Malaise bij Anderlecht

Ik denk niet of de eloquentie van de bron recht evenredig is met de betrouwbaarheid. Of althans altijd.

Maar opnieuw, de gekozen beschrijving is misschien niet kies, maar om op basis daarvan de bron te diskwalificeren als geloofwaardig?

Gezien de bron de nazi kaart speelt en dus overduidelijk overdrijft, is het geen overbodige vraag om te stellen of de bron tout court wel geloofwaardig is. Blijkbaar wil die persoon graag alles veel erger voorstellen dan het is. Ik ga ervan uit dat Verbeke geen Joodse medewerkers heeft weggevoerd en streefde naar een Arisch Anderlecht.

Het is niet de eerste die onder het mom van anonimiteit gewoon allerlei dingen uit de duim zuigt, omdat hij/zij weet er geen negatieve gevolgen van te gaan ondervinden.

Gezien de bron de nazi kaart speelt en dus overduidelijk overdrijft, is het geen overbodige vraag om te stellen of de bron tout court wel geloofwaardig is. Blijkbaar wil die persoon graag alles veel erger voorstellen dan het is. Ik ga ervan uit dat Verbeke geen Joodse medewerkers heeft weggevoerd en streefde naar een Arisch Anderlecht.

Het is niet de eerste die onder het mom van anonimiteit gewoon allerlei dingen uit de duim zuigt, omdat hij/zij weet er geen negatieve gevolgen van te gaan ondervinden.
Het is natuurlijk beeldspraak. Niemand die zegt dat Verbeke dat effectief gedaan heeft.

Ik heb een beetje het gevoel dat je wat spijkers op laag water aan het zoeken bent

Het is natuurlijk beeldspraak. Niemand die zegt dat Verbeke dat effectief gedaan heeft.

Ik heb een beetje het gevoel dat je wat spijkers op laag water aan het zoeken bent
Er zal vast wel een grond van waarheid zijn in het hele verhaal maar het gevoel dat er ook serieus wat aangedikt is door bepaalde bronnen leeft dus ook bij mensen net doordat die bepaalde beeldspraak gebruikt wordt. En dan mag het nog een fantastische topjournalist zijn die alles factcheckt, dat is nu eenmaal de maatschappij van vandaag.

Er zal vast wel een grond van waarheid zijn in het hele verhaal maar het gevoel dat er ook serieus wat aangedikt is door bepaalde bronnen leeft dus ook bij mensen net doordat die bepaalde beeldspraak gebruikt wordt. En dan mag het nog een fantastische topjournalist zijn die alles factcheckt, dat is nu eenmaal de maatschappij van vandaag.
tuurlijk zal er ook enige overdrijving zitten in sommige uitspraken. Maar het feit dat bepaalde zaken ivm VDH ook opgesomd werden in Het Nieuwsblad vorig week on the record, zou toch moeten genoeg zijn om in te zien dat er wel heel wat waarheid in het Humo artikel zit

Jullie willen graag alles geloven wat daar instaat zonder een kritische noot, andere mensen stellen zich vragen bij de correctheid van de weergegeven zaken door zo'n overdrijvingen. Er mag gerust kritisch gekeken worden naar journalistieke stukken zonder dat voor feiten aan te nemen. Maar denk niet dat hier iemand heel dat artikel als nonsens zit te verklaren dus vind dit beetje een nondiscussie.

Uiteraard, dat is de bedoeling van mijn posts. Omdat er hier door velen van uitgegaan wordt dat het quasi allemaal waar is. Terwijl de bronnen gewoon discutabel zijn.

Denk dat veel mensen toch onderschatten welke waanzin er zich op Anderlecht het voorbije jaar heeft afgespeeld. Misschien beschrijft die beeldspraak gewoon hoe de grote Peter Verbeke zich gedroeg tegen medewerkers op Anderlecht? En mss heeft die bron niet per se overdreven?

En er zijn trouwens Anderlecht fans die geen snars geloven van dit artikel. Dat type supporter die geen kritiek op de club wil aanvaarden. Dat type dat iedere club wel rondlopen heeft.

Verbeke is toch ook voor een reden voor de bus gegooid. Hij heeft de kogel voor VDH gevangen (sorry voor de beeldspraak). Als Verbeke onbesproken was dan had die toch ergens wel een plaats in het organigram gekregen?

Verbeke is toch ook voor een reden voor de bus gegooid. Hij heeft de kogel voor VDH gevangen (sorry voor de beeldspraak). Als Verbeke onbesproken was dan had die toch ergens wel een plaats in het organigram gekregen?

Dat was het oorspronkelijke plan hé. Maar toen het ontslag van Kindermans bekend werd onder de fans, werd Wouter zowat gedwongen zijn golden boy op te offeren.

Jullie willen graag alles geloven wat daar instaat zonder een kritische noot, andere mensen stellen zich vragen bij de correctheid van de weergegeven zaken door zo'n overdrijvingen. Er mag gerust kritisch gekeken worden naar journalistieke stukken zonder dat voor feiten aan te nemen. Maar denk niet dat hier iemand heel dat artikel als nonsens zit te verklaren dus vind dit beetje een nondiscussie.

