Malaise bij Anderlecht

De pers doet er nu ook alles aan om het in Coucke zijn schoenen te schuiven. Terwijl die niets kan doen, behalve verkopen. Want heeft zich buitenspel laten zetten door Vandenhaute. En ligt volledig overhoop met onze megalomane voorzitter.
Hoe is dat laatste gebeurd? Als Coucke niet akkoord is met wat WVDH allemaal uitspookt, waarom kan hij hem niet ontslaan? (Ik heb geen idee hoe de huidige (aandelen) structuur eruit ziet.)

Hoe is dat laatste gebeurd? Als Coucke niet akkoord is met wat WVDH allemaal uitspookt, waarom kan hij hem niet ontslaan? (Ik heb geen idee hoe de huidige (aandelen) structuur eruit ziet.)
De details zijn mij niet verteld, maar het zou iets contractueel zijn, waardoor Coucke WVDH niet kan ontslaan.
WVDH echt een slang in zulke zaken. De manier waarop hij hier stap voor stap de macht wist binnen te halen toont dat ook aan.

Hopen dat de positie van WVDH wankeler komt te staan door slechte resultaten, waardoor bepaalde mensen uit hun pijp kunnen komen, is het enige wat ons nog rest neem ik aan?

De details zijn mij niet verteld, maar het zou iets contractueel zijn, waardoor Coucke WVDH niet kan ontslaan.
WVDH echt een slang in zulke zaken. De manier waarop hij hier stap voor stap de macht wist binnen te halen toont dat ook aan.

Hopen dat de positie van WVDH wankeler komt te staan door slechte resultaten, waardoor bepaalde mensen uit hun pijp kunnen komen, is het enige wat ons nog rest neem ik aan?
Denk ik wel -> stel dat PO2 gemist wordt dan gaat het toch wel ontploffen bij de supporters ... en als er opnieuw wedstrijden zonder publiek komen -> weer minder inkomsten -> dan gaat het echt escaleren denk ik

Het aandeelhouderschap van Anderlecht zou er nu als volgt uitzien: Coucke en Ide (meerderheid), het duo Vandenhaute-Duyck (meer dan 25 procent), Buyse, Lavrysen, de familie Davignon en - symbolisch - de dochters van de familie Van den Stock, de voormalige eigenaar van Anderlecht. Het ancien régime - met onder anderen Alexandre Van Damme, de miljardair en telg van de controlerende families rond bierreus ABInBev - verdwijnt steeds meer naar de achtergrond bij de Brusselse club

1/4de van de aandelen zijn van WVDH. Die zet ge zomaar niet opzij. Binnenkort 4de provinciale

Denk ik wel -> stel dat PO2 gemist wordt dan gaat het toch wel ontploffen bij de supporters ... en als er opnieuw wedstrijden zonder publiek komen -> weer minder inkomsten -> dan gaat het echt escaleren denk ik
Hoop eerder dat er bij de raad van bestuur eens wat ontploft.

Op nog meer rellen zit ik nu ook niet echt te wachten. En heel veel haalt dat uiteindelijk ook niet uit.

Hoop eerder dat er bij de raad van bestuur eens wat ontploft.

Op nog meer rellen zit ik nu ook niet echt te wachten. En heel veel haalt dat uiteindelijk ook niet uit.
Je kan rellen op het veld hebben (absoluut te vermijden) of acties gericht naar het bestuur natuurlijk.

Je kan rellen op het veld hebben (absoluut te vermijden) of acties gericht naar het bestuur natuurlijk.

Hoop vooral dat het gros van de supporters zich niet weer laat misleiden door de pers die weer zal ingeschakeld worden.

Vooral Sporza en HLN. Bij Sportwereld is ben opvallend kritisch voor Vandenhaute, als enige.
Sporza snap ik ook wel. Madam Vandenhaute werkt er, zijn dikke vriend Vandenbempt, en hij kan, als hij wil, De Ronde Van Vlaanderen bij de VTM gaan stallen als de rechten weer te koop zouden komen.

@Hans Moleman zijn info was blijkbaar correct

Het failliet van Anderlecht is al even geleden ingezet. Jammer maar die weg gaat het op
Het is voorbij voor Anderlecht.
Palliatieve zorgen.
Verstond al niet dat ze de voorbije jaren en ook begin van dit seizoen maar bleven praten over Europees voetbal en zelfs de titel...
Hoe ver moet je heen zijn om zoiets te geloven ?

