Malaise bij Anderlecht

Nja, dat lijkt me dan toch vooral weer een verhaal dat draait rond geld hoor. Kindermans is verantwoordelijk voor uw jeugdopleiding en is uitstekend in die rol, maar onderhandelingen met speler en/of ouders dienen toch niet door hem gedaan worden? Hij kan daar een assisterende rol in hebben, maar financiële beslissingen moeten door uw sportief directeur gemaakt worden, een sportief directeur die er op dat moment wellicht niet (of net?) was.

Ouders die onderhandelen met de voorzitter van de ploeg, ik zie niet goed in waar het daar ontbreekt aan respect... Dat het een communicatief zeer zwakke verschijning is, is zeker waar, maar een voorzitter die de rol van de sportief directeur opneemt en onderhandelt met ouders vind ik nu geen teken van een gebrek aan respect. Draai anders de rollen eens om: Een ploeg in volle crisis gaan verlaten nadat ze 2,5 jaar in u hebben geloofd, u vertrouwen hebben gegeven en u de kans hebben gegeven om te groeien verlaten omdat de zak geld in Limburg groter is. Is dat dan zo respectvol?
Neen de rode draad in dat vertrek was vooral VK die vertrok en de afstand. De zak geld in Limburg was niet groter, het was een kwestie van eerst VK die vertrok, intern strubbelingen die duidelijk werden voor spelers (en hun ouders), Kindermans die werd buitengesloten (veel ouders dragen die heel hoog in het vaandel) en dan uiteindelijk Wouter die overkwam als een beunhaas. En bij Karetsas is men zelf naar Genk getrokken nadat men finaal het vertrouwen is kwijtgeraakt. Bij Genk was er nog een duidelijk verhaal én dicht bij huis.

Ik zou zelf als jeugdspeler ook niet graag bij Anderlecht zitten nu.

Het gaat hem niet om het gegeven dat hij de onderhandelingen voerde, maar de manier waarop, waardoor het is misgelopen.

De man heeft duidelijk zware gebreken, waaronder zelfkennis. En is zo den boel volledig aan het verkloten, dat is nu wel ondertussen duidelijk lijkt mij.

Er zijn zoals gezegd geen fans welkom in het Lotto Park. Maar enkele Anderlecht-supporters hebben met een spandoek toch een duidelijke boodschap voor niet-uitvoerend voorzitter Wouter Vandenhaute. "Niet genoeg, Wouter buiten", zo valt te lezen

Er zijn zoals gezegd geen fans welkom in het Lotto Park. Maar enkele Anderlecht-supporters hebben met een spandoek toch een duidelijke boodschap voor niet-uitvoerend voorzitter Wouter Vandenhaute. "Niet genoeg, Wouter buiten", zo valt te lezen
Wie zijn de fans? Is dat 90%?
Zou Peter zeggen

Mensen met een hart van en voor Anderlecht, ex-spelers, figuren die weten wat onze club betekent aan het roer.

Maar dat ze Olivier Deschacht ver weg houden van Anderlecht alstublieft. Dat interview alweer vanmorgen.

"Ze moeten 2-3 echte versterkingen met ervaring halen (hoe gaan we dat betalen?), mensen die de jongeren in de kleedkamer op hun plaats kunnen zetten."

Allez we zijn er weer, 't is de schuld van de jongeren. Niet van Murillo, Diawara, Trebel, Ashimeru, Raman of Refaelov. Of van Verschaeren en Amuzu die al 5 jaar in de kern zitten. Maar van Debast, Verbruggen, N'Diaye en Stroeykens. Of Duranville, Sardella en Arnstad. Dat zijn de hoofdschuldigen en die hebben meer Deschachten nodig die hen uitkaffert. Of Wesley Hoedts.

Mensen met een hart van en voor Anderlecht, ex-spelers, figuren die weten wat onze club betekent aan het roer.

Maar dat ze Olivier Deschacht ver weg houden van Anderlecht alstublieft. Dat interview alweer vanmorgen.

"Ze moeten 2-3 echte versterkingen met ervaring halen (hoe gaan we dat betalen?), mensen die de jongeren in de kleedkamer op hun plaats kunnen zetten."

Allez we zijn er weer, 't is de schuld van de jongeren. Niet van Murillo, Diawara, Trebel, Ashimeru, Raman of Refaelov. Of van Verschaeren en Amuzu die al 5 jaar in de kern zitten. Maar van Debast, Verbruggen, N'Diaye en Stroeykens. Of Duranville, Sardella en Arnstad. Dat zijn de hoofdschuldigen en die hebben meer Deschachten nodig die hen uitkaffert. Of Wesley Hoedts.
Je kan beter met deze kern voortdoen dan opnieuw loonkost te gaan verhogen, laten we eerlijk zijn -> wat is de reële kans nog op Europees voetbal? 5%?

