Hans Moleman
Well-known member
Peter Verbeke officieel riebedebie. Mooi onder de bus gegooid door zijn metgezel die hem nog aan het hoofd van Neerpede probeerde te dumpen, maar door het lek ging die vlieger niet meer op.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welk gevoel heb je er eigenlijk bij? Want Verbeke was toch ook één van de bad guys volgens de fans hier?Peter Verbeke officieel riebedebie. Mooi onder de bus gegooid door zijn metgezel die hem nog aan het hoofd van Neerpede probeerde te dumpen, maar door het lek ging die vlieger niet meer op.
Welk gevoel heb je er eigenlijk bij? Want Verbeke was toch ook één van de bad guys volgens de fans hier?
Na de niet kwalificatie tegen Vitesse is men beginnen zoeken naar een vervanger.Vraag me gewoon nog altijd af op basis van wat Kompany moest vertrekken vorig seizoen. Er zijn voordien veel momenten geweest waar een ontslag begrijpelijk was geweest maar toch niet als "the process" stilaan zijn vruchten begon af te werpen... Een bekerfinale (die alle kanten op kon) en derde na een boerenjaar van Union en de inhaalrace van Club, maar boven Antwerp, Genk en Gent. Eigenlijk bijna een klein mirakel.

Omdat zij die het moesten zien niet doorhadden dat ze goud in handen hadden. Kompany was op alle vlakken ‘the man for the job’.Vraag me gewoon nog altijd af op basis van wat Kompany moest vertrekken vorig seizoen. Er zijn voordien veel momenten geweest waar een ontslag begrijpelijk was geweest maar toch niet als "the process" stilaan zijn vruchten begon af te werpen... Een bekerfinale (die alle kanten op kon) en derde na een boerenjaar van Union en de inhaalrace van Club, maar boven Antwerp, Genk en Gent. Eigenlijk bijna een klein mirakel.
Tgoh, er sputterde veel bij Kompany tegelijk hoor. Maar er was inderdaad wel een proces bezig voor zowel club als trainer. En ze hadden echt totaal geen capabele vervanger klaarstaan. Nu ik had niet verwacht dat Mazzu het zo slecht ging doen, ondanks dat veel scorend vermogen we was wegens status van huurling, maar toch. Vanaf het gelfirt met Mazzu begon was het al duidelijk dat het geen succesverhaal zou zijn. Als je op die voet moet starten bij Anderlecht moet je al van heel goede huize zijn om als winnaar er uit te komen.Vraag me gewoon nog altijd af op basis van wat Kompany moest vertrekken vorig seizoen. Er zijn voordien veel momenten geweest waar een ontslag begrijpelijk was geweest maar toch niet als "the process" stilaan zijn vruchten begon af te werpen... Een bekerfinale (die alle kanten op kon) en derde na een boerenjaar van Union en de inhaalrace van Club, maar boven Antwerp, Genk en Gent. Eigenlijk bijna een klein mirakel.
Gohja, hoeveel trainers hebben een vlekkeloos parcours op een seizoen. Onder elke coach is er wel geklaag en gezaag. Als ik kijk naar ons, op Preud'homme, Leko en Clement werd er ook veel gezaagd (ook door mij) maar die mannen hebben ons uiteindelijk terug op de kaart gezet.Tgoh, er sputterde veel bij Kompany tegelijk hoor. Maar er was inderdaad wel een proces bezig voor zowel club als trainer. En ze hadden echt totaal geen capabele vervanger klaarstaan. Nu ik had niet verwacht dat Mazzu het zo slecht ging doen, ondanks dat veel scorend vermogen we was wegens status van huurling, maar toch. Vanaf het gelfirt met Mazzu begon was het al duidelijk dat het geen succesverhaal zou zijn. Als je op die voet moet starten bij Anderlecht moet je al van heel goede huize zijn om als winnaar er uit te komen.
Als er een moment was om resoluut de kaart van Kompany te trekken was het wel afgelopen zomer...
Het was wel een boeiend jaar, want als je ziet hoeveel en wie er allemaal onder zijn bewind is gedebuteerd. Ik vond dat eigenlijk een verademing, want voor sommige coaches moet je als debutant direct de beste van de ploeg zijn, wil je kans kunnen maken, terwijl Kompany de jonkies heeft opgesteld en laten spelen. Dat is natuurlijk soms wel nefast voor de resultaten, maar op lange termijn pluk je daar de vruchten van.Dat eerste seizoen was ook gewoon zoeken in alle opzichten. Hij was toen nog international, stond zelf op het veld, moest zoeken naar welk systeem zou passen, wie erin mee kon, was voortdurend aan ‘t revalideren, en dan zetten ze er na 2 maanden zijn antithese naast. De man die een totaal andere kijk heeft op voetbal als hijzelf.
Dat eerste jaar was nodig maar moet je loskoppelen van als hij fulltime trainer was.
Dat eerste seizoen was ook gewoon zoeken in alle opzichten. Hij was toen nog international, stond zelf op het veld, moest zoeken naar welk systeem zou passen, wie erin mee kon, was voortdurend aan ‘t revalideren, en dan zetten ze er na 2 maanden zijn antithese naast. De man die een totaal andere kijk heeft op voetbal als hijzelf.
Dat eerste jaar was nodig maar moet je loskoppelen van als hij fulltime trainer was.
Idd, en dat tweede seizoen heb je geen centen voor deftige versterkingen, en krijg je enkel Bundu waar veel voor betaald is.
Je verliest je 3 beste spelers net voor het sluiten van de transfermarkt, met Van Crombrugge, Kompany en Doku, en duurt het ook wel even eer we Nmecha konden binnenrijven, en moesten spelen met Thelin in de voorbereiding.
Blijft straf hoe we daar nog 4de worden met die kern. Vooral dankzij een ijzersterke Sambi en Nmecha.
Vorig seizoen moet je eerst je volledige as vervangen na het vertrek van Nmecha, Sambi en Miazga, waardoor de start stroever verloopt, ook niet onlogisch. Dat je dan 3de eindigt, evenveel doelpunten maakt als kampioen Club Brugge, en bij de hogere xg’s zit, heb je gewoon een heel sterk seizoen gespeeld, en zijn die zwakke matchen maar details in het grotere plaatje.
Kompany heeft dat ambitieuze systeem, waar hij nu bij Burnley verder de vruchten van plukt, uiteindelijk goed geïmplementeerd, en vaak kreeg Anderlecht niet wat het verdiende, door soms domme individuele fouten, en de beperkingen in de kern. Of Zirkzee en Kouamé , dat waren leuke goede spitsen, maar we hebben toch ook vaak zitten vloeken op hun afwerking voor doel.