Het is voorbij voor Anderlecht.
Palliatieve zorgen.
Verstond al niet dat ze de voorbije jaren en ook begin van dit seizoen maar bleven praten over Europees voetbal en zelfs de titel...
Hoe ver moet je heen zijn om zoiets te geloven ?
Europees voetbal werd er de voorbije jaren wel gewoon gehaald. Een keer 4de en een keer 3de. Het was gestaag aan ‘t beteren. Maar nu pas begint voor iedereen duidelijk te worden dankzij wie dat was.

De kwaliteit die Kindermans voortbracht heeft de andere ploegen ertoe verplicht om ook de lat hoog te leggen. Kijk naar Club met hun NXT-project. Genk werkt met heel capabele jeugdtrainers, goede visie. Bij Antwerp is men ook volop aan het opbouwen.
Zoiets komt het Belgische voetbal in haar geheel ten goede. Dan vermijd je dat jonge spelertjes naar het buitenland moeten vertrekken om een 'topopleiding' te krijgen, als je dat zelf in België rond de kerktoren kan bieden. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk (Bounida, Musonda Jr., etc.), maar daar spelen ook andere factoren.
Dat was ook al zo zonder het succes van de jeugdwerking van Anderlecht hoor.
Neerpede hoeft niet alle pluimen op de hoge hoed te steken, want dat doen ze daar wel graag precies.
Het was overigens Lierse (ja, Lierse!) dat in de jaren '90 de beste jeugdwerking had, niet Anderlecht.

Neerpede hoeft niet alle pluimen op de hoge hoed te steken, want dat doen ze daar wel graag precies.
Het was overigens Lierse (ja, Lierse!) dat in de jaren '90 de beste jeugdwerking had, niet de mauve nekken uit Bxl.
Uiteraard. Dat vind ik ook.
Wij doen ons werk en anderen hun werk. Maar je kan niet zeggen dat de ondergang van Neerpede voor het Belgische voetbal niets zou uitmaken.

Jaren ‘90 hadden wij nog geen jeugdwerking. Baseggio sukkelde stoemelings in de eerste ploeg en dan had ge nog Kurt Vandepaar en Chris de Witte en dat was het dan zowat :D.

Uiteraard. Dat vind ik ook.
Wij doen ons werk en anderen hun werk. Maar je kan niet zeggen dat de ondergang van Neerpede voor het Belgische voetbal niets zou uitmaken.

Jaren ‘90 hadden wij nog geen jeugdwerking. Baseggio sukkelde stoemelings in de eerste ploeg en dan had ge nog Kurt Vandepaar en Chris de Witte en dat was het dan zowat :D.
Vandepaar zeg!

@Hans Moleman zijn info was blijkbaar correct
Ma lol, dat zijn toestanden van een 1ste provincialer.

Moest dat besparingsverhaal nu consequent zijn, zou je nog zeggen van oké, we get it.

Maar enerzijds met geld gooien en geld weigeren om dan Vertonghen zijn broodje smos te laten betalen ‘s middags en de staff in kleine bureau’s te steken omdat de chauffage niet aan mag.

Moest dat besparingsverhaal nu consequent zijn, zou je nog zeggen van oké, we get it.

Maar enerzijds met geld gooien en geld weigeren om dan Vertonghen zijn broodje smos te laten betalen ‘s middags en de staff in kleine bureau’s te steken omdat de chauffage niet aan mag.
Je krijgt toch stilaan het gevoel dat de situatie precair is en dat er echt een serieus geldprobleem is,…als je met een jaar budget van 100 miljoen op de kleintjes moet letten zoals afhaalmaaltijden voor de spelers …

Om de lafheid van de directie te duiden. Ze sturen nu die 2 Denen naar de supporters. Die weten van toeten noch blazen.

De Waalse supportersgroepen zijn toch heel duidelijk in hun eisen, vragen niets minder dan een verkoop van de club. Waren nochtans lang nog vrij positief met hunne ‘vraie entraineur’.
Ik wil niet te cynisch zijn maar denk dat vooral het nieuws dat Trebel moet vertrekken ook bij hen trop was 😅

Het was overigens Lierse (ja, Lierse!) dat in de jaren '90 de beste jeugdwerking had, niet de mauve nekken uit Bxl.
Wees maar zeker, jeugdwerking in Kessel was top. Nu dat alles bij Anderlecht naar de *** zou gaan had ik zien aankomen toen Van Holsbeek van Lier naar daar ging, die heeft bij ons namelijk eerst hetzelfde gedaan.

In elk van die verhalen is het jammere dat de supporters er niks aan kunnen doen, maar er wel de dupe van zijn (zie KV Mechelen, Beerschot, …).

Terug
Bovenaan