Malaise bij Anderlecht

Je kan natuurlijk altijd alles ridiculiseren omdat het Coucke is.
Hij doelt hier duidelijk op de verandering in bestuur: vandenhaute weg, verschueren in als voorzitter.
Daardoor ook Bornauw terug als ceo, en nu sibierski als TD.

Je kan altijd die basis in vraag stellen, maar feit is wel dat er gewoon een basis is om op te gaan werken en dat het nu aan die mensen is om zich te bewijzen.
Ok, was eerder aan de spelers aan het denken, daar zit toch echt weinig tussen dat echt rsca-waardig is.

En dan gaat het vermoedelijk weer het probleem zijn dat er onvoldoende geld is om direct een ploeg samen te stellen om te concurreren met union en ons, dus hoe jullie hier uit gaan geraken? Zeker als union en club dan ook nog eens elk een nieuw en modern stadion kunnen zetten dan wordt de kloof zeer lastig om te overbruggen

Volgens Coucke is de basis alleszins gelegd.

Vraag me af aan welke champignons hij zit
Er is een volledig nieuwe basis gelegd aan de top. Pas deze zomer kan daar mee gewerkt worden. In de winter was het nog steeds Renard die geen vertrouwen meer had van de rest. Of het iets wordt, das natuurlijk iets anders

Er zitten spelers bij die inderdaad niet basiswaardig zijn gezien de ambitie. Maar er zitten er ook genoeg tussen die niet op hun talent zijn ingezet. Of waar de verkeerde dingen van verwacht worden. Geen wonder dat die dan door de mand vallen. Taravel is echt geen t1 niveau en dat merkte ge aan de bekerfinale.

Er zitten spelers bij die inderdaad niet basiswaardig zijn gezien de ambitie. Maar er zitten er ook genoeg tussen die niet op hun talent zijn ingezet. Of waar de verkeerde dingen van verwacht worden. Geen wonder dat die dan door de mand vallen. Taravel is echt geen t1 niveau en dat merkte ge aan de bekerfinale.
Niet meer dan een t3 is dat. Maar dat zullen ze ondertussen ook al wel weten

En dan gaat het vermoedelijk weer het probleem zijn dat er onvoldoende geld is om direct een ploeg samen te stellen om te concurreren met union en ons, dus hoe jullie hier uit gaan geraken? Zeker als union en club dan ook nog eens elk een nieuw en modern stadion kunnen zetten dan wordt de kloof zeer lastig om te overbruggen
Tgohja, imo moet je al niet te zot doen om bovenaan mee te draaien als club met ons potentieel.
Zelfs na 15 jaar puur wanbeleid spelen we nog quasi ieder jaar top 4.

Gewoon een visie, een beetje stabiliteit, wat voetbalkennis en je doet mee voor de prijzen. Zelfs met prutsers als Fredberg en Riemer waren we er zowaar dichtbij.

Er is een volledig nieuwe basis gelegd aan de top. Pas deze zomer kan daar mee gewerkt worden. In de winter was het nog steeds Renard die geen vertrouwen meer had van de rest. Of het iets wordt, das natuurlijk iets anders
Is jullie probleem ook niet te wijten aan het feit dat jullie zowat elk jaar een nieuwe basis (moeten) leggen?

Tgohja, imo moet je al niet te zot doen om bovenaan mee te draaien als club met ons potentieel.

Gewoon een visie, een beetje stabiliteit, wat voetbalkennis en je doet mee voor de prijzen. Zelfs met prutsers als Fredberg en Riemer waren we er zowaar dichtbij.
Anderlecht heeft in België nog steeds het tweede grootste budget na Club Brugge. Zou nogal erg zijn da ge elk jaar 8ste ofzo wordt. Feit is dat financiële draagkracht (budget) de belangrijkste leidraad is waar een club structureel (over meerdere jaren gemiddeld) eindigt en dat Anderlecht nog steeds het tweede grootste budget heeft. Zelfs met slecht beleid moet ge nog steeds elk jaar ergens bovenaan of toch minstens subtop eindigen. De jupiler pro league is de premier league niet waar elke club zwemt in geld, de competitie torenhoog is en ge kunt degraderen naar tweede klasse zoals een Tottenham.

Laatst bewerkt:

top 4 wil niets zeggen in Belgie hé, vesrchil tussen top 3 en de rest is al 2 jaar gigantisch.

ook moeten jullie eigenlijk al eens kampioen spelen en CL poules halen om financieel echt een boost te krijgen. Nu nog 3 matchen zonder jullie beste spits… gelukkig dat de concurrentie ook niets voorstelt want anders eindig je zomaar 5e of 6e

Weet niet wie hier nog 'Ongefilterd' kijkt/luistert, maar wat Olivier Deschacht hier allemaal uitkraamt, dat is echt van het lachwekkendste wat ik al gehoord heb.

Ik irriteerde me sowieso al aan zijn paars-witte kijk tijdens sommige discussies, maar dit is echt next level. Vol verbazing naar geluisterd.

Blijkbaar alles van de afgelopen 9 jaar vergeten als ze de beker hadden gewonnen, ja jongens...

Weet niet wie hier nog 'Ongefilterd' kijkt/luistert, maar wat Olivier Deschacht hier allemaal uitkraamt, dat is echt van het lachwekkendste wat ik al gehoord heb.

Ik irriteerde me sowieso al aan zijn paars-witte kijk tijdens sommige discussies, maar dit is echt next level. Vol verbazing naar geluisterd.

