Malaise bij Anderlecht

Het bestuur kan niet anders dan Hasi buitengooien hoor. Ik denk dat daar niet meer over te twijfelen valt. Als je hem nu niet buiten gooit, dan moet je dat de rest van het seizoen ook niet meer doen. Dan is het gewoon het seizoen vol maken met Hasi en uitkijken voor iets nieuws voor volgend seizoen.

Het gaat gebeuren vandaag.

Maar blijkbaar wel een crisisvergadering….
Zouden ze Hasi buiten gooien?
Wie komt er dan best in de plaats? :)
Mij lijkt me dat je niemand meer moet binnen halen. Gewoon iemand uit de staff laten over nemen (Biglia?). En dan in de zomer met een propere lei beginnen.
En anders Fink ofzo zeker?

Ook onnozel om Renard een trainer te laten kiezen natuurlijk, terwijl duidelijk is dat deze ook zo snel mogelijk weg moet.

Borguet trouwens ook op een veel te belangrijke positie voor zijn skills.

Allemaal naweeën van het hele Vandenhaute beleid. Had oprecht gehoopt dat men al sneller ging schakelen. Deze club heeft voetbalkennis nodig aan de top. Iets wat Borguet, Bornauw, Verschuren, Coucke en Renard gewoon ontbreekt. Daar moet echt in geïnvesteerd worden. En Borguet en Renard moeten zo snel mogelijk weg!

Ik mis nog altijd echte voetbalkennis in de bestuurskamer. Het hele organigram zit nog altijd niet juist in elkaar. Er is 1 grote verbetering gebeurd: dat is het buitenjassen van Vandenhaute (en in zijn zog Verbeke). Dat was iemand die de oorlog had verklaard met alles dat van Anderlecht Anderlecht maakte. Iemand die vond dat de Anderlechtcultuur (met daarin ook grote believers als Kompany en Kindermans) niet meer van deze tijd was en dat eens allemaal ging aan de kant schuiven.
Wel, die oprechte Anderlechthater is er niet meer en dat is goed. Er zitten terug mensen die Anderlecht graag zien en dat maakt dat ik weer kan meeleven, vanop een afstand. Maar da's niet genoeg.

Verschueren als voorzitter? Ideaal. Man die wel degelijk houdt van Anderlecht en kansen wilt geven aan mensen die houden van Anderlecht. Een beetje protocollair het uithangsbord en de netwerkingman uithangen. Prima.
Bornauw? Competente zakenman en nuttig in de club, maar echte voetbalkennis? Goh. Hij zal zich mogen bewijzen nu.

De positie van Renard moet beter maar is ook verdomd lastig. Er lopen bijna geen TD's rond die een garantie op succes zijn én dat in onze filosofie kunnen/willen doen. Ik blijf denken dat vroeg of laat Frutos daar wel eens geprobeerd gaat worden.

En de trainer? Tja, mijn mening is gekend. Ze hebben de slechtste trainer in de geschiedenis van de club terug gehaald. Slecht in zijn eerste periode (op enkele maanden shock-effect na), slecht in Polen, slecht in Griekenland, meh in het Midden-Oosten, nadien even ok maar dan weer reteslecht bij KVM, en vanaf het begin slecht bij zijn tweede periode-Anderlecht. Maar om god-weet-welke-reden vinden al die mensen die ik hoog aansla die dus goed he. Dit is niet enkel Vandenhaute (die hem voor alle duidelijkheid gehaald heeft), ook Kompany had hem hoog zitten, ook Lukaku heeft hem hoog zitten en ook Verschueren heeft hem hoog zitten. Ik snap dat oprecht niet. Zal wel iets met de menselijke relaties hebben, als ploegmaat was dat blijkbaar wel een hele nuttige en stille ondersteunende kracht voor iedereen.

Soit, op de duur nemen de resultaten toch over van de menselijkheid en zullen ze allemaal wel inzien dat die man het niet kan. Maar alweer veel te laat uiteraard. En wie dan? Mijn paars hart zegt gokje wagen met Maarten Martens, maar of dat een garantie is weet ik ook niet. Bij AZ waren ze er de laatste tijd niet zo heel enthousiast meer over.

En misschien niet echt over Anderlecht maar waar in godsnaam hangt Thomas Vermaelen nu uit? Dat was toch een van de nieuwe kroonprinsen van het Belgische voetbal? Iedereen had hem hoog zitten, was even in beeld bij STVV en nadien niks meer? Haal die eens binnen als T2 of zo, of als beloftencoach.

En misschien niet echt over Anderlecht maar waar in godsnaam hangt Thomas Vermaelen nu uit? Dat was toch een van de nieuwe kroonprinsen van het Belgische voetbal? Iedereen had hem hoog zitten, was even in beeld bij STVV en nadien niks meer? Haal die eens binnen als T2 of zo, of als beloftencoach.
Ja, en als trainer van Jong-Ajax was die ook even in beeld, maar nu toch al een hele lange tijd niets meer. En je leest er ook niets meer over. Heel vreemd.

Het moet zijn dat hij professioneel dan toch andere paden bewandelt? Of een sabbat periode neemt? Je weet ook niet wat er allemaal privé speelt natuurlijk.

