoon van) is nu een naam waar men zich aan vastklampt.
Jaren terug nochtans nooit voor vol aanzien.
vooruitkijken.
En misschien is het nu gewoon eens aan andere ploegen,
Union was vroeger top, daarna gedegradeerd en nu terug.
Elke ploeg heeft zjjn periodes. Die van RSCA is mss gewoon voorbij?
De beste periode van rsca was nadat ze de hele ploeg van Kv Mechelen hadden overgekocht- er schort daar dus al enkele decennia wat aan het beleid.
Voortdurende trainerscarroussel duurt bv ook al van voor de intrede van Wouter (geen fan van Wouter trouwens).
Ik ben het zeker niet volledig oneens, maar Ajax is net zo goed ook het bewijs dat die ex-spelers met het Ajax-DNA (wat ik trouwens echt een vreselijke term vind) niet per definitie ook goed gaat zijn voor de club. Ik ben zelfs niet overtuigd of de balans tussen de goede en de slechte positief gaat uitdraaien als ik zie wat allemaal bij Ajax is gepasseerd.Heel bizarre vergelijkingen.
Het gaat hier veel verder dan meedoen voor de titel hè.
Het gaat hier om het DNA en de clubcultuur.
Een Kompany, Vanden Borre, Tielemans, Debast, Lukaku, … dat zijn kinderen van het huis. Opgegroeid op Neerpede. Zij snappen de club.
Bij Ajax heb je ook een raad van commissarissen met oud spelers die de club in goede banen leiden. En het DNA proberen bewaken.
Koller en Radzinski zijn gewoon passanten die hier niet eens zo lang gespeeld hebben.
Verschueren deed het idd niet goed als sportief directeur, maar itt Wouter, heeft die dat wel ingezien. En is daarom misschien wel een goed figuur als voorzitter. Gezien dat ook iemand is die deels op onze club opgroeide.
Onze club heeft idd stabiliteit nodig, maar ook kennis, en mensen die de clubcultuur bewaken. Zowat alles dat de laatste 3 jaar werd verloochend door de man in charge en zijn gezellen.
Dus ja, ik vind dat heel belangrijk dat mensen als Kompany en Lukaku onze club helpen om zijn eigenheid te behouden.
Daarnaast blijft Anderlecht ondanks alles gewoon een heel aantrekkelijk product. Maar wordt het potentieel al jaren onderbenut door een gebrek aan visie.
Tuurlijk niet.Tavolieri zegt dat Kompany en Verschueren bij de vergadering waren. Sascha zit er sowieso vaak naast, maar dit geloof ik toch ook nooit. No way dat die die 2 daar gaan zitten bij die vergadering.
En toch denk ik dat een filosofie hebben en proberen bewaren beter is dan het niet hebben en zomaar wat doen.Ik ben het zeker niet volledig oneens, maar Ajax is net zo goed ook het bewijs dat die ex-spelers met het Ajax-DNA (wat ik trouwens echt een vreselijke term vind) niet per definitie ook goed gaat zijn voor de club. Ik ben zelfs niet overtuigd of de balans tussen de goede en de slechte positief gaat uitdraaien als ik zie wat allemaal bij Ajax is gepasseerd.
Edit: en als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of een Lukaku de juiste man is. Die is zo gevoelig voor kritiek en andere meningen dat dat evengoed serieus kan gaan botsen. Zelfs al heeft hij zonder twijfel de beste bedoelingen met Anderlecht voor.
Uiteraard, ik wil alleen maar aangeven dat het niet per se een succes hoeft te zijn. Natuurlijk moet er ergens een balans zijn tussen mensen met een hart voor de club en mensen die zakelijk kunnen handelen.En toch denk ik dat een filosofie hebben en proberen bewaren beter is dan het niet hebben en zomaar wat doen.
Alleen al het idee om dominant te spelen met technisch verzorgd voetbal, is een idee dat door sommigen de vuilbak in gegooid wordt en dan vraag je je toch af waar je nog voor zit te supporteren. Bv. Kompany kwam indertijd naar de club met allerlei ideeën om ook Neerpede te moderniseren, zaken die hij gezien had bij hele goeie clubs en trainers. Het voetbal staat niet stil natuurlijk. Het was niet dat hij gewoon wilde doen zoals vroeger.
Dat er aan de uitwerking gesleuteld kan worden: tuurlijk.
Een bedrijf zonder visie is ten dode opgeschreven.
Ma zo euforie bij bepaalde mensenWie denkt dat misschien?
Dominant en technisch verzorgd voetbal spelen is ook zo een dooddoener, alsof er 1 ploeg is die dat niet wil spelen en waar ze in de jeugd zeggen dat de bal bij elke controle 3 meter verliezen aanvaardbaar is. Het voetbal is ook gewoon gewoon niet meer te vergelijken met 30 jaar geleden, vandaag de dag kom je er niet met de techniek alleen maar is het fysieke minstens even belangrijk.
Of het zou moeten zijn dat je zoals Mulder wil spelen waar de goede voetballers niet moeten meehelpen in balverlies.
Als ik nu moet lezen dat Kompany Neerpede ook wou moderniseren deelde hij eigenlijk de visie van Wouter?
Terecht imo.Ma zo euforie bij bepaalde mensen
Ik heb daar weinig zicht op maar is een eerste stap in de goede richting volgens jullie, maar er kan nog veel verkeerd gaan. Tenslotte is het op het veld dat moet gebeuren. Maar het begint met goede beslissingen buiten het veld dus ik hoop voor jullie het besteTerecht imo.
Er is een eerste noodzakelijke stap genomen om uit deze malaise te komen. Waardoor we terug kunnen beginnen opbouwen wat de laatste 3 jaar is afgebroken.
Voor mensen die het niet goed begrijpen, lees het Humo artikel (nog eens), of luister naar de Radio Radzinski met Jan Hauspie. Daar zie je gewoon dat met deze Wouter Vandenhaute, die alle macht van de dagelijkse werking had, niet valt te werken.
De man had dan wel het beste voor met de club. Maar als je visieloos lukraak dingen beslist, omdat je zo graag dingen wil hervormen, en tegelijk niet kan inzien als je slecht bezig bent of wil luisteren naar mensen die het beter weten, dan kan je echt heel veel kapot maken.
Maar je hebt wel gelijk, we zijn er nog lang niet. Maar je hoort toch her en der positieve signalen. En ik kan mij hopelijk snel weer gaan ergeren als we verliezen, want de laatste 3 seizoenen boeide het mij weinig, en was een verliesmatch een frustratie bij Vandenhaute, wat ik dan weer kon appreciëren, om hem daar te zien blazen in de tribune.
Inderdaad. Wouter weg is nog maar stap 1 van de zovele stappen die genomen moet worden.Of het nu een pak beter wordt is natuurlijk afwachten, maar ik begrijp de euforie bij het vertrek van Wouter wel. Die man is gewoon compleet onbekwaam en te arrogant om het door te hebben.