Malaise bij Anderlecht

Onze competitie wordt ondertussen gewoon beter in het oog gehouden door buitenlandse clubs, een wereldwijd fenomeen trouwens, waardoor de prijs hoger ligt en de talenten sneller richting een grotere competitie gaan dan naar een "topper" in eigen land zoals in de jaren '90.

Eerlijk gezegd zie ik niet hoe ze het gaan moeten doen, tenzij ze een paar voltreffers doen op de transfermarkt zoals Union de afgelopen jaren.
Sleutel ligt toch bij de scouting denk ik -> iemand als Skov Olsen, Orban, Boniface was toch ook voor rsca haalbaar geweest? je moet ze alleen wel vinden natuurlijk...

Verder zou ik gewoon terug een "paarse" trainer zoeken die de rust kan terugbrengen en die veel respect van de fans heeft (zoals Kompany dus)

En verder natuurlijk zéér grote kuis in de kern doen en die middelmaat eruit zwieren.

Skov Olsen was toch absoluut niet haalbaar voor Anderlecht. +6 miljoen + mooie verloning. Orban is echt niet zo goed hoor. Zie je nu ook de laatste weken.

RSCA kan zich nu beter terugplooien op de Belgische markt zoals het vroeger deed.
De huidige kern uitdunnen , zij die te oud zijn of door de mand zijn gevallen richting uitgang duwen. Kijk dan is wat er nog op Neerpede rondloopt.
Vervolgens vul je aan met de betere spelers van de Belgische competitie.

Vroeger deed RSCA dit jaren met succes (Dheedene, Koller, Radzinski, ...). Natuurlijk zagen andere ploegen dat die spelers altijd voor veel meer geld doorverkocht werden en begonnen ze daarom exuberante bedragen te vragen voor hun spelers. Geen idee dus of RSCA nog bij gelde is om de betere speler bij een subtopper in BE weg te kopen.
Anderzijds zie je ook dat de subtoppers zoveel geld vragen voor die spelers dat ze er op het einde van de rit mee blijven zitten of alsnog voor veel minder laten gaan.

Ik zou het gewoon 100% met de jeugd proberen en u boekhouding wat proberen groen te kleuren door de verkoop van de huidige kern. Weer de zoveelste afgerangeerde speler van een buitenlandse subtopper aan u kern toevoegen hebben we ondertussen wel gezien. Het werkt niet...
Ik denk dat je dan nog wat sympathie bij u publiek gaat los krijgen als de ploeg niet direct van de eerste keer op de rails staat...
Als trainer moet je dan op zoek natuurlijk naar iemand die goed in het brengen van jonge talenten.
Van de 'ouderen' mogen er van mijn part gerust enkele blijven, tis altijd goed wat ervaring in u kern te hebben. Maar zo'n Rafa brengt niet meer zoveel bij als vroeger, dan mag zen loon ook navenant zijn. Zo'n Trebel is heerlijk als stofzuiger op een middenveld als hij fit is. Geen idee wat daar gebeurd is maar die is al jaren aan het sukkelen. Misschien is zijn lichaam gewoon op en kan je hem nog aan boord houden als super-sub, maar dan moet zijn loon ook die status weerspiegelen...

Volgend seizoen hebben we twee doelen:
- PO1
- De beker
Wat mij betreft alvast :).

Pakken we de beker , dan zijn we al zeker van Europees voetbal het seizoen daarop.

Marc, Peter, Fred:
If you're reading this, I'm very good at Football Manager and can help you find the right players!
Wie is Peter, of richt je je nu tot onze ex gefaalde ceo? Die gaat u niet aan jobke kunnen helpen denk ik. ;)
Het is toch net via de combinatie scouting en jeugd dat je de club er weer bovenop krijgt?

Binnenlandse transfers zijn sowieso overbetaald, en de echt goede spelers zijn vaak onhaalbaar. Op nog wat overbetaalde middelmaat zitten we nu ook niet opnieuw te wachten.

Zie ook echt niet in waarom je Refaelov en Trebel ook nog maar zou overwegen om te houden. Het moet toch echt niet onmogelijk zijn, om via scouting, spelers te halen die minstens dezelfde meerwaarde te bieden.

Natuurlijk zitten we nog altijd opgescheept met het scoutingteam van Verbeke. En die vielen deze zomer samen met onze Peter door de mand. Data allemaal goed en wel, maar date goed interpreteren blijkbaar een andere zaak.

In de jeugd verloren we van de generatie die aan de deur stond te kloppen ondertussen Bounida, Duranville en Agyei. Die laatste 2 hadden het ideale profiel om als (back up) Winger te dienen, en Duranville was dit seizoen zowat de enige speler in de kern die een flits in de benen had.
Sardella, Stroeykens, Kana, Arnstad en Sadiki kunnen we hopelijk allemaal verlengen, en hopelijk blijven ze ook allemaal fit. Daar kan je echt wel mee verder, en Butera het enige grote talent van de Bounida generatie die hier nog rondloopt, al moet ook die nog bijtekenen.

