Malaise bij Anderlecht

Bij Club was die bekerwinst tegen Anderlecht met Refaelov als winning goal wel het definitieve vertrek naar waar ze nu staan. Tot daar was het ook zoeken onder Verhaeghe met verschillende profielen en trainers. Dusja het kan echt wel een start zijn.
Je kunt het ook omgekeerd bekijken he. Misschien was het beleid en het management van de club sinds Verhaeghe gewoon steeds beter en leverde dat een beker op en wat later een eerste titel.

Je kunt het ook omgekeerd bekijken he. Misschien was het beleid en het management van de club sinds Verhaeghe gewoon steeds beter en leverde dat een beker op en wat later een eerste titel.
Awel ja, het is dat dat ik net bedoel. Die waren al veel verder en de beker is daar een beloning van. Maar wat ik wil zeggen is dat : stel ze winnen dat seizoen toch weer niets en ze twijfelen dan ineens aan hun visie en manschappen ( wat nu dus bij Anderlecht elk jaar gebeurd en dan wijzigingen in organigram ) en ze door het missen dat seizoen in paniek slagen ( wat nu bij Anderlecht ook telkens gebeurd) hadden ze ook in een straatje zonder eind kunnen komen. Maar een bepaalde visie volgen en er komt een prijs, ga je minder in paniek slagen als het niet lukt en ben je vertrokken. En dat is wat je nu in Anderlecht helemaal mist

En als Kompany niet Kompany was, maar Mazzu bijvoorbeeld, lag hij al veeeeeeel eerder eruit ipv toen. Ik geloof eigenlijk niet in zo'n nieuw begin vanwege een titel of beker. Dat je met CL (of Europees) te spelen makkelijker spelers kunt kijken, dat wel, maar alsof een speler komt omdat je een Croky beker wint, ik betwijfel het. Als dezelfde mensen de club besturen gaat het weinig verschil maken. Die hun visie blijft gewoon hetzelfde.
Ik denk wel dat spelers liever naar een club of ploeg gaan die in een soort winning mood of flow zitten en waar de algemene sfeer gewoon goed zit. In die zin kunt ge denken dat een bekerwinst inderdaad een goede zaak is (wat ook zo is). Maar in feite moet ge dat globaal bekijken. Een bekerwinst op zen eigen maar voor de rest veel gerommel in de bestuurskamer en constant veranderingen en vierde of vijfde worden in de competitie zal de algemene feel good factor niet opeens naar heel positief veranderen en niet zoveel betere spelers aantrekken. Daarvoor moet ge alles samen nemen: trofees/succes, sterkte van de kern, prestaties europees, financiële kracht, goeie band met de fans, goed management, stabiliteit, transferbeleid, doorgroeimogelijkheden/transfers naar topclubs, etc...

Laatst bewerkt:
Waarom wordt er ook maar 1 seconde aandacht gegeven aan wat er gezegd wordt in een podcast met Olivier Deschacht, Stijn Stijnen en Radja Nainggolan? Geen enkele van die gasten kraamt toch maar iets nuttig uit?
Dan zou ik toch eens luisteren.
Er wordt met respect gediscussieerd, niet door elkaar gepraat, met veel aandacht voor het menselijke aspect (Instagrampost over vertrekkers bij Waregem, dodelijk ongeval van jeugdspeler, ..). Het grote verschil zit erin dat er geen journalisten bij zitten die om één of andere reden het achterste van hun tong niet kunnen laten zien (ook Joos tel ik erbij).

Waarom wordt er ook maar 1 seconde aandacht gegeven aan wat er gezegd wordt in een podcast met Olivier Deschacht, Stijn Stijnen en Radja Nainggolan? Geen enkele van die gasten kraamt toch maar iets nuttig uit?
Had er nog nooit naar geluisterd maar nu toch eens een kans gegeven.

Deschacht kraamt vaak onzin uit. Radja heeft zijn stijl maar zegt vaak toch vanuit zijn ervaring rake dingen.

Maar vooral Stijnen ben ik wel van verschoten. Dat is echt doorgaans geen onzin hoor. Vertelt vaak toch echt nuttige en correcte dingen, ook tactisch.

