Man Bijt Hond

Hans Moleman

Well-known member
Mijn bijt hond is back!

En wat heb ik het gemist. Blijft 1 van mijn favoriete soorten tv.

En o wat zijn die flauwe afkooksels eigenlijk bagger als je dit gaat vergelijken met 1000 zonnen, en Iedereen Beroemd.

De budgetten zijn niet meer wat ze waren in de nillies, maar de eerste aflevering was wel veelbelovend. Ook redelijk wat mannen van De Ideale Wereld die er in meedoen. En Jakke Eelen zal er ook wel aan meewerken.

Wel straf als je leest hoeveel vrijheid en budgetten men had bij het oude woestijnvis.

Een item als het dorp, waar men een week lang een dorp volgde, werd 5 weken gewerkt aan 1 dorp.

Items met Sien Eggers en Lukas Lelie veelbelovend.

Zo gelukkig dat we dit terug mogen aanschouwen. Weinig budget is maar één factor, het gaat hem vooral over het feit dat er niet meer met alles mag/kan gelachen worden (mss hier niet per sé opentrekken) en vooral dat mensen zich niet meer laten doen door een camera.

In een podcast gehoord dat dit bij Man bijt hond echt wel zo was dat mensen helemaal onder de indruk waren wanneer ze die tv ploeg met camera zagen komen, waardoor ze makkelijk meegingen in vragen en rare situaties creeerden.

Zo gelukkig dat we dit terug mogen aanschouwen. Weinig budget is maar één factor, het gaat hem vooral over het feit dat er niet meer met alles mag/kan gelachen worden (mss hier niet per sé opentrekken) en vooral dat mensen zich niet meer laten doen door een camera.

In een podcast gehoord dat dit bij Man bijt hond echt wel zo was dat mensen helemaal onder de indruk waren wanneer ze die tv ploeg met camera zagen komen, waardoor ze makkelijk meegingen in vragen en rare situaties creeerden.
Lijkt mij ook het grote verschil tussen Iedereen Beroemd en Mijn Bijt Hond. Gedurfdere items, maar ook wel veel meer creativiteit, en natuurlijk ook een beter gevoel voor humor.

Bij Iedereen beroemd toch allemaal heel braafjes, makkelijk, en vooral niet zo heel grappig terwijl het dat wel probeert te zijn. Al heeft dat programma ook goeie jaren gekend, maar lijken mij de mensen van die sterke items niet meer aan boord daar.

Ik hoop vooral dat we meer oude fragmenten zien + die mensen opnieuw bezoeken. Ik was te jong voor die gouden jaren en aangezien er online niet veel te vinden is, is dat echt heel tof om te zien.

Dat laatste deel in bed vind ik maar saai. Bokkie vond ik dan wel weer grappig.

Ik hoop vooral dat we meer oude fragmenten zien + die mensen opnieuw bezoeken. Ik was te jong voor die gouden jaren en aangezien er online niet veel te vinden is, is dat echt heel tof om te zien.

Dat laatste deel in bed vind ik maar saai. Bokkie vond ik dan wel weer grappig.

Deze kende je al?

Lijkt mij ook het grote verschil tussen Iedereen Beroemd en Mijn Bijt Hond. Gedurfdere items, maar ook wel veel meer creativiteit, en natuurlijk ook een beter gevoel voor humor.

Bij Iedereen beroemd toch allemaal heel braafjes, makkelijk, en vooral niet zo heel grappig terwijl het dat wel probeert te zijn. Al heeft dat programma ook goeie jaren gekend, maar lijken mij de mensen van die sterke items niet meer aan boord daar.
Iedereen beroemd heeft ook echt wel sterke rubrieken gehad, wel minder humoristisch georiënteerd dan Man bijt hond. Het vet is daar gewoon al jaren van de soep, en de inspiratie duidelijk op. Het was tijd voor iets nieuws.

Ik had er eerlijk gezegd geen goed oog op maar aan de commentaren te lezen toch is gaan bekijken.

Wel gigantisch gemiste kans om de tussenteksten, die ik minder geslaagd vind, te laten inlezen door Iwein Segers. Gezien zijn pa vroeger die teksten deed.

Terug
Bovenaan