Voorlopig heeft Fredberg nog geen enkel deftig talent een contract kunnen aanbieden. En maakt hij hopelijk niet diezelfde fouten ven Verbeke om daar talent niet naar waarde te betalen. Vorige week verloren we Debondt, die het niet slecht deed op de future cup, zelfs nog aan KAA Gent.

Ik zie het persoonlijk allemaal niet snel goed komen. Met een hoop nieuwe Dreyers gaan we er niet komen. En onze "niet uitvoerende" voorzitter zal zich ook ongetwijfeld nog genoeg moeien en zo de boel nog meer naar de kloten helpen, en de weinige competente mensen die er nog rondlopen ook weg te pesten omdat ze ingaan tegen zijn compleet debiele kijk op het voetbal.

Dreyer is imo toch wel een geslaagde transfer. Heeft deftige statistieken op een half seizoen in onze competitie (4 goals en 3 assists op 14 wedstrijden) terwijl hij niet zo vaak aan de bal komt omdat het spel meestal over links gaat via Amuzu.

Dreyer is imo toch wel een geslaagde transfer. Heeft deftige statistieken op een half seizoen in onze competitie (4 goals en 3 assists op 14 wedstrijden) terwijl hij niet zo vaak aan de bal komt omdat het spel meestal over links gaat via Amuzu.
Maar is eerder een werkende Winger dan een Winger met een flits. Heeft een goed schot, maar ongelofelijk irritant in het samenspel. En zijn ondergrens ook wel pijnlijk. En dat voor 4 miljoen.

Maar is eerder een werkende Winger dan een Winger met een flits. Heeft een goed schot, maar ongelofelijk irritant in het samenspel. En zijn ondergrens ook wel pijnlijk. En dat voor 4 miljoen.
Zo slecht doet Dreyer het niet in een ploeg die kei hard suckt. Ik zou persoonlijk er al veel sneller de brui aan gegeven hebben

Volgend seizoen hebben we twee doelen:
- PO1
- De beker
Wat mij betreft alvast :).

Pakken we de beker , dan zijn we al zeker van Europees voetbal het seizoen daarop.
Redelijk onrealistisch.
Beker kan natuurlijk als de lotingen wat meevallen en PO1 misschien als het met 6 ploegen is en dan nog.

Maar men moet stoppen om te denken dat men de huidige puinhoop op één seizoen kan rechttrekken.
Dit zal een meerjarenplan zijn, eerst financieel gezond worden, de juiste mensen op de juiste plaats (parvenu's buiten) jeugd een kans geven en dan hopen dat binnen enkele jaren de puzzelstukjes juist vallen.

Dreyer vind ik ook niet zo slecht, rafa en trebel moeten ze echt geen nieuw contract geven. Amuzu bij een goed bod zou ik dei laten vertrekken jongen heeft snelheid maar verliest veel het overzicht.

Redelijk onrealistisch.
Beker kan natuurlijk als de lotingen wat meevallen en PO1 misschien als het met 6 ploegen is en dan nog.

Maar men moet stoppen om te denken dat men de huidige puinhoop op één seizoen kan rechttrekken.
Dit zal een meerjarenplan zijn, eerst financieel gezond worden, de juiste mensen op de juiste plaats (parvenu's buiten) jeugd een kans geven en dan hopen dat binnen enkele jaren de puzzelstukjes juist vallen.
ja dit vooral, in HLN stond nog eens een samenvatting van de financiën van de voorbije 5 jaar, en da's toch wel heel pijnlijk. Kan me niet voorstellen dat er weeral tientallen miljoenen extra gaan komen via kapitaalsverhoging.

Wie is Peter, of richt je je nu tot onze ex gefaalde ceo? Die gaat u niet aan jobke kunnen helpen denk ik. ;)
Het is toch net via de combinatie scouting en jeugd dat je de club er weer bovenop krijgt?

Binnenlandse transfers zijn sowieso overbetaald, en de echt goede spelers zijn vaak onhaalbaar. Op nog wat overbetaalde middelmaat zitten we nu ook niet opnieuw te wachten.

Zie ook echt niet in waarom je Refaelov en Trebel ook nog maar zou overwegen om te houden. Het moet toch echt niet onmogelijk zijn, om via scouting, spelers te halen die minstens dezelfde meerwaarde te bieden.

Natuurlijk zitten we nog altijd opgescheept met het scoutingteam van Verbeke. En die vielen deze zomer samen met onze Peter door de mand. Data allemaal goed en wel, maar date goed interpreteren blijkbaar een andere zaak.