Soms denk ik dat alles binnen de voetballerij de juiste mensen kennen is, punt

Ja, en als trainer van Jong-Ajax was die ook even in beeld, maar nu toch al een hele lange tijd niets meer. En je leest er ook niets meer over. Heel vreemd.

Het moet zijn dat hij professioneel dan toch andere paden bewandelt? Of een sabbat periode neemt? Je weet ook niet wat er allemaal privé speelt natuurlijk.

Is dat niet de bondscoach van de nationale U20 tegenwoordig?

Die mag voor mij zeker eens kans krijgen bij de Futures, want van die Jelle Coen hoor ik ook maar weinig goeds.

Het bestuur kan niet anders dan Hasi buitengooien hoor. Ik denk dat daar niet meer over te twijfelen valt. Als je hem nu niet buiten gooit, dan moet je dat de rest van het seizoen ook niet meer doen. Dan is het gewoon het seizoen vol maken met Hasi en uitkijken voor iets nieuws voor volgend seizoen.

Het gaat gebeuren vandaag.
Ok, niet dan... :unsure:

Vasquez met een goal en MOTM bij zijn debuut 🙃
Al die spelers dat vertrekken , doen het op een ander goed. Spelen op een ander wel meteen in het team. Dat heb je met een trainer die de naam trainer niet waard is. Dit is net hetzelfde hieronder met Ozcan:

De onvrede groeit. Het bestuur oordeelt dat er meer uit deze kern valt te halen, zelfs al heeft de selectie zijn gebreken. Er worden Besnik Hasi een aantal zaken verweten. Eerst en vooral dat hij zijn spelersgroep niet optimaal benut. Zoals huurling Yasin Özcan eerst zes maanden amper gebruiken, terwijl nu opeens blijkt dat hij toch iets kan. Net nu Besiktas hem wil wegplukken. Daarnaast dat hij pas risico’s neemt en offensiever gaat spelen als de coach zijn vel moet redden. Eens hij safe zit, gaat RSCA weer meer achteruit leunen in plaats van full gass te blijven gaan.

Al die spelers dat vertrekken , doen het op een ander goed. Spelen op een ander wel meteen in het team. Dat heb je met een trainer die de naam trainer niet waard is. Dit is net hetzelfde hieronder met Ozcan:

De onvrede groeit. Het bestuur oordeelt dat er meer uit deze kern valt te halen, zelfs al heeft de selectie zijn gebreken. Er worden Besnik Hasi een aantal zaken verweten. Eerst en vooral dat hij zijn spelersgroep niet optimaal benut. Zoals huurling Yasin Özcan eerst zes maanden amper gebruiken, terwijl nu opeens blijkt dat hij toch iets kan. Net nu Besiktas hem wil wegplukken. Daarnaast dat hij pas risico’s neemt en offensiever gaat spelen als de coach zijn vel moet redden. Eens hij safe zit, gaat RSCA weer meer achteruit leunen in plaats van full gass te blijven gaan.
Ik wil Hasi nu niet verdedigen, want die is duidelijk niet bekwaam om coach van Anderlecht te zijn, maar het is allemaal wel heel voorbarig. Vazquez heeft ocharme 1 match gespeeld en Ozcan 132 minuten. Bij Vazquez zie je gewoon duidelijk dat hij niet het niveau heeft of type speler is dat Anderlecht nodig heeft. Die Ozcan is ook nog maar de vraag of het iets is. Anderlecht heeft gewoon ook een zeer matige kern. Wat natuurlijk niet verklaart waarom je punten laat liggen tegen een Dender bijvoorbeeld, maar te veel verwachtingen moet het bestuur ook niet hebben.

Ik wil Hasi nu niet verdedigen, want die is duidelijk niet bekwaam om coach van Anderlecht te zijn, maar het is allemaal wel heel voorbarig. Vazquez heeft ocharme 1 match gespeeld en Ozcan 132 minuten. Bij Vazquez zie je gewoon duidelijk dat hij niet het niveau heeft of type speler is dat Anderlecht nodig heeft. Die Ozcan is ook nog maar de vraag of het iets is. Anderlecht heeft gewoon ook een zeer matige kern. Wat natuurlijk niet verklaart waarom je punten laat liggen tegen een Dender bijvoorbeeld, maar te veel verwachtingen moet het bestuur ook niet hebben.
Nee dat begrijp ik hoor. Maar het is toch frappant dat alle spelers die vertrekken, die ook niet fysiek voldoen om nog maar in te vallen volgens onze patron bij een andere club vanaf minuut 1 kunnen meedoen. Waar zit dan de logica bij Hasi?

Een Vazquez mankeert uiteraard veel voetballend vermogen. Maar de kwaliteit van aanspelen en voorzetten lagen gisteren bij Getafe een pak hoger dan bij Anderlecht. Als je dan een gebrekkige spits ook totaal verkeerd inpast en laat aanspelen. Dan heb je als trainer ook boter op je hoofd. Dan moet je maar anders spelen zodat die mensen wel kunnen renderen.

We krijgen trouwens de meeste rode lampjes van de pers :woohoo:

Laatst bewerkt:
Ik vraag me toch af op basis van wat een ploeg uit La Liga die Vazquez is komen halen.
Getafe is alles behalve een hoogvlieger, maar het blijft een ploeg in La Liga?

Terug
Bovenaan