Malaise bij Anderlecht

Het enige wat Kompany mee invulde was 2-3 mensen in zijn technische staff (zoals elke trainer dat bij elke club doet, hij heeft die mensen ook meegenomen naar Burnley en nadien Bayern), verder heeft die in de club niets qua namen ingevuld. Dat er een machtsdiscussie was tussen hem en VDH-Verbeke is waar, maar dat ging louter om het sportieve beleid van de eerste ploeg, over taktiek, wissels en namen. Kompany moest zich verantwoorden aan een voetbalanalfabeet zoals Vandenhaute, puur over bv. taktische keuzes. Daar botste het. Vandenhaute heeft er dan alles aan gedaan hem buiten te werken. We zien nu wie er laatst lacht.
Neen, het was niet enkel zijn technische staf die moest binnengeloodst worden want dat is inderdaad doodnormaal en Ngalula zit ook mee op de bank bij Bayern als ik me niet vergis. Goede bedoelingen van Kompany, maar niet meteen Anderlecht materiaal op het eerste zicht, niet het cv dat men zou vereisen. Maar dat werd ook gezien als deel van de machtstrijd.

Neen, het was niet enkel zijn technische staf die moest binnengeloodst worden want dat is inderdaad doodnormaal en Ngalula zit ook mee op de bank bij Bayern als ik me niet vergis. Goede bedoelingen van Kompany, maar niet meteen Anderlecht materiaal op het eerste zicht, niet het cv dat men zou vereisen. Maar dat werd ook gezien als deel van de machtstrijd.
Wie dan nog?

Ngalula zit daar idd. Niet abnormaal dat Kompany iemand naast hem zet die hij vertrouwt om mee samen te werken. Jij kent zijn meerwaarde afgaande op zijn CV?

Ngalula is beginnen voetballen met Kompany bij Rsca. Kent dus ook het reilen en zeilen op Anderlecht en Neerpede.

Volgens mij ook door Kompany bij BX Brussels gezet? Zijn broer Junior is er trouwens nog TD

Heeft ook nog in de jeugd en zelfs 1e ploeg van Man United gespeeld.
Als trainer geen groots parcours, mja zo zijn er nog wel assistenten zeker?

Ngalula perfect figuur voor zo’n rol. De T1 vertrouwt hem, heeft zelf ervaring op Anderlecht en in een kleedkamer aan de top van Engeland.

Alles beter dan een Geert Emmerechts zeg ik altijd maar.

Wie dan nog?

Ngalula zit daar idd. Niet abnormaal dat Kompany iemand naast hem zet die hij vertrouwt om mee samen te werken. Jij kent zijn meerwaarde afgaande op zijn CV?
Again, duidelijk dat ik het niet over hem heb. En ja ik kan wel op basis van een cv veel mensen filteren, letterlijk de bestaansreden van een cv. :unsure:

Er waren andere jeugdvrienden etc die op de loonlijst van RSCA moesten. Hun namen weet ik niet (meer), maar dat waren jobs van PA van Kompany tot jeugdtrainers etc die moesten wijken voor hen.

Ngalula is beginnen voetballen met Kompany bij Rsca. Kent dus ook het reilen en zeilen op Anderlecht en Neerpede.

Volgens mij ook door Kompany bij BX Brussels gezet? Zijn broer Junior is er trouwens nog TD

Heeft ook nog in de jeugd en zelfs 1e ploeg van Man United gespeeld.
Als trainer geen groots parcours, mja zo zijn er nog wel assistenten zeker?
Klopt, was inderdaad de enige met correcte adelbrieven en die stond niet ter discussie. Uw T2 en T3 zijn vrij te kiezen doorgaans he. Eentje om uw tactiek bij te schaven en eentje om de kegels te zetten.

Wel, call me Wendy maar als de grootste kontenlikker der Anderlechtvolgers in HNB een heel stuk gaat schrijven over hoe de opleiding op Neerpede weer hersteld moet worden na de doortocht van het vorige bestuur, dan is er iets nakende zou ik zeggen.

Twee weken geleden klonk het nog dat de lijn-Verbeke anders was maar wel gevolgd zou blijven. Nu wordt er openlijk geschreven dat ze het verkloot hebben door hun kopiegedrag en ze het DNA moeten herstellen.

Nutteloze discussie natuurlijk, maar er is ook geen enkele reden waarom je zou denken dat Lukaku wél een goeie visie zou hebben imo. Ten opzichte van een Kompany heeft die helemaal niet hetzelfde (voetbal)intellect naar mijn idee, maar goed daar kan ik verkeerd in zijn.

