Malaise bij Anderlecht

Zo kan alles wel een nieuwe start zijn he. Alles hangt toch echt af van het beleid en het is nooit te vroeg om een deftig beleid te voeren. Met of zonder prijs. Wat niet wilt zeggen dat de supporters van Anderlecht snakken naar een prijs en die bekerwinst zeker nodig was.

Los daarvan, zijn er echt mensen die naar die podcast kijken of luisteren? Het is net zo vreselijk als ik dacht dat het ging zijn door dat klein stukje te zien. Vreselijk.
Ik kijk of luister niet naar podcasts. Maar wat ik bedoel is : Een club kan echt wel op de goede weg zijn ( zoals Anderlecht onder Kompany, of Verhaeghe die toen de beker won) maar als dan net de prijs niet valt in die periode en je geen geduld hebt en dan weer in paniek slaat en alles weer overboord gooit zoals Anderlecht onder Kompany kan je weer vooraf beginnen. Als Anderlecht de beker onder Kompany toch won; hadden ze nu echt veel verder gestaan. Hetzelfde als Brugge in de tijd toch naast de beker pakte en zich weer in vraag stelde. Kon het goed zijn dat ze daar aan de top ook weer slechte keuzes hadden gemaakt. Die prijs was toen echt wel het startschot om te zeggen : kijk we zijn goed bezig. We doen zo verder. En die continuïteit aan de top is gewoon heel hard nodig

Ik kijk of luister niet naar podcasts. Maar wat ik bedoel is : Een club kan echt wel op de goede weg zijn ( zoals Anderlecht onder Kompany, of Verhaeghe die toen de beker won) maar als dan net de prijs niet valt in die periode en je geen geduld hebt en dan weer in paniek slaat en alles weer overboord gooit zoals Anderlecht onder Kompany kan je weer vooraf beginnen. Als Anderlecht de beker onder Kompany toch won; hadden ze nu echt veel verder gestaan. Hetzelfde als Brugge in de tijd toch naast de beker pakte en zich weer in vraag stelde. Kon het goed zijn dat ze daar aan de top ook weer slechte keuzes hadden gemaakt. Die prijs was toen echt wel het startschot om te zeggen : kijk we zijn goed bezig. We doen zo verder. En die continuïteit aan de top is gewoon heel hard nodig
Ik denk dat ze in 90 minutes deze week de nagel op de kop hebben geslagen wat Club Brugge betreft: het meest beslissende moment in de voorbije 20 jaar van het Belgisch voetbal is toen Hans Vanaken na de overwinning en zijn mooie goal met Lokeren op het veld van rsca naar boven werd geroepen in de bestuurskamer bij rsca en gevraagd werd om daar te tekenen. Hij weigerde en tekende bij Club... is dé basis van het huidige succes van Club, en stel je even voor als hij toen bij rsca zou getekend hebben.. wie weet hadden ze dan dit jaar al 4 sterren gehad?

Ik denk dat ze in 90 minutes deze week de nagel op de kop hebben geslagen wat Club Brugge betreft: het meest beslissende moment in de voorbije 20 jaar van het Belgisch voetbal is toen Hans Vanaken na de overwinning en zijn mooie goal met Lokeren op het veld van rsca naar boven werd geroepen in de bestuurskamer bij rsca en gevraagd werd om daar te tekenen. Hij weigerde en tekende bij Club... is dé basis van het huidige succes van Club, en stel je even voor als hij toen bij rsca zou getekend hebben.. wie weet hadden ze dan dit jaar al 4 sterren gehad?
Sowieso, en Club heeft geluk gehad met Vanaken dat dat iemand is zonder ambitie. En dat bedoel ik niet verkeerd. Hij is gelukkig met de status in België maar voor hetzelfde geld was die na 2 seizoen ook naar het buitenland zoals in 95% van de gevallen.