Deel van staf zou moeten vertrekken omdat er 10% op loonmassa moet bespaard worden? Iemand nog horen waaien?
Zijn ondertussen een paar jeugdtrainers vertrokken of moeten vertrekken. Waaronder 1 die vorig jaar van Brugge overkwam. Als je dan leest dat zo een Gillet, die hopeloos door de mand viel bij de futures, mogelijks onze nieuwe u16 coach zou worden, word je toch niet vrolijk.

Hopelijk komt Kindermans, want Neerpede heeft echt wel een leider nodig, en Borguet is iemand die je daar absoluut niet wil zien!

Zijn ondertussen een paar jeugdtrainers vertrokken of moeten vertrekken. Waaronder 1 die vorig jaar van Brugge overkwam. Als je dan leest dat zo een Gillet, die hopeloos door de mand viel bij de futures, mogelijks onze nieuwe u16 coach zou worden, word je toch niet vrolijk.

Hopelijk komt Kindermans, want Neerpede heeft echt wel een leider nodig, en Borguet is iemand die je daar absoluut niet wil zien!
Je zou toch verwachten dat het fundament, de staff, bij dergelijke oefening uit de wind wordt gezet.

Had er nog nooit naar geluisterd maar nu toch eens een kans gegeven.

Deschacht kraamt vaak onzin uit. Radja heeft zijn stijl maar zegt vaak toch vanuit zijn ervaring rake dingen.

Maar vooral Stijnen ben ik wel van verschoten. Dat is echt doorgaans geen onzin hoor. Vertelt vaak toch echt nuttige en correcte dingen, ook tactisch.
Stijnen vond ik ook sterk in MidMid maar helaas is het een slechte verliezer en heeft hij zijn kleine kantjes op en naast het veld.

Anderlecht zal zoals verwacht afscheid nemen van Verschaeren en Hazard.

Blijft toch jammer dat Yari de verwachtingen niet heeft kunnen inlossen. Want op zich wel een mooie voetballer. Uiteraard een paar stevige blessures als verzachtende omstandigheid. Maar helaas nooit zijn potentieel behaald.

Wel heel benieuwd naar zijn volgende club. Zie die ergens waar er minder druk is, en in een aanvallendere ploeg nog wel renderen.

Afscheid nemen van Hazard ook een logische keuze. Grootverdiener die ondanks zijn doelpunten gewoon globaal veel te weinig heeft gebracht in zijn passage hier. Dat hele all in plan van Fredberg heeft ons toch ook geen deugd gedaan op langere termijn.

Ook het vertrek van Mats Rits is officieel bekend gemaakt.

Met dat trio dat vertrekt komt er toch een heleboel loonmassa vrij.

Tbh, Yari heeft mits wat goede coaching echt wel potentieel. Buiten Kompany heeft die heel zijn carriere amper deftige coaches (tenzij ik iemand vergeet) gehad, imo. Staat een goede kop op en hij ziet het soms wel goed. Maar hij zou dat zenuwachtige gedoe uit zijn spel moeten krijgen.

Ik zou Verschaeren direct een contract geven. Gratis, jong, Belg en volgens mij nog altijd potentieel. Het zou niet de eerste speler zijn die in een andere setting opbloeit.

Tbh, Yari heeft mits wat goede coaching echt wel potentieel. Buiten Kompany heeft die heel zijn carriere amper deftige coaches (tenzij ik iemand vergeet) gehad, imo. Staat een goede kop op en hij ziet het soms wel goed. Maar hij zou dat zenuwachtige gedoe uit zijn spel moeten krijgen.
Voor zijn zware blessures speelde die met veel meer durf en bravoure. Hopelijk vindt hij dat terug.

Misschien een leuke back-up voor Club Brugge :coolbrows:
Der loopt in Napoli ook nog een spits op zijn retour rond die ze graag kwijt willen. Naar t schijnt wil hij graag terug keren naar België. Zou een goede backup voor Tresoldi zijn 😂

Terug
Bovenaan