Malaise bij Anderlecht

Dat was Deila en ook niet de assistent die overnam. Assistent die overneemt vind ik nlg zo een raar gegeven, of wel werd die genegeerd door de eerste trainer ofwel gaf hij zijn antwoorden op de problemen niet door?
Of het is gewoon meer van hetzelfde?
inderdaad , alleen vind ik het soms raar dat de assistent het overneemt het wel marcheert

Dat was Deila en ook niet de assistent die overnam. Assistent die overneemt vind ik nlg zo een raar gegeven, of wel werd die genegeerd door de eerste trainer ofwel gaf hij zijn antwoorden op de problemen niet door?
Of het is gewoon meer van hetzelfde?
Er werd gecommuniceerd dat Still tijdelijk overpakt tot er een nieuwe T1 gevonden is, dat is dus gewoon tijd winnen.
Hoewel je nu al weet dat als ze stoemelings tegen Antwerp winnen, hij een vast contract krijgt. Zo kortzichtig zijn ze helaas vaak wel. Nu, Hasi zelf is de beste anekdote dat een assistent soms wel een verschil kan maken, toen hij overnam van Vandenbrom.

Er werd gecommuniceerd dat Still tijdelijk overpakt tot er een nieuwe T1 gevonden is, dat is dus gewoon tijd winnen.
Hoewel je nu al weet dat als ze stoemelings tegen Antwerp winnen, hij een vast contract krijgt. Zo kortzichtig zijn ze helaas vaak wel. Nu, Hasi zelf is de beste anekdote dat een assistent soms wel een verschil kan maken, toen hij overnam van Vandenbrom.
Klopt, op korte termijn.

Benieuwd wat ze nu gaan doen. Er blijft een groot gebrek aan een echt voetbaldier die de touwtjes in handen moet nemen. Al blij dat Bornauw hier de knoop heeft durven doorhakken. Maar nu? Gaan ze verder komen dan Fink of Still?
Renard moet eigenlijk mee vliegen nu. Dat kan toch ook niet meer. Ik ben voorstander van iemand die jonge talenten opspoort en haalt, maar daar zit nog altijd dat vieze propere-handen-geurtje aan (zaak loopt nog altijd) en als je hem nu ziet doen en al die rommel ziet arriveren (vooral de Futures is hallucinant) vraag je je toch af met welke makelaar hij zich weer rijk aan 't maken is.
Die geeft vreselijk veel geld uit aan pure middelmaat (Bertaccini, den Benito Raman van Italië, Hey, Sikan, Llansana), gaat huurspelers halen waar de trainer weigert mee te werken (Ilic, Ozcan) - zo ne Diarra is 't toch ook weer niet - en zit de B-kern op te vullen met een hoop jonge rommel dat wel de plaats inneemt van Neerpede maar als puntje bij paaltje komt helemaal niet beter blijkt te zijn. Over Cvetkovic, Camara (ook niet zo moeilijk) en Saliba kan je nog wat positief zijn maar daar stopt het dan zowat. Magertjes allemaal, Olivier.

En al dat gezever dat nu opduikt in de analyses over "de spelers hebben ook schuld". Ja duh. De spelers staan op het veld. Tuurlijk.
Maar laat het nu net de trainer zijn die daar iets van moet maken? Als spelers zich niet inzetten, dan is dat toch ergens ook wel de trainer die dat niet gemotiveerd krijgt? Laat "spelers oppeppen" nu net het enige en hoofd-argument te zijn dat ze indertijd de pers in zwierden om Hasi te proberen.

Grinta grinta grinta.
Zo zat gehoord. Trainers die daarop focussen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Da's het equivalent van onze trainer in provinciale die niet verder kwam dan "ja mannen goed uw best doen vandaag he".

Beetje staan brullen naast de kant, u belachelijk maken. Veel meer was hij als speler al niet en veel meer is hij als trainer ook niet. Ik gruwel van dat soort figuren. Dat is geen lange-termijn-verhaal. De geluiden uit de club waren ook dat hij zich heel beleefd en beminnelijk en koest hield in zijn eerste weken, tot zijn contract omgezet werd in eentje van onbepaalde duur en toen begon hij weer alles en iedereen uit te kafferen. Als grinta uw enige kwaliteit is als trainer, en uw ploeg staat op het veld als platte patatten, dan zijt ge uw basis kwijt hoor. Wat die overroepen figuren als Bertaccini en Coosemans die beide pollekes mogen kussen voor de situatie waarin ze verkeren ook mogen roepen. Die weten immers dat bij een nieuwe trainer hun status mogelijk snel terug bij af is.