Sowieso, en Club heeft geluk gehad met Vanaken dat dat iemand is zonder ambitie. En dat bedoel ik niet verkeerd. Hij is gelukkig met de status in België maar voor hetzelfde geld was die na 2 seizoen ook naar het buitenland zoals in 95% van de gevallen.
Ja inderdaad, mannen zoals Mignolet, Mechele en Vanaken die content zijn met een mooi loon en vermoedelijk goed verankerd zijn in hun familiaal leven rond Brugge en die voldoende niveau halen natuurlijk.

Jullie hadden met een Proto en een Deschacht er wel ook zo'n twee, of misschien mis ik er nog?

Maar Mignolet en Vanaken >>>>>>>>>> Proto en Deschacht. Als je daar moet op teren als Anderlecht zijnde dan ben je ver van huis

Ja inderdaad, mannen zoals Mignolet, Mechele en Vanaken die content zijn met een mooi loon en vermoedelijk goed verankerd zijn in hun familiaal leven rond Brugge en die voldoende niveau halen natuurlijk.

Jullie hadden met een Proto en een Deschacht er wel ook zo'n twee, of misschien mis ik er nog?
Deschacht zegt 'm. :)

Die heeft joost weet waarom zoveel jaren überhaupt mee mogen draaien. Omdat ze geen of waardeloze concurrentie haalde voor zijn positie of die paar keer dat er betere concurrenten waren ze niet opstelden.
Dat was een 'clubspeler' uit noodzaak, zat daar al boven z'n niveau.

STVV had er ook zo een paar, waaronder Delorge. Als je op een moment door hebt dat je niet goed genoeg bent voor een stap hogerop dan kan je gemakkelijk de ultieme clubspeler worden.
Wees maar zeker dat als er deftige kansen geweest waren, sportief en financieel, dat ze ook weg waren geweest.

Bij Club was die bekerwinst tegen Anderlecht met Refaelov als winning goal wel het definitieve vertrek naar waar ze nu staan. Tot daar was het ook zoeken onder Verhaeghe met verschillende profielen en trainers. Dusja het kan echt wel een start zijn.
Bij Union was dat kampioen worden in tweede/1B, eventueel die piste eens proberen?

Bij Union was dat kampioen worden in tweede/1B, eventueel die piste eens proberen?
Klopt niet, Bij Union is dat omdat de mensen van Brighton die club hebben overgenomen en daar meteen een juiste visie hebben neergezet met hulp vanuit Engeland zoals hun gedeelde data. Dat is zo in 2018 begonnen en 8 jaar later varen ze nog steeds die koers uit. Ze hebben gewoon een zeer goed beleid waar ze vanaf dag 1 mee wisten waar ze naartoe wilden gaan.

Bij Club was die bekerwinst tegen Anderlecht met Refaelov als winning goal wel het definitieve vertrek naar waar ze nu staan. Tot daar was het ook zoeken onder Verhaeghe met verschillende profielen en trainers. Dusja het kan echt wel een start zijn.
Die bekerwinst komt wel in een seizoen waar we een Europese kwartfinale spelen en we uiteindelijk door de vele matchen ( veel mensen,toch in Brugge, denken nog altijd dat we kampioen zouden gespeeld hebben zonder het Europese programma) naast de titel grijpen. Indien Anderlecht de beker had is dat echt niet te vergelijken met Brugge in 2015.

Die bekerwinst komt wel in een seizoen waar we een Europese kwartfinale spelen en we uiteindelijk door de vele matchen ( veel mensen,toch in Brugge, denken nog altijd dat we kampioen zouden gespeeld hebben zonder het Europese programma) naast de titel grijpen. Indien Anderlecht de beker had is dat echt niet te vergelijken met Brugge in 2015.
Daar maakt toch ook niemand een vergelijking tussen die 2?

Daar maakt toch ook niemand een vergelijking tussen die 2?
Brugge had toen wel al een duidelijk stap in de goede richting gezet. De basis was toen daarvoor al gelegd en die bekerwinst was daar het eerste succes van. Die basis zie ik momenteel niet want het is de laatste jaren van de ene trainer naar de andere, met ook nog een verschillende positiewissels in het bestuur. Alleen onder Kompany hadden ze een bepaalde basis gelegd, maar die hebben ze toen zelf overboord gegooid omdat het niet snel genoeg opbracht.