In de jeugd verloren we van de generatie die aan de deur stond te kloppen ondertussen Bounida, Duranville en Agyei. Die laatste 2 hadden het ideale profiel om als (back up) Winger te dienen, en Duranville was dit seizoen zowat de enige speler in de kern die een flits in de benen had.
Sardella, Stroeykens, Kana, Arnstad en Sadiki kunnen we hopelijk allemaal verlengen, en hopelijk blijven ze ook allemaal fit. Daar kan je echt wel mee verder, en Butera het enige grote talent van de Bounida generatie die hier nog rondloopt, al moet ook die nog bijtekenen.

Voorlopig heeft Fredberg nog geen enkel deftig talent een contract kunnen aanbieden. En maakt hij hopelijk niet diezelfde fouten ven Verbeke om daar talent niet naar waarde te betalen. Vorige week verloren we Debondt, die het niet slecht deed op de future cup, zelfs nog aan KAA Gent.

Ik zie het persoonlijk allemaal niet snel goed komen. Met een hoop nieuwe Dreyers gaan we er niet komen. En onze "niet uitvoerende" voorzitter zal zich ook ongetwijfeld nog genoeg moeien en zo de boel nog meer naar de kloten helpen, en de weinige competente mensen die er nog rondlopen ook weg te pesten omdat ze ingaan tegen zijn compleet debiele kijk op het voetbal.
Ik wou nog vriendelijk blijven voor de huidige jongens :) . Als je spelers wil gaan halen moeten ze alvast beter zijn dan hetgeen er nu zit. Anders kan je beter niks halen.
Men opmerking rond sollicitatie was uiteraard een grapje :) .
Met de jeugdspelers die je daar aanhaalt kan je al een halve opstelling op het plein zetten. En aan rotatie moet je gezien geen Europees voetbal niet te veel denken :-(. Degenen die weg zijn, heel spijtig, maar het zij nu zo. Geen zin om in het verleden te blijven wenen.

Ik hoop dat het snel goed komt, maar de realist ziet ook wel dat ze er een zootje van gemaakt hebben dat waarschijnlijk nog ettelijke jaren gaat na-etteren.

Redelijk onrealistisch.

Een doel zonder ambitie is ook maar dat .... Je gaat weinigen overtuigen om naar RSCA te komen door te zeggen 'we hopen de volgende twee seizoenen een goeie middenmoter te zijn'.
Als je u doel niet haalt maar wel alles in het werk hebt gesteld om dat te doen is het ook niet percee een falen. Maar op voorhand zeggen 'de beker doen we niks mee'. Blijf dan thuis, dan moet je premies om te spelen ook al niet meer betalen.

. Maar op voorhand zeggen 'de beker doen we niks mee'. Blijf dan thuis, dan moet je premies om te spelen ook al niet meer betalen.
maar enfin, dat schrijf ik toch niet !
Ik stel enkel dat het niet echt realistisch is om te rekenen op PO1 én de Beker (die toch altijd een soort loterij is).
het kan maar de kans is erg klein.

maar enfin, dat schrijf ik toch niet !
Ik stel enkel dat het niet echt realistisch is om te rekenen op PO1 én de Beker (die toch altijd een soort loterij is).
het kan maar de kans is erg klein.
Beweerde ik ook niet , al zie ik dat je men verwoording zo kan interpreteren. Wou vooral zeggen dat als je geen ambitie hebt om iets te doen je beter kan thuis blijven.

Verkoop lijkt mij ook de meest logische laatste strohalm binnen een (paar) jaar.

Weinig tekenen dat het onder deze mensen zal lukken. Aan Fredberg en Riemer om ons te verrassen.
Gaat pijnlijk worden voor Coucke -> 50-100? miljoen investeren en dan verkopen voor een fractie hiervan?

Oli doet er alles aan om een jobke bij Anderlecht de bemachtigen. En hij weet ook dat hij daarvoor Vandenhaute moet paaien hé. Zoals hij zijn volledige carrière iedere keer de juiste mensen wist te paaien. :)
Ondanks een betere periode is het seizoen toch zwaar mislukt. “Riemer had na zijn aanstelling vijf maanden om de top acht te bereiken”, aldus Deschacht. “Dat is toch geen onmogelijk opdracht? Hij heeft zijn doel niet gehaald, en toch denk ik dat we vertrouwen in hem moeten houden. De aanstelling van het duo Riemer-Fredberg blijf ik een goede keuze vinden van Wouter Vandenhaute.”

Dat is wel juist, hij had PO2 mogen halen, maar je mag ook niet vergeten waar ze stonden tonen Riemer over nam. Duranville is vertrokken, Delcroix en Verschaeren uitgevallen en dan enkel Slimani en Dreyer gehaald.

Terug
Bovenaan