Eens benieuwd alleszins of Verschaeren tegen Seraign nog in de ploeg gaat staan want die was wel echt zwak, en toch een redelijk cruciale positie in het elftal

Olivier Deschacht: "Silva is een schande voor Anderlecht, ze hadden beter Vormer gehaald"
Oli pls stop er gewoon mee. Zelf steeds gespeeld door de gratie van enkele bevriende journalisten, gegokt op het verlies van je eigen ploeg, elke jeugdspeler steeds met de grond gelijk gemaakt. Die lijn wordt gewoon doorgetrokken in zijn analyses.

Tja zo deed Ollie dat ook hé. zelf zijn man laten lopen of blunderen en dan naar andere wijzen en staan wapperen

Nuja die eerste goal mag Verbrugge die bal niet inspelen op Debast en moet Debast eigenlijk gewoon in één tijd terugleggen ipv te willen draaien
Maar ja, coaching?
En die 2e moet Debast zich eigenlijk ook beter aandienen ipv al te denken dat Murillio wel onder die druk uitkomt
Maar die jonge is 19 dus jeugdzondes kunnen nog wel eens gebeuren, intussen zie ik Vertonghen zich ook nooit aanbieden of aanspeelbaar zijn, terwijl je dat met zijn ervaring wel verwacht

Verschaeren zit aan 100 matchen in eerste klasse, Amuzu aan 130 zelfs en toch zit daar niks leidersschap in.
Op dat vlak is er volledig fout ingekocht, Refaelov en Trebel zie je nog wel wat coachen (terwijl die laatste ook vaak zelf uit positie loopt tja)
Eens benieuwd alleszins of Verschaeren tegen Seraign nog in de ploeg gaat staan want die was wel echt zwak, en toch een redelijk cruciale positie in het elftal
Die mag week na week blijven sukkelen op dat middenveld.
Weet jij trouwens op welke positie die speelt? Want ik zie het niet

Je wou de sportieve macht niet aan Kompany geven
Nu ligt de macht bij 2 onbekende Denen, die de competitie niet kennen, de club niet kennen
En bovenal een coach die nog nooit T1 is geweest

:thumb:

Je kan beter met deze kern voortdoen dan opnieuw loonkost te gaan verhogen, laten we eerlijk zijn -> wat is de reële kans nog op Europees voetbal? 5%?
De kans op degradatie is naar mijn mening, groter dan de kans op Europa. We moeten natuurlijk naar boven kijken, maar Europees voetbal is het laatste van onze zorgen. Stap voor stap en realistisch blijven.

Wat steekt er bij jullie eigenlijk het meest, dat de pers Vandenhaute verdedigt of dat de pers consequent Deschacht als Anderlecht-icoon benoemt?

>Silva is heel belangrijk voor dit Anderlecht, hij is de enige die doelpunten kan maken.
>Als ik het bestuur was, dan stuurde ik Silva meteen terug naar Wolverhampton.

Heerlijke analist.

>Silva is heel belangrijk voor dit Anderlecht, hij is de enige die doelpunten kan maken.
>Als ik het bestuur was, dan stuurde ik Silva meteen terug naar Wolverhampton.

Heerlijke analist.
Hij heeft wel gelijk hier vind ik: (idd de miserie van huurspelers)

"Silva en Esposito komen naar Anderlecht met het idee dat als ze het goed doen, ze zelf een stap vooruit kunnen zetten. Nu het slecht gaat, hebben ze er gewoon geen goesting meer in."

Hij heeft wel gelijk hier vind ik: (idd de miserie van huurspelers)
Esposito heeft amper een kans gekregen
en Silva werd na Brugge aangevallen door de coach over fysieke parameters terwijl ik op het veld toch iets anders zie

Sorry, maar dan is mijn goesting ook wel over.
Zeker als je ziet hoeveel er nog rondlopen zonder prestaties en een coach die nog niks bewezen heeft

Spelers worden toch gerekruteerd om hun winnaarsmentaliteit?"
Hoe meet je dat Ollie?

Ik vind dat eerlijk gezegd onzin. Dat ze misschien liever elders uitgeleend zouden worden, dat is één ding. Dat uitgeleende spelers geen goesting meer zouden hebben om zich te tonen wanneer de ploeg niet meer draait ... da's toch iets helemaal anders.

Esposito heeft amper een kans gekregen
en Silva werd na Brugge aangevallen door de coach over fysieke parameters terwijl ik op het veld toch iets anders zie

Sorry, maar dan is mijn goesting ook wel over.
Zeker als je ziet hoeveel er nog rondlopen zonder prestaties en een coach die nog niks bewezen heeft

Spelers worden toch gerekruteerd om hun winnaarsmentaliteit?"
Hoe meet je dat Ollie?
Sylva werd op de vingers getikt dat hij teveel int rood gaat en geen 90 min dan aankan , ge kunt slim drukken of achter elke bal lopen hè
Dat is alles , Advies van een trainer maar dan als een klein kind u gedragen sorry , eruit !

Terug
Bovenaan