Malaise bij Anderlecht

Samen met Schreuder dan weer een bus Nederlanders naar hier halen, los van zijn zedenfeiten natuurlijk.

Fredberg en Riemer all over again maar dan met Nederlanders, liever niet.
Overmars is zeker niet perfect, ook los van zijn vuile manieren. Maar ik schat Fredberg toch echt wel een pak lager in dan Overmars.

Dit lijkt me eerder kritiek aan het adres van Renard dan aan Hasi.

Vazquez en Leoni hebben op een handvol matchen na ook niet enkel onder Hasi ondergepresteerd. Ook onder Hubert en Riemer was het te vaak onder de ondergrens.

Bij N'Diaye kan ik dan weer moeilijk inschatten als het ligt aan zijn historiek van blessures, of aan tactische opdrachten als oorzaak van zijn mindere prestaties.

Tja als ze niet spelen en ge wilt budget vrijmaken.
Is gewoon slecht gewerkt door alletwee

Tuurlijk hebben die ook slechte matchen gespeeld, maar ik blijf erbij dat Hasi spelers ook compleet verkeerd uitspeelt en niet naar hun (weinige) capaciteiten kijkt. Zijn systeem is wet en gewoon namen erop plakken, dat werkt niet

N'Diaye lijkt me ook eerder een aanvallende back die coaching nodig hebt. Met Vertonghen in een defensie of met Hey. Dag en nacht verschil

Of die jongens allemaal basismateriaal zijn en top zeg ik niet he.
Maar 4 miljoen voor Sikan, nog een miljoentje voor Llansana. Dan mogen ze wel beter zijn dat wat er al rondliep.
Dus kritiek aan beide eigenlijk

Toch gek dat al die spelers die Hasi niet moet, het bij hun transfer uitstekend doet. Ndiaye, Vázquez, Leoni, Hatenboer. Overal zijn ze ineens wel titularis. Moet je niet weten wat voor slechte trainer dat was, 0 spelers inzicht
Ndiaye heeft toch net veel gespeeld onder Hasi? Hatenboer speelde zelfs nauwelijks bij de futures, dus wat moet die in de eerste ploeg gaan doen?

Los van dat Hasi idd niet geschikt was, vraag ik me af of je dit bij hem kunt leggen. En zoals hier al aangehaald spelen ze allemaal op een bedenkelijk niveau, met Vazquez als uitzondering.

Ndiaye heeft toch net veel gespeeld onder Hasi? Hatenboer speelde zelfs nauwelijks bij de futures, dus wat moet die in de eerste ploeg gaan doen?

Los van dat Hasi idd niet geschikt was, vraag ik me af of je dit bij hem kunt leggen. En zoals hier al aangehaald spelen ze allemaal op een bedenkelijk niveau, met Vazquez als uitzondering.
Dit weekend stond een artikel van Hatenboer in de krant waarin die zei dat er ocharme 1 gesprek geweest is tussen hem en Hasi en daarna niks meer. Als dat klopt, was er al van te voren geen geloof en wilde Hasi daar niets van weten. Hatenboer speelt nu idd voor een
Lage ploeg in NL maar die zullen toch beter zijn dan de futures.

Ik zeg het. Als dat interview de waarheid is, zegt het alles hoe hasi met zijn spelers omgaat

Dit weekend stond een artikel van Hatenboer in de krant waarin die zei dat er ocharme 1 gesprek geweest is tussen hem en Hasi en daarna niks meer. Als dat klopt, was er al van te voren geen geloof en wilde Hasi daar niets van weten. Hatenboer speelt nu idd voor een

Ik zeg het. Als dat interview de waarheid is, zegt het alles hoe hasi met zijn spelers omgaat
Hatenboer wou blijkbaar ook niet spelen voor de futures, volgens sjotcast toch. Wat natuurlijk ook niet bevorderlijk is voor zijn speelkansen.

Maar nogmaals, ik wil Hasi niet verdedigen, maar het zijn toch gewoon zeer matige spelers. Hatenboer wel nog een talent, maar de rest was het toch gewoon niet. Zo'n Vazquez en Ndiaye waren voor mijn paarse vrienden een grote ergernis wanneer op dat veld stonden.

Hatenboer zei ook dat hij “iets” van signaal wou dat er mogelijkheden waren bij de A-kern. Ik vond het tbh toen al onbegrijpelijk dat Hasi hem zelfs niet op de bank zette tegen die derdeklasser in de Beker. Da’s imo gewoon zeggen dat je hem niet moet

Hatenboer had inderdaad een clausule in zijn contract dat hij niet verplicht kon worden om met de Futures mee te doen, daarom deed die daar altijd moeilijk over en heeft hij daar uiteindelijk maar een paar keer mee gespeeld. Als ze als jonge speler bij de contractonderhandelingen met zoiets afkomen zouden er toch serieuze alarmbellen moeten afgaan zou je denken, maar Renard...