En "de club snappen" en "neerpede gasten", wat is dat?
Voor mij, als buitenstaander, zijn dat van die loze begrippen die vooral heel nostaglisch klinken.
Waarschijnlijk bedoel je dus gewoon "technisch verfijnd voetbal van achteruit" ofzo?

Imo moet je daar voor niet per se personen hebben die "de club snappen" of "neerpede gasten" zijn, gewoon mensen met juiste voetbalvisie/intellect anno 2025, zoals bij de meeste topploegen (in hun respectievelijke competities), dergelijk voetbal de norm is.

Vandehaute & Verbeke zijn dat duidelijk niet, van die andere heb ik nog nooit gehoord.
Kunnen Lukaku, Kompany of Kindermans dat zijn, misschien wel, maar het is precies of die gaan dat met zekerheid komen oplossen wegens hun verleden, daar geloof ik niet echt in.
Ze hebben natuurlijk de naam die internationaal bekend is , wat vele mensen vergeten of denk je dat de Nmecha's en Zirkzee's bij ons hadden gevoetbald als Kompany er niet persoonlijk had meegebeld ?
DAT vind ik nog veel belangrijker :)
Kompany heeft ook gewoon teveel bagger gekregen ( en tegenwerking van Meneer Koers) en stond aan het begin van zen trainerscarriere .
Vandaag heeft Bayern de beste start ooit in zen clubgeschiedenis en de meeste goals ( er zijn daar al vele toptrainers gepasseerd die het zelfs minder deden )

Wel, call me Wendy maar als de grootste kontenlikker der Anderlechtvolgers in HNB een heel stuk gaat schrijven over hoe de opleiding op Neerpede weer hersteld moet worden na de doortocht van het vorige bestuur, dan is er iets nakende zou ik zeggen.

Twee weken geleden klonk het nog dat de lijn-Verbeke anders was maar wel gevolgd zou blijven. Nu wordt er openlijk geschreven dat ze het verkloot hebben door hun kopiegedrag en ze het DNA moeten herstellen.
Was natuurlijk wel Benoit Haegeman die dat zei. Maar zou een paar weken geleden idd gewoon niet geïnterviewd worden.

Verschueren en Bornauw terug, da’s ook een fuck you naar Vandenhautte.
Ik neem aan dat het nog maar het begin is want je gaat toch geen voorzitter boven een CEO boven een CEO Sports boven een Sportief directeur zetten? Daar moet nog volk weg ook toch?

Verschueren en Bornauw terug, da’s ook een fuck you naar Vandenhautte.
Ik neem aan dat het nog maar het begin is want je gaat toch geen voorzitter boven een CEO boven een CEO Sports boven een Sportief directeur zetten? Daar moet nog volk weg ook toch?
Ik denk dat zowel Borguet en Renard het toch warm beginnen voelen onder hun voeten.

Benieuwd of Wouter en zijn pionnen moeilijk gaan doen vandaag op de RvB of niet.

Het wordt opnieuw een niet-uitvoerende voorzitter dus zonder echt beslissingsrecht dus eigenlijk komt de macht nu te liggen bij Bornauw. En er zal nog wel gesnoeid worden, het zou mij niet verwonderen eenmaal die 2 aan de macht zijn dat de pionnen van Vandenhaute eruit vliegen

Niet opnieuw.
Vandenhautte is nooit een niet-uitvoerende voorzitter geweest. Die heeft altijd het liefst zijn tijd gespendeerd waar hij die bij elk bedrijf graag spendeert: vanachter de schermen zich met letterlijk alles moeien, aan alle touwtjes trekken. Vraag maar aan eender wie op de club.
Dat was pure window-dressing om de kritiek af te doen. Hij heeft zich 2 keer heel ongemakkelijk gevoeld, toen hij het moest komen uitleggen in de pers. Dat was zijn ding niet.

Bovendien denk ik dat de komst van Verschueren gepaard zal gaan (op termijn) met andere investeerders. In principe wordt een voorzitter van een RVB altijd aangeduid onder de aandeelhouders/afgevaardigden. Dat hij het meer protocollair wordt lijkt me logisch, gezien hij zijn job bij de ECA niet zal opgeven. Hij heeft ook geleerd uit zijn vorige periode en geeft toe dat hij niet de man was om zelf transfers te gaan bepalen.

Met opnieuw bedoel ik dus op papier want het is idd geweten dat dit in geval van Vandenhaute gewoon dikke zever was. Maar ik zie Verschueren Jr zich er wel aan houden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan