Malaise bij Anderlecht

Dit is toch werkelijk hallucinant... de manier om de club er terug bovenop te krijgen is opnieuw betere resultaten halen waardoor je opnieuw Europees voetbal haalt, betere spelers af willen komen, etc... toch niet door de sfeer onder 0 te krijgen en te besparen om zo'n kleine details.
Tja dat zijn verhalen die je normaal gezien alleen bij Moeskroen of zo hoort he.

Gelieve geen "koosnaampjes" te gebruiken
Elke keer als Anderlecht iemand nieuw aan het roer zet, denk ik van 'ow, ze gaan weer vertrokken zijn'. Maar het is elke keer een gradatie erger dan voordien. Dat Vandenhaute nu hét jarenlange wapen van Anderlecht eigenhandig buiten gooit om Verbeke daar te zetten is zo hallucinant. Niet te begrijpen eigenlijk.

Hoeveel zou er van dat bedrag kloppen trouwens? :unsure: Zou wel verklaren waarom die regelmatig speelt terwijl die echt waardeloos is.

MOD EDIT: koosnaampje verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Elke keer als Anderlecht iemand nieuw aan het roer zet, denk ik van 'ow, ze gaan weer vertrokken zijn'. Maar het is elke keer een gradatie erger dan voordien. Dat Vandenhaute nu hét jarenlange wapen van Anderlecht eigenhandig buiten gooit om Verbeke daar te zetten is zo hallucinant. Niet te begrijpen eigenlijk.

Hoeveel zou er van dat bedrag kloppen trouwens? :unsure: Zou wel verklaren waarom die regelmatig speelt terwijl die echt waardeloos is.
Had die bij zijn transfer niet gezegd dat hijzelf serieus ingeleverd heeft omdat hij gewoon weer aan spelen toe wou komen? Dan zou het raar zijn dat hij nu nog meer verdient dan bij Roma.

4 Miljoen is totaal niet waar, maar je kan wel richting de helft denken en dat is eigenlijk ook wel helemaal belachelijk in deze omstandigheden.

Nadien kwam het hele persverhaaltje dat Neerpede het probleem was (volgens Mazzu en Vandenhaute). Maar bon, ze zitten daar spelers de ploeg te laten dragen die gewoon nog niet klaar zijn en wisselvallig presteren, omdat ze 18 jaar zijn. Da's toch normaal? Het falen van de A-ploeg werd dus als een probleem benoemd van de opleiding en Verbeke zou dat wel eens komen oplossen met zijne data-rommel. Dat heeft Kindermans een beetje weggelachen en dan heeft hij zijn ontslag gekregen.

Was wel heel goed georchestreerd allemaal. Remember hoe de handpop van Vandenhaute, Vandenbempt, daar de hele jeugdopleiding fileerde met zijn bepamperde Neerpede uitspraken. Want het was ZEKER niet de schuld van Mazzu. Toen die eindelijk buiten lag, hadden we de hallucinante persconferentie van Vandenhaute, waar hij eindelijk zijn cultuuromslag openlijk toegaf. Meer truitje nat, vechten voor de club. Alles om een flauw afkooksel te kunnen woorden van zijn helden Manaert en Verhaeghe.

Ik heb trouwens zelfs gehoord dat Kindermans Verbeke zelf moest bellen om te zeggen dat hij naast hem moest komen zitten. Deed hij niet uiteraard, en een paar weken later moest Kindermans langskomen, en toen hij zei dat hij dat debiel vond en niet gedaan had, is Vandenhaute uitgevlogen tegen hem. Waarna hij de eer aan zichzelf hield.

Nu gaan ze wss in damage control modus, en zal het door zijn salaris zijn dat hij zogezegd moet vertrekken. Terwijl Wouter er al vanaf wou de dag dat hij voorzitter werd.

De pers doet er nu ook alles aan om het in Coucke zijn schoenen te schuiven. Terwijl die niets kan doen, behalve verkopen. Want heeft zich buitenspel laten zetten door Vandenhaute. En ligt volledig overhoop met onze megalomane voorzitter.

Eigenlijk moeten we toch ook wel medelijden hebben met Verbeke

Eerst sportief directeur, dan zelfs algemeen directeur (CEO)
Ge pakt effe ziekenverlof en er zit een buitenlander op uw stoel en ge kunt wat in de kleutertuin met de kinderen gaan spelen

Trouwens, Van Crombrugge kreeg dat nieuws dus te horen op de stage in Kreta, nog voor de nieuwe trainer of TD er was en Verbeke out was. Vandenhaute zit zich dus effectief met de ploeg te moeien.

Deze zin zegt alles. Dit is waarom Kompany weg moest, dit is waarom Kindermans weg moest. Het draait allemaal om macht. Macht van 1 man.

Tijd voor Vince om heel den boel over te pakken van Coucke, maar dat zal hij wel niet doen.

Nu nog niet maar ik sluit niet uit dat het ooit gebeurt. Als de club helemaal gedevalueerd is en de huidige bestuursleden ervan af willen.
Ook Lukaku acht ik in staat mee te doen.
Volgens Patrick Lefevre had hij al willen mee investeren in de club vorig jaar. Het is ook een beetje een soort van eeuwige boutade die supporters al 10 jaar roepen: "Wacht tot Kompany over x jaar de boel komt overkopen, dan ga je eens wat zien".
Ik denk dat zelfs Vanden Borre dat in dat befaamde jeanetten-interview ook letterlijk zo zei.

Gewoonweg een drama voor Anderlecht en het Belgische voetbal.
Zoals iemand anders schreef, laat dit scenario zich afspelen bij Moeskroen en iedereen, Petertje op kop, begint schuimbekkend zijn gal te spuwen hoe schandalig dit niet is.

Nu nog niet maar ik sluit niet uit dat het ooit gebeurt. Als de club helemaal gedevalueerd is en de huidige bestuursleden ervan af willen.
Ook Lukaku acht ik in staat mee te doen.
Volgens Patrick Lefevre had hij al willen mee investeren in de club vorig jaar. Het is ook een beetje een soort van eeuwige boutade die supporters al 10 jaar roepen: "Wacht tot Kompany over x jaar de boel komt overkopen, dan ga je eens wat zien".
Ik denk dat zelfs Vanden Borre dat in dat befaamde jeanetten-interview ook letterlijk zo zei.
Anthony heeft zijn defautkes, maar die was een puur Neerpedeproduct, kende de huisstijl en het interview was een aanklacht tegen de salonvoetballers die via vriendjespolitiek hun plaats in de selectie afdwingen (Ja jij Ollie), maar dat is helaas als een boomerang in zijn gezicht teruggevlogen.

Gewoonweg een drama voor Anderlecht en het Belgische voetbal.
drama voor Anderlecht? Absoluut!
voor Belgisch voetbal? why?? Je ziet nu al dat de neergang van rsca ruimte geeft voor andere ploegen om aan de top te kunnen meespelen. Union was ook ooit een topclub, nu niet meer, same for Standard etc

drama voor Anderlecht? Absoluut!
voor Belgisch voetbal? why?? Je ziet nu al dat de neergang van rsca ruimte geeft voor andere ploegen om aan de top te kunnen meespelen. Union was ook ooit een topclub, nu niet meer, same for Standard etc
De kwaliteit die Kindermans voortbracht heeft de andere ploegen ertoe verplicht om ook de lat hoog te leggen. Kijk naar Club met hun NXT-project. Genk werkt met heel capabele jeugdtrainers, goede visie. Bij Antwerp is men ook volop aan het opbouwen.
Zoiets komt het Belgische voetbal in haar geheel ten goede. Dan vermijd je dat jonge spelertjes naar het buitenland moeten vertrekken om een 'topopleiding' te krijgen, als je dat zelf in België rond de kerktoren kan bieden. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk (Bounida, Musonda Jr., etc.), maar daar spelen ook andere factoren.

De kwaliteit die Kindermans voortbracht heeft de andere ploegen ertoe verplicht om ook de lat hoog te leggen. Kijk naar Club met hun NXT-project. Genk werkt met heel capabele jeugdtrainers, goede visie. Bij Antwerp is men ook volop aan het opbouwen.
Zoiets komt het Belgische voetbal in haar geheel ten goede. Dan vermijd je dat jonge spelertjes naar het buitenland moeten vertrekken om een 'topopleiding' te krijgen, als je dat zelf in België rond de kerktoren kan bieden. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk (Bounida, Musonda Jr., etc.), maar daar spelen ook andere factoren.
ok, had je verkeerd begrepen, ik dacht dat je de financiële malaise bij rsca bedoelde, ivm Kindermans geef ik je idd gelijk, da's zeer jammer, vooral voor de jeugd zelf in de eerste plaats.

Terug
Bovenaan