Blijkbaar alles van de afgelopen 9 jaar vergeten als ze de beker hadden gewonnen, ja jongens...
Ik luister er wel graag naar maar Oli etaleert er zijn totaal gebrek aan voetbalkennis. Angel modereert goed, Stijnen en Radja zeggen wel zinnige dingen

Ik moet weinig hebben van Deschacht maar dat is toch niet wat hij zegt. De discussie gaat ten eerste al over en al dan niet geslaagd seizoen van Anderlecht als ze de beker winnen. Wat hij wilt zeggen over de 9 jaar is dat je, met bekerwinst, die miserie toch even kunt vergeten. Hij antwoord zelfs letterlijk op het einde "dat je die 9 jaar niet kunt vergeten".

Deel van staf zou moeten vertrekken omdat er 10% op loonmassa moet bespaard worden? Iemand nog horen waaien?

Ik moet weinig hebben van Deschacht maar dat is toch niet wat hij zegt. De discussie gaat ten eerste al over en al dan niet geslaagd seizoen van Anderlecht als ze de beker winnen. Wat hij wilt zeggen over de 9 jaar is dat je, met bekerwinst, die miserie toch even kunt vergeten. Hij antwoord zelfs letterlijk op het einde "dat je die 9 jaar niet kunt vergeten".
En hij zegt iets daarvoor letterlijk "Ja, ik denk dat wel" op de opmerking van Radja dat je met die bekerwinst de voorbije 9 seizoenen toch niet kan vergeten. Wat is het nu eigenlijk? Hij komt daarna er pas op terug als Radje er verder tegenin gaat.

Hij lult daar gewoon de hele tijd uit zijn nek. Net hetzelfde met dat 'fantastisch seizoen' als ze de beker zouden gewonnen hebben. Als dit over Brugge ging ipv Anderlecht, zoals ik als Brugge-fan gewoon beschaamd zijn om icoon van de club dergelijke onzin te horen verkopen. Da's echt gewoon blind zijn voor de problemen die er zijn, die zijn niet opeens magisch verdwenen met een bekerwinst.

En hij zegt iets daarvoor letterlijk "Ja, ik denk dat wel" op de opmerking van Radja dat je met die bekerwinst de voorbije 9 seizoenen toch niet kan vergeten. Wat is het nu eigenlijk? Hij komt daarna er pas op terug als Radje er verder tegenin gaat.

Hij lult daar gewoon de hele tijd uit zijn nek. Net hetzelfde met dat 'fantastisch seizoen' als ze de beker zouden gewonnen hebben. Als dit over Brugge ging ipv Anderlecht, zoals ik als Brugge-fan gewoon beschaamd zijn om icoon van de club dergelijke onzin te horen verkopen. Da's echt gewoon blind zijn voor de problemen die er zijn, die zijn niet opeens magisch verdwenen met een bekerwinst.
Dat is toch net wat ik zeg? Dat je dat misschien wel even kan vergeten. Hij komt er inderdaad letterlijk op terug als Radja het herhaalt. Dus hij zegt zelf dat je het uiteindelijk niet gaat vergeten. Hij herhaalt het zelfs nogmaals wanneer Stijnen het erna aanhaalt.
Er wordt daar 100x herhaald "dat zou een nieuwe start kunnen zijn". Een fantastisch seizoen zou het zeker niet zijn, het zou een pleister op de wonde zijn. Ik ga het echt niet opnieuw luisteren maar beweert hij dan de alle problemen dan magisch zouden verdwijnen?

Gent, Antwerp, Genk, etc... allemaal recent de beker gewonnen. In die podcast doen ze alsof dat een "nieuw begin" is. Klinkt mooi op papier maar dat is gewoon dikke zever. Uiteindelijk hebben zowel Gent als Antwerp dramatische seizoenen achter de rug sinds die bekerwinst en Genk heeft ook zonet een dramatisch seizoen achter de rug. Je ziet pas echt als ploeg hoe sterk je bent waar je finished in het eindklassement. De beker winnen is mooi maar ook niet meer dan dat en als topploeg kun je daar niet tevreden mee zijn tenzij je tweede wordt achter een veel sterkere ploeg zoals bv. Club Brugge, dan wel uiteraard omdat je weet dat er niet meer in zit.

Ik geloof ook al helemaal niet dat een bekerwinst veel meer doet aan spelers aantrekken dan Europees halen via de competitie.

Is ook zo een fabeltje die journalisten graag bovenhalen. Anderlecht mist zogezegd 4 keer de kans om de trein op de rails te krijgen door die bekerfinale onder Kompany, 3de plaats met Riemer, en de 2 voorbije bekerfinales. Terwijl dat gewoon niets uitmaakt als je dat niet combineert met visie en voetbalkennis. Zelfs al win je 3 bekers en een titel.

Ik geloof ook al helemaal niet dat een bekerwinst veel meer doet aan spelers aantrekken dan Europees halen via de competitie.
Bij Club was die bekerwinst tegen Anderlecht met Refaelov als winning goal wel het definitieve vertrek naar waar ze nu staan. Tot daar was het ook zoeken onder Verhaeghe met verschillende profielen en trainers. Dusja het kan echt wel een start zijn.

Bij Club was die bekerwinst tegen Anderlecht met Refaelov als winning goal wel het definitieve vertrek naar waar ze nu staan. Tot daar was het ook zoeken onder Verhaeghe met verschillende profielen en trainers. Dusja het kan echt wel een start zijn.
Zo kan alles wel een nieuwe start zijn he. Alles hangt toch echt af van het beleid en het is nooit te vroeg om een deftig beleid te voeren. Met of zonder prijs. Wat niet wilt zeggen dat de supporters van Anderlecht snakken naar een prijs en die bekerwinst zeker nodig was.

Los daarvan, zijn er echt mensen die naar die podcast kijken of luisteren? Het is net zo vreselijk als ik dacht dat het ging zijn door dat klein stukje te zien. Vreselijk.

Terug
Bovenaan