Malaise bij Anderlecht

Tbh, Yari heeft mits wat goede coaching echt wel potentieel. Buiten Kompany heeft die heel zijn carriere amper deftige coaches (tenzij ik iemand vergeet) gehad, imo. Staat een goede kop op en hij ziet het soms wel goed. Maar hij zou dat zenuwachtige gedoe uit zijn spel moeten krijgen.
Te nerveus, te veel kappen-terugdraaien
Geen body gekweekt en speelt sinds die blessure precies met schrik

Laatste 2 matchen vond ik hem beter, maar nooit meer de speler geworden van voor zijn blessure helaas

De Anderlecht-manager ontving tussen 2003 en 2010 enveloppen met tienduizenden euro’s zwart geld, altijd in briefjes van 500 euro, schrijft HLN. Uit het onderzoek naar oplichting bij de verkoop van Anderlecht blijkt dat Van Holsbeeck (71) vreesde dat de briefjes van 500 euro niet meer als betaalmiddel toegelaten zouden worden door de Europese Centrale Bank.
Om de biljetten om te zetten naar kleinere bedragen deed Van Holsbeeck kleine aankopen bij Delhaize. Daar betaalde hij aan de zelfscankassa met 500 euro, en dat drie tot vier keer per week tussen 2014 en 2017, tot alle briefjes gewisseld waren.

Ook bij de carwash, waar Van Holsbeeck doorgaans ongeveer 11 euro neertelde, betaalde hij met briefjes van 500 euro. Voor het personeel dat hem toeliet om met zulke grote biljetten te betalen, werd de kostprijs afgerond naar 20 euro.

Volgens het onderzoek stapelden de kleinere briefjes zich uiteindelijk zo hoog op dat de bankkluis die Van Holsbeeck huurde te klein werd. Van Holsbeeck en zijn vrouw huurden daarop een grotere kluis waar speurders meer dan 200.000 euro vonden.

Zou niemand in Delhaize het vreemd hebben gevonden dat de manager van Anderlecht elke zaterdag een zak paprika chips kwam kopen met een 500 euro biljet?

Zou niemand in Delhaize het vreemd hebben gevonden dat de manager van Anderlecht elke zaterdag een zak paprika chips kwam kopen met een 500 euro biljet?
Daarom de zelfscan natuurlijk, daar valt dat (quasi) niet op

Jammer dat daar geen beelden van zijn. :rofl:

Wat een degoutant figuur, onze straatvechter.

Bracht onze club naar de afgrond voor puur eigen winstbejag. Itt tot Coucke, die ons er vervolgens inreed door eerder onkunde. 😄

Wij blijven een klein land ovv voetbalbudgetten. Brugge heeft een budget van 200mEUR, Anderlecht 100mEUR. Real en City draaien 900mEUR.

Als je in zo een omgeving wil overleven, moet je veel geduld hebben, op termijn investeren, opbouwen. En weten dat je nooit het grote geld zal kunnen verdienen. En de eisen zijn erg hoog: goed management, goede trainer, degelijke spelers, goede infrastructuur, standvastigheid, gezonde financiën. Amateurisme/improvisatie worden afgestraft, ook in BE.

Anderlecht zit al 9 jaar in een sukkelstraatje. Marc Coucke slaagt er niet in RSCA op de rails te krijgen. Vandenhaute slaagde al evenmin. Er is één nieuwe sterke man nodig met termijnvisie die boven het gewoel gaat staan. Zoek die maar. Niet evident.

Wij blijven een klein land ovv voetbalbudgetten. Brugge heeft een budget van 200mEUR, Anderlecht 100mEUR. Real en City draaien 900mEUR.

Als je in zo een omgeving wil overleven, moet je veel geduld hebben, op termijn investeren, opbouwen. En weten dat je nooit het grote geld zal kunnen verdienen. En de eisen zijn erg hoog: goed management, goede trainer, degelijke spelers, goede infrastructuur, standvastigheid, gezonde financiën. Amateurisme/improvisatie worden afgestraft, ook in BE.