Michel Wuyts (man van bedenkelijk allooi, dus ik weet niet hoe serieus we hem moeten nemen) vertelde in de Anderlecht-podcast Café Constant dat hij aan Hasi op de Gouden Schoen vroeg waarom hij Hatenboer nooit gebruikte. Volgens Wuyts zei ie: "Dat is een kutspeler".

Nu, ongeacht of het nu effectief een kutspeler is of niet, zit ge dat toch ook niet off-topic te verkondigen. Toont alweer wat voor een persoon Hasi werkelijk is. Als het waar is natuurlijk.

Maar als ik als KV-supporter zag hoe hij openlijk Lauberbach onder de bus gooide, ben ik geneigd van Wuyts ditmaal te geloven.

EDIT: en als Anderlecht Overmars als TD zou binnenhalen, mogen ze stoppen met zich als klassevolle club voor te doen. Als Anderlecht-fan moet je dit toch niet willen? Het fatsoen voorbij.

EDIT: en als Anderlecht Overmars als TD zou binnenhalen, mogen ze stoppen met zich als klassevolle club voor te doen. Als Anderlecht-fan moet je dit toch niet willen? Het fatsoen voorbij.
kDenk dat die fase al veel langer geleden was na het stoppen van mister Michel.

Inderdaad, de meeste clubs doen zich natuurlijk veel klassevoller voor dan ze daadwerkelijk zijn.

Dat gezegd zijnde wil ik als Anderlecht-supporter toch echt niet dat ze afkomen met Overmars, bah.

Is het niet zo dat Anderlecht een headhuntersbureau heeft aangesteld en die zelf mensen aan het benaderen zijn?
Allè dat is dan nog een roddel van een "insider" in de HLN podcast

Ik heb nog nergens iets gelezen van echt interesse van Anderlecht

Ik zou hem zelf liever niet zien komen, maar langs de andere kant besef ik ook wel dat ethiek en het topvoetbal ver van elkaar staan, jammer genoeg.

Gans het Overmars verhaal is overroepen. Dit staat in het Nieuwsblad

Overmars​

Intussen is een extern headhuntersbureau bezig met de voorbereidingen van de zoektocht naar een sportief directeur. Om de ganse markt in kaart te brengen, legde men lijntjes uit naar verschillende profielen. Zo ontvingen onder meer Marc Overmars (Antwerp), Pascal De Maesschalck (Strasbourg) en Nils Koppen (FC Kopenhagen) een telefoontje, maar van echte onderhandelingen is geen sprake. Bronnen binnen Anderlecht meldden ons dat het “uitgesloten” is dat bijvoorbeeld Overmars op de stoel van de ontslagen Olivier Renard gaat zitten.

Dat Overmars gepolst wordt vind ik zo vreemd niet.
Je wilt daar iemand die zijn strepen al verdiend heeft, en liefst met wat kennis van België of het Belgische voetbal. Mannaert zit te goed, Wilmots ga je niet halen, bij De Condé hebben ze al een paar keer tevergeefs geprobeerd, bij Gent weet ik zelfs niet wie de TD tegenwoordig is, bij Union of Club gaan ze niks kunnen halen en als je dan lager gaat zoeken is dat bedenkelijk niveau. Frutos achten ze nog te licht, mogelijk hebben ze gelijk.
De Belgen in het buitenland komen ook in het vizier (die van Kopenhagen, die van Strasbourg). Bij Antwerp rommelt het, dus dan kan je al eens je slag slaan.
Maar de vraag is natuurlijk of Overmars het nog heeft, en hoe hij er fysiek voorstaat. Of hij nog zin heeft in de druk die erbij komt.

Zijn verleden, tja. Anders zat die hier niet, maar in Amsterdam of bij Arsenal of zo.
Was een degoutant verhaal waar ik absoluut van walg, maar als mensen hun spijt betuigd hebben en hun straf uitgezeten hebben moeten ze ook niet voor de rest van hun leven aan de schandpaal blijven genageld worden, imo.
Bedoeling van straffen is dat mensen nadien hun leven verbeteren en zich reïntegreren (en gedragen). Ik ga ervan uit dat hij dat doet nu.

En anders is er altijd nog de dikketietenlunch, als het efkes eruit moet.

Ik vind Ndiaye uiteindelijk ook maar meh.
Af en toe een leuke match maar overall te weinig. Ook weinig progressie. Was een goed profiel maar is niet geëvolueerd.

Hasi moest Hatenboer niet, dat heeft niks met de Futures te maken. Te veel voetballende controleur, te weinig schopper. Ik hoop toch dat hij nog kansen krijgt want daar zit echt wel wat in. Degreef kreeg ook geen kansen, maar toont nu wel dat hij niet meer minder is dan pakweg de huidige Hazard. Is beetje classic Hasi: als 't minder loopt grijpt die altijd naar schoppende rommel. Naar van die Oostbloktypes die graag oorlogje maken. Beetje gelijk hijzelf. En dan gooit hij veel kwaliteit weg.

Terug
Bovenaan