En al dat gezever dat nu opduikt in de analyses over "de spelers hebben ook schuld". Ja duh. De spelers staan op het veld. Tuurlijk.
Maar laat het nu net de trainer zijn die daar iets van moet maken? Als spelers zich niet inzetten, dan is dat toch ergens ook wel de trainer die dat niet gemotiveerd krijgt? Laat "spelers oppeppen" nu net het enige en hoofd-argument te zijn dat ze indertijd de pers in zwierden om Hasi te proberen.
Ik heb Hasi altijd al een 'meh' trainer gevonden maar van een boerenpaard kan je natuurlijk geen hengst maken. En jammer genoeg (ik zeg dit niet graag en voor velen ga ik te streng wezen maar ik ben liever te streng dan te braaf en kritiekloos) is Anderlecht momenteel een boerenploeg. Zijn grootste verdienste was dat hij iedereen in bescherming nam.

Niet morgen, is al volop bezig

Renard heeft er bijna zijn derde transferperiode als ‘Chief Technical Officer’ van Anderlecht opzitten.

Met Renard moest het allemaal jonger. Diende er meerwaarde gecreëerd te worden. Zijn neus voor talent werd geroemd, maar kunnen we eens ten goede het rapport van Renard maken na drie mercato’s? Welke topper heeft hij nu eigenlijk naar het Park weten te halen? César Huerta? Lucas Hey? Nathan Saliba? Of de reeds weer vertrokken Yasin Özcan en Cedric Hatenboer?
Pffff…
En kom niet af met het excuus dat Renard geen budget ter beschikking heeft gekregen om zijn stempel te drukken op Anderlecht. Alles bij elkaar opgeteld, gaf hij al bijna 30 miljoen euro uit. De return on investment: verwaarloosbaar.

Besnik Hasi gaf uiteindelijk eveneens toe dat wederom Nathan De Cat zijn beste speler op het veld was.
Nathan De Cat. Een jongen van 17. Een jongen uit de eigen jeugd. Geen vondst van de ‘Chief Technical Officer’ dus.

--

Maar goed eigenlijk zit het al goed scheef op het hoogste niveau: "Het bestuur"

Laatst bewerkt:
Ja, das mijn fout. Ik had ergens een tweet/bericht gelezen dat Still overpakt. Stond geen tijdelijk bij dus dacht dat het effectief overnemen was.

Ik heb Hasi altijd al een 'meh' trainer gevonden maar van een boerenpaard kan je natuurlijk geen hengst maken. En jammer genoeg (ik zeg dit niet graag en voor velen ga ik te streng wezen maar ik ben liever te streng dan te braaf en kritiekloos) is Anderlecht momenteel een boerenploeg. Zijn grootste verdienste was dat hij iedereen in bescherming nam.

Absoluut dat de kern problematisch is, maar als ze nu in deze flow blijven doordoen zakken ze uit PO1 en zo zwak is dat geheel toch ook niet uiteindelijk. Pakweg STVV heeft nu ook weer geen betere spelers, alleen zit daar wel iemand die weet wat hij doet met een kern.

Maar goed eigenlijk zit het al goed scheef op het hoogste niveau: "Het bestuur"

Het bestuur als in Bornauw/Verschueren zijn op zijn minst alweer mensen die hun beperkingen kennen, Anderlecht respecteren en niet denken het beter te weten.
Maar of ze in staat zijn de juiste toppers te vinden en aan te trekken, we zullen zien. Maar deze 2 zijn niet de mensen die Renard en/of Hasi daar neergezet hebben, integendeel.

Grinta grinta grinta.
Zo zat gehoord. Trainers die daarop focussen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. Da's het equivalent van onze trainer in provinciale die niet verder kwam dan "ja mannen goed uw best doen vandaag he".

Beetje staan brullen naast de kant, u belachelijk maken.