Daarmee dat ik al die uitlatingen van Deschacht in dat fragment zo absurd vind. Dan ben je echt blind voor de problemen als een toevallige bekerwinst alles zou goedmaken. Ridicuul gewoon.

Dat is toch net wat ik zeg? Dat je dat misschien wel even kan vergeten. Hij komt er inderdaad letterlijk op terug als Radja het herhaalt. Dus hij zegt zelf dat je het uiteindelijk niet gaat vergeten. Hij herhaalt het zelfs nogmaals wanneer Stijnen het erna aanhaalt.
Er wordt daar 100x herhaald "dat zou een nieuwe start kunnen zijn". Een fantastisch seizoen zou het zeker niet zijn, het zou een pleister op de wonde zijn. Ik ga het echt niet opnieuw luisteren maar beweert hij dan de alle problemen dan magisch zouden verdwijnen?
Tsja, er wordt toch duidelijk het volgende gezegd:

Radja: "Dus, wa gij zegt Oli, deze beker vergeet de laatste 9 seizoenen?"
Oli: "Ja, ik denk dat wel ja, ik denk dat wel"

En het is daarna pas als Radja er nog eens tegenin gaat dat Oli zegt: "Ge gaat da niet vergeten nee, maar ik vind wel ..." en dan gaat Radja verder.

Dat zegt toch genoeg hè, da's compleet blind zijn voor alle problemen die er momenteel zijn. Hij zegt daarna ook nog eens dat dan het seizoen absoluut geslaagd zou zijn, dat is dus complete bullshit, want je speelt gewoon een snertseizoen en met alle respect maar hun parcours naar de Heizel was nu ook niet super lastig hè. Het blijft natuurlijk een prijs, maar het zou niet meer dan een pleister op de wonde zijn.

Het kan (of ja kon) wel een kantelpunt zijn voor Anderlecht, maar dan moeten er wel de juiste beslissingen gemaakt worden zoals Stijnen zei.

Brugge had toen wel al een duidelijk stap in de goede richting gezet. De basis was toen daarvoor al gelegd en die bekerwinst was daar het eerste succes van. Die basis zie ik momenteel niet want het is de laatste jaren van de ene trainer naar de andere, met ook nog een verschillende positiewissels in het bestuur. Alleen onder Kompany hadden ze een bepaalde basis gelegd, maar die hebben ze toen zelf overboord gegooid omdat het niet snel genoeg opbracht.

Daarmee dat ik al die uitlatingen van Deschacht in dat fragment zo absurd vind. Dan ben je echt blind voor de problemen als een toevallige bekerwinst alles zou goedmaken. Ridicuul gewoon.
Voila, de nagel op de kop. Daarom dat ik die 2 situaties zeker niet zou vergelijken. Zelf met bekerwinst is het bij Anderlecht nog een bouwwerf.

Waarom wordt er ook maar 1 seconde aandacht gegeven aan wat er gezegd wordt in een podcast met Olivier Deschacht, Stijn Stijnen en Radja Nainggolan? Geen enkele van die gasten kraamt toch maar iets nuttig uit?

En als Kompany niet Kompany was, maar Mazzu bijvoorbeeld, lag hij al veeeeeeel eerder eruit ipv toen. Ik geloof eigenlijk niet in zo'n nieuw begin vanwege een titel of beker. Dat je met CL (of Europees) te spelen makkelijker spelers kunt kijken, dat wel, maar alsof een speler komt omdat je een Croky beker wint, ik betwijfel het. Als dezelfde mensen de club besturen gaat het weinig verschil maken. Die hun visie blijft gewoon hetzelfde.