Anderlecht zit al 9 jaar in een sukkelstraatje. Marc Coucke slaagt er niet in RSCA op de rails te krijgen. Vandenhaute slaagde al evenmin. Er is één nieuwe sterke man nodig met termijnvisie die boven het gewoel gaat staan. Zoek die maar. Niet evident.
Afgestraft wel relatief. Anderlecht wordt nu ook gewoon 4de, terwijl hier de laatste jaren extreem slecht is gewerkt, met heel slechte TD's (Fredberg, Renard en Verbeke) en een Vandenhaute wiens ego te groot was en die regeerde volgens de waan van de dag, zonder voetbalkennis.

Niet akkoord dat we 1 nieuwe sterke man nodig hebben. Coucke mag gerust passief eigenaar blijven, en Verschueren passieve voorzitter. Alleen moet men echt wel eens met een duidelijk plan komen. En daar vervolgens niet na een paar jaar van afstappen, zoals men deed net voor het vertrek van Kompany. Wel heel benieuwd naar Sibierski. Ik schat hem op het eerste zicht toch hoger in dan zijn 3 voorgangers. Maar dat is natuurlijk niet zo moeilijk. :)

Ik begrijp vooral niet dat een selfscan weergeeft op 500 euro? 🫣😵

Afgestraft wel relatief. Anderlecht wordt nu ook gewoon 4de, terwijl hier de laatste jaren extreem slecht is gewerkt, met heel slechte TD's (Fredberg, Renard en Verbeke) en een Vandenhaute wiens ego te groot was en die regeerde volgens de waan van de dag, zonder voetbalkennis.

Niet akkoord dat we 1 nieuwe sterke man nodig hebben. Coucke mag gerust passief eigenaar blijven, en Verschueren passieve voorzitter. Alleen moet men echt wel eens met een duidelijk plan komen. En daar vervolgens niet na een paar jaar van afstappen, zoals men deed net voor het vertrek van Kompany. Wel heel benieuwd naar Sibierski. Ik schat hem op het eerste zicht toch hoger in dan zijn 3 voorgangers. Maar dat is natuurlijk niet zo moeilijk. :)
Ik schat Antoine zekers hoger in , ben benieuwd welke trainer /spelers die weggaan / die gaan komen .

Die "(Ajax)" is toch ge-edit achteraf, of niet?
:unsure:
Want ik had het uiteraard op onze Rudy (en dat was ook het mopje van Gilles)

Goeie T1 nochtans, zeker tactisch ijzersterk. Maar kan wel een enorme zagevent zijn als hij zijn goesting niet krijgt of als hem iets niet aanstaat.
Had een ondankbare job bij Ajax, maar desondanks toch weinig gezien wat mij de indruk gaf dat hij een goede T1 zou zijn eerlijk gezegd. Deed veel vreemde dingen.

Ik wil Hasi nu niet verdedigen, want die is duidelijk niet bekwaam om coach van Anderlecht te zijn, maar het is allemaal wel heel voorbarig. Vazquez heeft ocharme 1 match gespeeld en Ozcan 132 minuten. Bij Vazquez zie je gewoon duidelijk dat hij niet het niveau heeft of type speler is dat Anderlecht nodig heeft. Die Ozcan is ook nog maar de vraag of het iets is. Anderlecht heeft gewoon ook een zeer matige kern. Wat natuurlijk niet verklaart waarom je punten laat liggen tegen een Dender bijvoorbeeld, maar te veel verwachtingen moet het bestuur ook niet hebben.
Om hier op terug te komen. Vazquez komt terug naar Anderlecht. Getafe gaat de optie niet lichten. Toch ook snel door de mand gevallen na zijn 2 goede matchen in het begin. Zag je eigenlijk al van ver aankomen met 2 schoendozen aan zijn voeten.

Terug
Bovenaan