Dat hm al eens begon met spelers naar hun kwaliteiten te zetten

Sardella en N'Diaye zijn aanvallende backs met veel snelheid, die komen nog amper over de middellijn, laat staan dat die eens de achterlijn halen - dat is een opdracht van want onder Hubert en Riemer konden ze het wel

Hey heeft vierkante voeten, maar die stelt hij liever op dan Ozcan en Ilic.. ergste is dan dat Kana wel kan voetballen en die moet tegen zijn voet staan daardoor. Maar Hey kent het verschil niet tussen zijn linkse en rechtse voet

Camara is ook een aanvallende flank, speelt ook meer als rechtsachter

Centraal komt ge in elke match een man tekort omdat Saliba en Decat het niet kunnen belopen.
Saliba is ook een 2e Rits in balbezit, te beperkt om het spel op gang te brengen (zeker als die continu onder druk staat)

Hazard - Bertaccini mogen "zwerven", probleem is dat ze dus ook nooit in positie zijn
Wij spelen al maanden zonder rechtsbuiten op die manier. Negatieve press is onbestaande

Onze spitsen staan te laag, moeten teveel die - onbestaande - rechtsvoor hoek induiken en zijn nooit op tijd voor doel

Degreef is ene keer belangrijke basisspeler, de andere keer tribune, dan bank, dan tribune, dan basis..

Grinta en mentaliteit brengen is niet uw spelers uitschijten en uitkafferen na een slechte pass

Het aantrekken van bankzitters van Getafe, Trabzonspor en Schalke 04, plus een speler uit het tweede elftal van VfL Wolfsburg. Bovendien staat de teller van huurspelers, ondanks méér dan genoeg budget dit seizoen, op maar liefst 5

Tis boenk erop met Renard..

Het aantrekken van bankzitters van Getafe, Trabzonspor en Schalke 04, plus een speler uit het tweede elftal van VfL Wolfsburg. Bovendien staat de teller van huurspelers, ondanks méér dan genoeg budget dit seizoen, op maar liefst 5

Tis boenk erop met Renard..
Wordt duidelijk, en meer dan terecht, kort gehouden qua bewegingsruimte op de transfermarkt.
Had hem nog liever gewoon niets zien doen. Zelfs bij die rare huurdeals heb je het gevoel dat Renard er vooral een makelaar blij mee wil maken.

Wordt duidelijk, en meer dan terecht, kort gehouden qua bewegingsruimte op de transfermarkt.
Had hem nog liever gewoon niets zien doen. Zelfs bij die rare huurdeals heb je het gevoel dat Renard er vooral een makelaar blij mee wil maken.
Mja ge moet ook wel iets doen natuurlijk. Kunt moeilijk nu al dit seizoen opgeven en gaan bouwen naar volgend seizoen toe. Europese tickets behalen zonder Angulo is moeilijker dan met hem. ... 6 goals & 7 assists. In totaal heeft Anderlecht al 30 goals gemaakt, dus toch in meer als 30% een voet van hem erbij.
Misschien scorebord journalistiek, maar ge moet toch als anderlecht zijnde wel iets halen ter vervanging.

Mja ge moet ook wel iets doen natuurlijk. Kunt moeilijk nu al dit seizoen opgeven en gaan bouwen naar volgend seizoen toe. Europese tickets behalen zonder Angulo is moeilijker dan met hem. ... 6 goals & 7 assists. In totaal heeft Anderlecht al 30 goals gemaakt, dus toch in meer als 30% een voet van hem erbij.
Misschien scorebord journalistiek, maar ge moet toch als anderlecht zijnde wel iets halen ter vervanging.
Klopt, en dit zegt nu helemaal wat een netwerk die Renard heeft. Uw speler vertrekt en je hebt niemand staan om hem te vervangen. Gelukkig doet die wat deals met Getafe, dus laat ik me daar maar naar bellen : Hey mannen, menne speler is weg, een flankspeler. Geef me maar ene. Voila geregeld. Dat is 100% makelaar transfer en niets te malen met scouting of visie. Dit figuur moet er gewoon uit. En als ze voor een Frutos willen gaan, dan is het nu de moment want die staat op een zucht van Charerloi

Grinta grinta grinta.
Da's het equivalent van onze trainer in provinciale die niet verder kwam dan "ja mannen goed uw best doen vandaag he".
Beckenbauer heeft volgens de legende in 1990 met zulke woorden het WK gewonnen.

Wat RSCA betreft: goe bezig, trust the process!

Ach zo. Ze willen dus de eerste ploeg van Brussel imiteren.

Beckenbauer heeft volgens de legende in 1990 met zulke woorden het WK gewonnen.

Wat RSCA betreft: goe bezig, trust the process!
Ja, 1990.
Toen de terugspeelbal niet bestond, de keeper een sigaret rookte tijdens de rust en de scheenlappen bestonden uit 2 Ikea-plankjes.

Terug
Bovenaan