Uiteraard, dat is de bedoeling van mijn posts. Omdat er hier door velen van uitgegaan wordt dat het quasi allemaal waar is. Terwijl de bronnen gewoon discutabel zijn.
Het IS ook gewoon waar wat er in het artikel staat. Allez, de waarheid is nóg erger, hallucinanter...

Er zijn enkele personen die ik, gezien hun track record en hun (interne) bronnen 100% vertrouw. Van die mensen heb ik deze zaken maanden geleden al gehoord, en ergere dingen. Ondertussen ook al veel dingen gehoord via entourage van spelers, jeugdtrainers, ouders van jeugdspelers,...

Er zijn jeugdspelers wiens kamer vol hangt met posters, shirts, handtekeningen,... van RSCA, die hun social media vol staat met hun liefde voor de club die aangeven dat ze deze zomer willen vertrekken, puur door de sfeer die er nu heerst door WVDH.

Het dieptepunt is nog lang niet bereikt. Nog lang niet.

En dan lees ik net ivm het fanboard van deze avond: "we vegen de spons erover en laten alles achter ons. Nu moeten we naar de toekomst kijken."

Is er nu werkelijk iemand die gelooft dat een paar ongeorganiseerde supporterclubs WVDH gaan buiten krijgen? Daar zal een pak meer voor nodig zijn dan wat spandoeken, graffiti tags en slecht opgestelde protestbrieven. Zo'n figuren houden de 'eer' altijd aan zichzelf maar helaas pas nadat het kalf verdronken is.

Is er nu werkelijk iemand die gelooft dat een paar ongeorganiseerde supporterclubs WVDH gaan buiten krijgen? Daar zal een pak meer voor nodig zijn dan wat spandoeken, graffiti tags en slecht opgestelde protestbrieven. Zo'n figuren houden de 'eer' altijd aan zichzelf maar helaas pas nadat het kalf verdronken is.

Tgoh, als de resultaten blijven tegenvallen zou ik de druk van supporters niet onderschatten. Want dan komen zo een figuren ook wankeler te staan binnen de organisatie. VDH uiteraard een heel lepe vos. En ondanks zijn waanzinnige track record, heeft hij zijn vel toch deels weten te redden. Meer nog, heeft de volle steun van een deel van het publiek, en zelfs Coucke komt hem verdedigen.

Ik heb ook bijna dat hele Humo verhaal al uit goeie bron gehoord. Maar Vdh zijn vrienden ingeschakeld om wat damage control te doen, die veel mensen echt wel weet te sussen.

VDH uiteraard een heel lepe vos. En ondanks zijn waanzinnige track record, heeft hij zijn vel toch deels weten te redden. Meer nog, heeft de volle steun van een deel van het publiek, en zelfs Coucke komt hem verdedigen.
Voila dat bedoel ik. Als hetgeen er al gebeurd is bij RSCA nog niet volstaat (en dat is toch al heel wat), moet het dus blijkbaar nog veel erger worden vooraleer de hele organisatie het vertrouwen opzegt.

Tgoh, als de resultaten blijven tegenvallen zou ik de druk van supporters niet onderschatten. Want dan komen zo een figuren ook wankeler te staan binnen de organisatie. VDH uiteraard een heel lepe vos. En ondanks zijn waanzinnige track record, heeft hij zijn vel toch deels weten te redden. Meer nog, heeft de volle steun van een deel van het publiek, en zelfs Coucke komt hem verdedigen.

Ik heb ook bijna dat hele Humo verhaal al uit goeie bron gehoord. Maar Vdh zijn vrienden ingeschakeld om wat damage control te doen, die veel mensen echt wel weet te sussen.
Coucke heeft gelijk over het verdedigen van Wouter. Coucke wil zelf niet meer de pispaal zijn en in de luwte werken. Al bij al gaat die het graag hebben dat de negatieve aandacht niet naar zijn persoon meer gaan

Het was Marc Coucke die de conversatie leidde en de touwtjes in handen nam. Wouter Vandenhaute nam maar heel even het woord en bleek erg emotioneel. De krop in zijn keel was niet ver weg en het raakte hem duidelijk dat hij door de supporters aangeduid wordt als hoofdschuldige voor de malaise en dat hij “in de pers ook zo afgeschilderd wordt.”

Toont nog maar eens aan hoe weinig schuldbesef de man heeft. 1 van de hoofdredenen waarom het niet snel zal werken met deze man aan de knoppen.

Dat van de pers wel hilarisch. :D

De afgelopen maanden, zeker sinds het uitvallen van Peter Verbeke, stond ik helemaal op het voorplan. Dat wil ik nu niet meer. Het is niet gezond voor een club dat één persoon alle macht heeft, en die had ik.”

Eerst dit zeggen en dan komen wenen dat men met de vinger naar u wijst ivm de beslissingen
0,0 schuldbesef en nog een slecht geheugen ook

Anderlecht sleept HUMO-journalist achter vernietigend artikel over Vandenhaute voor de rechtbank

Poging 1 om de anonieme bronnen te exposen.

Laatst bewerkt:
Een zeer tactische zet want het is Anderlecht niet om de schade te doen. Die procedure is louter een poging om de bronnen te achterhalen, om nadien de klikkers buiten te flikken.

Terug
Bovenaan