Waarom wordt er ook maar 1 seconde aandacht gegeven aan wat er gezegd wordt in een podcast met Olivier Deschacht, Stijn Stijnen en Radja Nainggolan? Geen enkele van die gasten kraamt toch maar iets nuttig uit?
Je zou er nochtans van verschieten hoor. Stijnen en Radja zeggen zeker nuttige dingen en vooral waarop het slaat. Soms zijn ze eens mis, maar zitten echt wel leuke discussies om te volgen in. Ook Olivier zelf trouwens, als het niet over Anderlecht (of in mindere mate Brugge) gaat tenminste.

Wordt verrassend positief onthaald hoor die podcast.

Tsja, er wordt toch duidelijk het volgende gezegd:

Radja: "Dus, wa gij zegt Oli, deze beker vergeet de laatste 9 seizoenen?"
Oli: "Ja, ik denk dat wel ja, ik denk dat wel"

En het is daarna pas als Radja er nog eens tegenin gaat dat Oli zegt: "Ge gaat da niet vergeten nee, maar ik vind wel ..." en dan gaat Radja verder.

Dat zegt toch genoeg hè, da's compleet blind zijn voor alle problemen die er momenteel zijn. Hij zegt daarna ook nog eens dat dan het seizoen absoluut geslaagd zou zijn, dat is dus complete bullshit, want je speelt gewoon een snertseizoen en met alle respect maar hun parcours naar de Heizel was nu ook niet super lastig hè. Het blijft natuurlijk een prijs, maar het zou niet meer dan een pleister op de wonde zijn.

Het kan (of ja kon) wel een kantelpunt zijn voor Anderlecht, maar dan moeten er wel de juiste beslissingen gemaakt worden zoals Stijnen zei.
Ik ben totaal geen fan van de 3 personen en luister ook niet naar hun podcast maar de enige reden waarom ik naar dat fragment gekeken heb is omdat jij volgende zei: "Blijkbaar alles van de afgelopen 9 jaar vergeten als ze de beker hadden gewonnen, ja jongens..." In hetzelfde fragment komt hij daar zowel tegen Radja als Stijnen op terug maar toch kies jij ervoor om enkel zijn eerste quote uit te vergroten. Is dat laatste dan ook niet duidelijk? Waarom kies je ervoor om enkel zijn eerste quote te gebruiken hier?

Los daarvan zeg ik nergens dat ik akkoord ben met wat hij zegt en "meer dan een pleister op de wonde zijn" is dan weer letterlijk wat ik zei. Anderlecht speelde tegen Gent, Genk en Antwerp. Union tegen Zulte, Dender en Charleroi. Anderlecht had, zeker op papier, veruit de moeilijkste loting richting de finale.

En als Kompany niet Kompany was, maar Mazzu bijvoorbeeld, lag hij al veeeeeeel eerder eruit ipv toen. Ik geloof eigenlijk niet in zo'n nieuw begin vanwege een titel of beker. Dat je met CL (of Europees) te spelen makkelijker spelers kunt kijken, dat wel, maar alsof een speler komt omdat je een Croky beker wint, ik betwijfel het. Als dezelfde mensen de club besturen gaat het weinig verschil maken. Die hun visie blijft gewoon hetzelfde.
Nee tuurlijk niet, daar gaat het ook niet om. Met Kompany keken ze inderdaad wel vooruit. Die kreeg meer kansen dan een andere trainer. Daarom dat het inderdaad goed werd richting een visie. Kompany haalde ook spelers waar we nu alleen nog maar van kunnen dromen. Daar is toen gewoon de verkeerde keuze mee gemaakt om die te ontslaan. Of we ondertussen prijzen hadden gewonnen, dat weet niemand natuurlijk. Maar het zal er toch beter hebben uitgezien dan nu waarin je elke 6 maanden van visie veranderd.

Nu ik persoonlijk lig er allemaal al lang niet meer van wakker. Het Anderlecht waar ik mee ben opgegroeid bestaat niet meer en zal ook niet meer terugkomen. Ik heb daar al lang een soort van berusting in.

Terug
Bovenaan